Min skærm går i "opløsning" når jeg bruge~
Fra : Jørgen Jensen

Dato : 15-04-01 10:36

Jeg har en gammel pentium 100, med 16 ram og 1,2 g harddisk. 14 tommer
targa skærm. Når jeg bruger realplayer og når jeg går ind på visse
websider går den i opløsning. Den bliver fragmenteret. alt vises som
små firkantede objelkter i mærkelige farver, og jetg bliver nødt til
at lukke computeren på afbryderen. Er der nogen der ved hvad der er
galt og som evt har en løsning, andet end at købe en ny computer?

Venlig hilsen Jørgen Jensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-04-01 20:57

On Sun, 15 Apr 2001 09:36:06 GMT,
Jørgen Jensen <jorgen72@worldonline.dk> wrote:
> [...]
>at lukke computeren på afbryderen. Er der nogen der ved hvad der er
>galt og som evt har en løsning, andet end at købe en ny computer?

Lyder som defekt RAM, enten på grafikkortet eller i maskinen.

Når din maskine er så gammel, så forstår jeg ikke hvorfor
du ikke bare skrotter real-player. En sådan maskine kører bedst
med Windows 3.11 og Netscape, eller en lidt ældre Linux.

--
Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Chucky

Dato : 18-04-01 13:44

"Jørgen Jensen" skrev d. 15-04-01 10:36 dette indlæg :
> [...]
> at lukke computeren på afbryderen. Er der nogen der ved hvad der er
> galt og som evt har en løsning, andet end at købe en ny computer?

Mange gamle pc'er kan ikke trække nogle af de nye programmer. Det kan evt. få pc'eren til at fryse el. går til ligesom det med opløsningen. Nogle har også lavet deres hjemmesider i en specielt opløsning. Jeg vil anbefale dig at gå over i noget af de ældre programmer, som den kan køre.

M.v.h. Chucky

http://www.kandu.dk/