Skal Dual-CPU have flere RAM.
Fra : Sørensen

Dato : 08-11-03 10:18

Har skiftet fra 1 ghz. AMD .....til Dualprosesor 1 Ghz. AMD bundkort, Jeg
kan ikke rigtigt mærke forskel men det er ligesom om den har brug for flere
ram. Kan det passe ?

Det gik OK med 256 ram på det gl. bundkort.

VH.
Sørensen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-11-03 12:40

<--------------->
> Har skiftet fra 1 ghz. AMD .....til Dualprosesor 1 Ghz. AMD bundkort, Jeg
> kan ikke rigtigt mærke forskel men det er ligesom om den har brug for
flere
> ram. Kan det passe ?
<-------------->
Nej, men selvfølgelig er det bedre med mere ram, for du kan mærke kræfterne
med
en dual cpu, skal programmerne være skrevet til det, dog er en dual bedre
til at multitaske

Fra : Villy Jensen

Dato : 08-11-03 12:50

> Har skiftet fra 1 ghz. AMD .....til Dualprosesor 1 Ghz. AMD bundkort, Jeg
> kan ikke rigtigt mærke forskel men det er ligesom om den har brug for
flere
> ram. Kan det passe ?

Nej, spar RAM indtil videre... Du skal i stedet udskifte dit operativsystem
til et, der understøtter flere CPU'er!!

Så vidt jeg husker, kan WIN NT, WIN 2000 og WIN XP PRO udnytte mere end 1
CPU. CPU #2 skal vistnok aktiveres af 'admin'.

Så vidt jeg husker, kan WIN XP HOME og win ME kun udnytte 1 CPU. CPU #2 kan
IKKE udnyttes.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Sørensen

Dato : 08-11-03 14:50

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> skrev

> [...]
CPU #2 skal vistnok aktiveres af 'admin'.

> Så vidt jeg husker, kan WIN XP HOME og win ME kun udnytte 1 CPU. CPU #2

Jeg køre WIN-XP PROFF. som understøtter 2 CPUèr og De er i brug begge to kan
jeg se i systemovervågning.

VH.
Sørensen

ps. På mandag får jeg ekstra 256 mb. ram og så vil jeg prøve at slå
swap(side)-filen fra så den ikke ligger og køre på harddisken.

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-11-03 10:08

> [...]

> ps. På mandag får jeg ekstra 256 mb. ram og så vil jeg prøve at
> slå swap(side)-filen fra så den ikke ligger og køre på harddisken.

Jeg mener at du burde se min. en ændring i performance, når CPU #2 monteres!

Jeg mener at CPU #2 teoretisk max. kan speede til faktor 2, men det kræver
at dine aplikationer understøtter 2 CPU'er. (Jeg husker stadig effekten af
med-eller-uden 8087 på min første XT: Den blev faktor 7 hurtigere i
DesignCad, og faktor 20 (!!!) hurtigere til mit QuickBASICfraktal program.)

Lad høre hvad der sker og med hvilke programmer!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy