link til artikel
Fra : G.O

Dato : 07-11-03 20:56

ups - glemte link til artikkel gvor det omtales

http://finans.tv2.dk/nyheder/index.php?artikel=3718&forside

Mvh og røde ører

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-11-03 23:02

On Fri, 7 Nov 2003 20:56:14 +0100, "G.O" <go31x@yahoo.com> wrote:

> http://finans.tv2.dk/nyheder/index.php?artikel=3718&forside

Når man ikke forstår mediernes dækning af en eller anden 'nyhed'
er det ikke altid ens egen skyld, og da slet ikke, når et medie
blot citerer et andet.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 07-11-03 23:45

Asbjorn Hojmark wrote:

> Når man ikke forstår mediernes dækning af en eller anden 'nyhed'
> er det ikke altid ens egen skyld, og da slet ikke, når et medie
> blot citerer et andet.

Ja, så lad os gå et skridt tættere på kilden:
http://www.jp.dk/itogc/ncom:aid=2107896/

De eneste tekniske detaljer der står er dette afsnit:

> Den usynlige ID-kode aktiveres, når et billede i e-mailen
> vises. Teknikken udnytter en svaghed i Microsofts Outlook,
> samt andre mail-programmer, som ofte udnyttes af spammere.

Det er nok forholdsvis begrænset, hvor meget overvågning,
der kan ligge i det. Jeg tror overskriften er vildt
overdrevet.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 08-11-03 09:05

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Det er nok forholdsvis begrænset, hvor meget overvågning,
>der kan ligge i det. Jeg tror overskriften er vildt
>overdrevet.

De registrerer hvem, hvornår, hvorfra og hvor ofte en person læser
mailen. Så "overvåge kundernes internetforbrug" er nok en del
overdrevet, ja. Jeg synes det er det etiske aspekt der er interessant
i denne sag.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-11-03 14:19

On Fri, 07 Nov 2003 23:44:41 +0100, Kasper Dupont
<kasperd@daimi.au.dk> wrote:

> Det er nok forholdsvis begrænset, hvor meget overvågning,
> der kan ligge i det. Jeg tror overskriften er vildt
> overdrevet.

My point.

-A