Frames
Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 15-04-01 00:48

http://home1.stofanet.dk/khm/index.html har jeg nogle kedelige hvide
streger mellem rammerne. Hvordan fjerner jeg dem?

--
Keld H. Mikkelsen
Horsens

http://home1.stofanet.dk/khm/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-04-01 01:35

"Keld H. Mikkelsen" wrote:

> På http://home1.stofanet.dk/khm/index.html har jeg nogle kedelige hvide
> streger mellem rammerne. Hvordan fjerner jeg dem?

Der hvor du har dine frames kan du ændre:

<frame name="head" src="sidehoved.html" scrolling="no"
frameborder="0" noresize>

til

<frame name="main" src="sidehoved.html" scrolling="auto" marginwidth="0"
marginheight="0" frameborder="0" noresize>

og så fremdeles hos resten af dine frames.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 15-04-01 02:06

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> skrev i en

> [...]
> marginheight="0" frameborder="0" noresize>
>
> og så fremdeles hos resten af dine frames.

Det har jeg lige prøvet, men det fjerner desværre ikke de hvide streger.

--
Keld H. Mikkelsen
Horsens

http://home1.stofanet.dk/khm/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-04-01 02:34

"Keld H. Mikkelsen" wrote:

> Det har jeg lige prøvet, men det fjerner desværre ikke de hvide streger.

du skal ændre:

<frameset rows="115,*">

til:

<frameset rows="115,*" border="0">

og

<frameset cols="20%,*">

til

<frameset cols="20%,*" border="0">

Så skulle den være der

Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 15-04-01 23:07

> du skal ændre:
>
> <frameset rows="115,*">
>
> til:
>
> <frameset rows="115,*" border="0">
> Så skulle den være der

Ovennævnte fjerner godt nok de hvide streger, men når jeg validerer siden
http://home1.stofanet.dk/khm/index.html ) får jeg følgende fejlmeddelse:

Line 17, column 30:
<frameset rows="115,*" border="0">

Error: there is no attribute "BORDER" for this element (in this HTML
version) (explanation...)

Hvad kan jeg gøre for at få fjernet denne fejl?

--
Keld H. Mikkelsen
Horsens

http://home1.stofanet.dk/khm/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-04-01 23:33

Mon, 16 Apr 2001 00:06:43 +0200, skrev "Keld H. Mikkelsen"
<khm@e-mail.dk>:

> <frameset rows="115,*" border="0">

skal være
<frameset rows="115,*" frameborder="0">

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-04-01 00:38

Ja, for at validere men så vil kanten ikke være væk i Netscape 4.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-04-01 01:36

Mon, 16 Apr 2001 01:38:16 +0200, skrev Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org>:

>Ja, for at validere men så vil kanten ikke være væk i Netscape 4.

Korrekt, men spørgsmålet gik jo på, hvad der skulle til for at det kan
valideres hos w3c.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 16-04-01 09:38

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en

> skal være
> <frameset rows="115,*" frameborder="0">

Det hjælper desværre heller ikke. Jeg får stadigvæk fejl, når jeg validerer
siden. De hvide streger kom også igen ved at ændre ovenstående.

--
Keld H. Mikkelsen
Horsens

http://home1.stofanet.dk/khm/

Fra : Steen Bondo

Dato : 16-04-01 16:35

Keld H. Mikkelsen wrote in a message to All:

> [...]

OK i NS, ja - men ikke i validatoren.

> <frameset rows="115,*" frameborder="0">

Vil ikke være OK i NS, men så er validatoren glad.

Hvad med BORDERCOLOR="#samme-farve-som-baggrunden" ?? Kommandoen
findes i Webwriter, under FRAMESET, men jeg har ikke checket den,
hverken i valid eller NS.

Lad h¢re.
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 16-04-01 19:33

Steen Bondo <sbo@hehe.com> skrev i en

> [...]
>
> Hvad med BORDERCOLOR="#samme-farve-som-baggrunden" ?? Kommandoen
> findes i Webwriter, under FRAMESET, men jeg har ikke checket den,

"Bordercolor" kan validatoren heller ikke lide. Den fjerner heller ikke de
hvide streger. Jeg tror nu snart at jeg opgiver at få valideret mit
frameset. Alle de andre sider går egentligt udemærket efterhånden som jeg
får dem gået igennem og rettet, men framesettet er nu over min forstand!

--
Keld H. Mikkelsen
Horsens

http://home1.stofanet.dk/khm/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-04-01 17:58

<khm@e-mail.dk>:

>Hvad kan jeg gøre for at få fjernet denne fejl?

Følgende bliver valideret:
<frameset rows="115,*">
<frame name="head" src="sidehoved.html" scrolling="no"
frameborder="0" noresize>
<frameset cols="20%,*">
<frame name="left" src="indhold.html" scrolling="auto"
frameborder="0" noresize>
<frame name="main" src="startside.html" scrolling="auto"
frameborder="0" noresize>
</frameset>
</frameset>

Men så er der de hvide border, som jeg ikke kan finde ud af, at få
væk, så det kan valideres.

Prøv at kigge på:
http://www.w3.org/TR/html4/present/frames.html, hvor de i afsnittet
Visual rendering of a frame
skiver at frameborder="0" skulle være godt nok, men det er det jo
ikke...

med venlig hilsen
Knud