router
Fra : mpp

Dato : 07-11-03 17:59

Meget mærkeligt!!!
Jeg har igennem flere mdr. kørt med hjemmenetværk: 3 pcèr xp. Pludselig
virker en tilslutning ikke; det i sig selv ikke så mærkeligt, ting går jo i
udu. (den på loftet)
Stuen + kælder alt ok.
NorthQ router modem= speedstream 5100
Se det mærkelige er at jeg ikke længere kan komme ind på http://192.168.2.1/
stedet hvor jeg kan lave indstillinger på routeren. (siden kan ikke vises)
hvad er der galt?
Jeg har fysisk fjernet net adgang på loftet. Alt kører fint, men altså jeg
kan ikke få forbindelse med ovennævnte adresse.
mvh. mich

Fra : Bamse

Dato : 07-11-03 18:21

Måske er der optaget? Men hvis du har adressen kan du jo bare tage over og
banke på og se om der er nogen hjemme....

Fra : mpp

Dato : 07-11-03 18:26

"Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev i en meddelelse
> Måske er der optaget? Men hvis du har adressen kan du jo bare tage over og
> banke på og se om der er nogen hjemme....
Dyt i bamsen hehe
Håber på nogle flere (bedre råd)
cu

Fra : Elmo Jensen

Dato : 07-11-03 18:26

mpp wrote:

> hvad er der galt?

Har du prøvet at resette routeren med den lille knap bagpå? - eller
prøvet at tage strømmen fra og tilslutte igen?

Hvis ikke, så prøv og se om det hjælper.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
(Ret venligst selv til @ og . inden kontakt!)
Email....: news8[snabela]ddibbsystem[dot]dk

Fra : mpp

Dato : 07-11-03 18:54

hej og tak for svaret.
men stadig de samme problemer
cu

Fra : Hans

Dato : 07-11-03 19:19

"mpp" <fam.povlsen@os.dk> skrev i en meddelelse
> hej og tak for svaret.
> men stadig de samme problemer

Det lyder som en firewall der driller dig.

/ Hans

Fra : Elmo Jensen

Dato : 08-11-03 00:09

mpp wrote:

> hej og tak for svaret.
> men stadig de samme problemer

Ok.

Har du prøvet at se om du får en normal IP-adresse fra routeren?

Ellers så prøv det. Ned i en DOS-prompt, f.eks. START>KØR CMD <enter>,
og skriv IPCONFIG <enter>, og se hvad den siger. Der skulle jo så gerne
stå en IP med noget ala 192.168.2.x hvor x så er det nummer den
specifikke maskine har fået.

Hvis de første tre hold cifre ikke stemmer med de her viste, så prøv at
skrive IPCONFIG /RENEW <enter>. Så skulle du gerne få en ny IP-adresse
fra routeren som ligner den jeg har skitseret herover. Får du det, burde
du nu kunne kalde routerens setup i din browser.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : mpp

Dato : 08-11-03 08:07

> [...]
> fra routeren som ligner den jeg har skitseret herover. Får du det, burde
> du nu kunne kalde routerens setup i din browser.
Hej jeg har prøvet som anvist af Elmo.
Så viser der sig:både ved tjek af ip og ved renew følgende:
forbindelsesspecifikt dns-suffiks.........: opasia.dk
ip-adresse.........................................:
80.165.189.xx(xx=skjulte 2 sidste ciffer)
undernetmaske..................................: 255.255.255.128
standardgateaway..............................: 80.165.1xx.x

og stadig umuligt at komme ind fra browser.
mvh.mich

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 09:24

mpp wrote:
> ip-adresse.........................................:
> 80.165.189.xx(xx=skjulte 2 sidste ciffer)

Der er ikke noget hemmeligt over din IP-adresse.
Den står i headeren på dine indlæg.
(NNTP-Posting-Host)

Fra : René Nielsen

Dato : 08-11-03 10:36

> [...]
> undernetmaske..................................: 255.255.255.128
> standardgateaway..............................: 80.165.1xx.x

Hej

Hvis du har denne IP adresse er det ikke muligt at komme i kontakt med en
192.168.XXX.XXX adresse.

Det ser ud til at din router sender den offentlige IP adrese ned til din
router.

Det du kan prøv er at tage WAN kablet fra router og så forny IP adressen på
din computer for så at se hvilken IP adresse den få. Hvis den få en
169.254.XXX.XXX kan det tyde på at router er defekt.

/René

Fra : Jens

Dato : 08-11-03 13:28

> [...]

> undernetmaske..................................: 255.255.255.128
> standardgateaway..............................: 80.165.1xx.x

Din router strejker.

Giv din pc en fast ip = 192.168.2.10, sub og gate 255.255.255.0 ,
192.168.2.1.
Åben så routeren og se hvad den har gang i, den vrker nu som switch, hvilket
kan tænkes at være fordi du har modemet sat i en lanport ?

Mvh Jens

Fra : mpp

Dato : 08-11-03 16:16

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvilket
> kan tænkes at være fordi du har modemet sat i en lanport ?

Kære Jens + øvrige der har været behjælpelige. mange tak for jeres hjælp.
Jenses foreslag med at give pc en fast ip, udgjorde løsningen. Efter dette
ku`jeg få kontakt med routeren inde i browseren. Og så bare lige et par
genstarter alt ok.
mvh. mich

Fra : mpp

Dato : 08-11-03 08:38

> [...]
> fra routeren som ligner den jeg har skitseret herover. Får du det, burde
> du nu kunne kalde routerens setup i din browser.
Hej igen jeg har prøvet dit forslag Elmo.
ip.....................................:80.199.xxx.xxx
undernetmaske.................:255.255.255.0
standardgateaway.............:80.199.150.1
Når jeg taster ind: ipconfig /renew : ingen nye værdier
Og øv øv stadig ikke muligt at nå routeren igennem browser
mvh.mich

Fra : Elmo Jensen

Dato : 08-11-03 17:00

mpp wrote:

> Og øv øv stadig ikke muligt at nå routeren igennem browser
> mvh.mich

Nej jeg havde nemlig en mistanke om at routeren strejkede, men Jens var
så lidt hurtigere ude end jeg, til at komme med det næste råd, nemlig at
prøve med opsætning af en fast IP osv.

Nå men det var jo godt det kom til at funke. Det var da hovedsagen

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Jens

Dato : 08-11-03 20:07

> [...]

> Nej jeg havde nemlig en mistanke om at routeren strejkede, men Jens var
> så lidt hurtigere ude end jeg, til at komme med det næste råd, nemlig at

Hej Elmo

Men det undrer mig hvordan det gik til at pcèn fik en public ip......
medmindre netkablet sad fra modem til lan port......... ?

Mvh Jens

Fra : Elmo Jensen

Dato : 09-11-03 01:00

Jens wrote:

> Men det undrer mig hvordan det gik til at pcèn fik en public ip......
> medmindre netkablet sad fra modem til lan port......... ?

Uha, jeg er skam holdt op med at undre mig over noget med edb

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Jens

Dato : 09-11-03 01:43

"Elmo Jensen" <elmo@domain.invalid> skrev i en meddelelse

> Uha, jeg er skam holdt op med at undre mig over noget med edb

Hmm, ja det ender jo nok også sådan her.........

Mvh Jens

Fra : mpp

Dato : 10-11-03 08:57

> Uha, jeg er skam holdt op med at undre mig over noget med edb
> !!!gad vide om jeg nu har en public IP?
Hvad er egentlig det?
Netkablet sidder som det hele tiden har siddet, nemlig fra modem til wan.
Men det hele kører stadig fra kælder til loft.
min ip: 80.164.26.2
Tjah vi finder nok aldrig ud af, hvad der indtraf.
Bare lige et lille gæt. Kunne det være den kraftige reaktion fra f.eks
solstorm?
Der har jo været noget voldsomt igang derude i rummet.
mvh. mich

Fra : Jens

Dato : 10-11-03 09:18

> Hvad er egentlig det?

En public ip er en ip som kan ses fra hele internettet, en privat kan kun
ses på det lokale lan.

> Netkablet sidder som det hele tiden har siddet, nemlig fra modem til wan.
> Men det hele kører stadig fra kælder til loft.
> min ip: 80.164.26.2

Hvor ser du den ?
Start - kør / cmd , "ipconfig /all" ?

> Tjah vi finder nok aldrig ud af, hvad der indtraf.

Jo.

> Bare lige et lille gæt. Kunne det være den kraftige reaktion fra f.eks
> solstorm?
> Der har jo været noget voldsomt igang derude i rummet.

Det bliver nok vanskeligt at få sælgeren af Dlinken til at æde den.........

Mvh Jens

Fra : mpp

Dato : 10-11-03 17:15

> [...]
> Start - kør / cmd , "ipconfig /all" ?

> Jo.

> Det bliver nok vanskeligt at få sælgeren af Dlinken til at æde
Ang. min ip. Nu viser den den "rigtige" altså den som starter med 192.
Mærkeligt før var der forbindelse igennem en brights (bro) Og denne bro
viste den sjove ip.
mvh.mich

Fra : mpp

Dato : 10-11-03 17:45

> [...]
den.........
Ang. min ip. Nu viser den den "rigtige" altså den som starter med 192.
Mærkeligt før var der forbindelse igennem en brigts (bro) Og denne bro
viste den sjove ip.
mvh.mich

Fra : Jens

Dato : 10-11-03 23:17

> [...]

> Ang. min ip. Nu viser den den "rigtige" altså den som starter med 192.
> Mærkeligt før var der forbindelse igennem en brigts (bro) Og denne bro

Hvis jeg var dig ville jeg undersøge om Upnp er installeret på den XP ?
(tilføj fjern windowskomponenter - netvæks et eller andet.....)

Mvh Jens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-11-03 19:29

"mpp" <fam.povlsen@os.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Jeg har fysisk fjernet net adgang på loftet. Alt kører fint, men altså
> jeg kan ikke få forbindelse med ovennævnte adresse.

Kører dine computere med statiske eller dynamiske IP-adresser?

I tilfælde af statiske, så prøv at sætte dem til dynamisk. Det kan være at
routeren har mistet sin std. konfig og dermed er sat op til et helt andet
subnet end dine computere.

--
Bjarke Andersen

Fra : mpp

Dato : 07-11-03 22:49

> [...]
> routeren har mistet sin std. konfig og dermed er sat op til et helt andet
Joo jeg kører med dynamisk. Men måske ved en fejl er jeg kommet til at
sætte routeren til statisk, dog problemet er jo stadig, hvordan jeg kan
ændre i routerens opsætning.
Når jeg ikke kan komme ind og ændre noget som helst.
kan jeg ændre i routeren uden at gå ind på routerens opsætningsadresse?
mvh mich.