Lodret tekst??
Fra : Bo Dudek

Dato : 14-04-01 23:22

Hej

Det er IKKE noget jeg har set på nogen side, men jeg kunne godt tænke
mig hvis det kunne lade sig gøre: Lodret tekst!! Altså, forstået på
den måde, at der fx står

på en side. SELVFØLGELIG kan man proppe det ind i et table osv, men
findes der mon en funktion, som kan gøre det lettere??

/Bo
Just 'cause

Fra : Bo Dudek

Dato : 14-04-01 23:30

On Sat, 14 Apr 2001 22:22:13 GMT, bo@cykel.dk (Bo Dudek) wrote:

>Hej
>
>Det er IKKE noget jeg har set på nogen side, men jeg kunne godt tænke
>mig hvis det kunne lade sig gøre: Lodret tekst!! Altså, forstået på
>den måde, at der fx står

(jeg var lige dum et minut.. teksten skal stå som ovenstående.. men
bogstaverne skal vende på den anden led!!!)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-04-01 00:46

Sat, 14 Apr 2001 22:29:34 GMT, skrev bo@cykel.dk (Bo Dudek):

> [...]

Lav det i grafik, det er det eneste, som fungerer i alle browsere.

Til brug i IE 5.5 kan det lade sig gøre og jeg har sikkert også
scriptet liggende et eller andet sted, hvis jeg kan finde det.

Men det vil ikke virke i andre browsere.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-04-01 02:09

Sådan her?

<head>
charset=windows-1252">
<title>New Page 1</title>
..myclass {
   writing-mode : tb-rl;
}
</head>

Forvent ikke at det fungerer i andet end version 5 browsere.

Fra : Jette Nielsen

Dato : 15-04-01 02:19

"Jens Peter Karlsen" skrev:
> Sådan her?
[klip]
> .myclass {
> writing-mode : tb-rl;
> }
> </head>
> Forvent ikke at det fungerer i andet end version 5 browsere.

Har du også prøvet at skrive mere end ét ord i sætningen? I IE6 laver den
nemlig linieskift hver gang der er et mellemrum.

--
Jette Nielsen
http://www.webtip.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-04-01 13:56

Brug hårdt mellemrum &nbsp;.

Fra : R. Stormo

Dato : 15-04-01 14:01

"Bo Dudek" <bo@cykel.dk> wrote in message
> [...]
>
> på en side. SELVFØLGELIG kan man proppe det ind i et table osv, men
> findes der mon en funktion, som kan gøre det lettere??

Ville brukt Photoshop og dermed være sikkret på at det kan vises i alle
browsere. Den vil vel da også bli penere når en tenker på diverse OS og
oppløsninger.

R. Stormo