Skærme
Fijala 3554
er 17" tft for småt
Fra : ehlers[ingenSpam]

Dato : 07-11-03 09:13

Jeg står og vakler meget imellem at købe en god 17" (Eizo L567) eller en
18" (som f.eks. vp181, på trods af dens problemer). Jeg vil egentlig
helst have Eizo'en da den ikke har problemer, men jeg er tvivl om en 17"
er anstrengende at kigge på, fordi den er for lille til sin opløsning,
hvis man surfer en hel aften.

Hvis der nogle 17" tft ejere der vil berette om de bliver nødt til at
forøge browserens skriftstørrelse o.l. når de surfer, så ville det være
fedt.

På forhånd tak.

/Jan

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 07-11-03 09:44

Jeg har lige anskaffet en Philips 170S4FB 17" TFT (1280x1024), jeg havde en
19" før hvor jeg kørte 1024x768.
I starten syntes jeg det var lidt småt på TFT'en, men efter at have slået
cleartype til og et par timers tilvænning generer den mindre skrift og
ikoner mig ikke.
Håber det hjælper dig.

Mvh.
Christian

"ehlers[ingenSpam]" <"ehlers[ingenSpam]"@mail2world.com> skrev i en
meddelelse news:3fab53ff$0$9767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : kim

Dato : 08-11-03 09:38

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I starten syntes jeg det var lidt småt på TFT'en, men efter at have slået
> cleartype til og et par timers tilvænning generer den mindre skrift og

Hvor gør man det henne

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 08-11-03 10:50

1.. Åbn Skærm i Kontrolpanel.
2.. Klik på Effekter under fanen Udseende.
3.. Marker Brug følgende metode til at udjævne kanter på skærmskrifttyper
i dialogboksen Effekter.
4.. Klik på ClearType på listen.
Mvh.
Christian

Fra : SA

Dato : 13-11-03 18:05

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> I starten syntes jeg det var lidt småt på TFT'en, men efter at have slået
> cleartype til og et par timers tilvænning generer den mindre skrift og

Det er vist meget individuelt. Min bærbare har en 15" tft som kører
1600x1200 og det er for småt synes jeg, men kan godt bruges.

Fra : JK

Dato : 07-11-03 10:38

On Fri, 07 Nov 2003 09:12:53 +0100, "ehlers[ingenSpam]"
<"ehlers[ingenSpam]"@mail2world.com> wrote:

> [...]
>
>Hvis der nogle 17" tft ejere der vil berette om de bliver nødt til at
>forøge browserens skriftstørrelse o.l. når de surfer, så ville det være

Her på job kører jeg med en 19" GNR TFT skærm med 1280x1024.

Det er omtrent som 1024x768 på en 15" skærm. Da 1280 x15/19=1010.

Men 1024x768 på en 19" CRT kan det ikke hamle op med. Det havde jeg
før.

Jeg ville ikke bryde mig om en 17" (jeg er 51).

mvh

John

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-11-03 17:51

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> før.
>
> Jeg ville ikke bryde mig om en 17" (jeg er 51).

Hej John
Ja da jeg er 50 og har tilsvarende svage øjne tillader jeg mig at prøve
at svare lidt på dit spørgsmål lidt småsnakkende. Havde før en 19" CRT
Compag kørte i 1152*864 glimrende billedstørrelse (opløsning) til ældre
svage øjne, købte så en Medion 18,1" TFT kører denne i 1280*1024 @ 60Hz
glimrende billede ikke set noget bedre min gamle 17" Sony og min gamle 17"
Nokia på arbejdet indklusive Nokiaen er nu udskiftet til en 17" Compaq TFT
(den kan ikke anbefales) men selv på denne dårlige TFT er de 1280*1024 @75
Hz tilstrækkelig til at man kan bruge den selv til et overskue et større
spreadsheet, så alle mine små strøtanker her munder ud i at jeg synes at du
skulle ta og gå en tur i FONA og se lidt på en Medion 18,1" jeg tror du så
køber den.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jensn

Dato : 07-11-03 21:17

> [...]
> helst have Eizo'en da den ikke har problemer, men jeg er tvivl om en 17"
> er anstrengende at kigge på, fordi den er for lille til sin opløsning,

Hej Jan

Hvad er der af problemer med VP181 ?? - jeg har overvejet at købe
sådan en 181s - jeg har lige nu en Samsung 191T, men den har jeg
solgt, da jeg "her og nu" kunne få mere for den end en ny vil koste
mig

selvfølgelig kunne jeg bare købe en ny Samsung (193T), men de (Samsung 19")
er altså ikke super til spil - det havde jeg hørt at ViewSonic'en skulle
være
på grund af dens I-IPS panel (181s'ern)

Mvh.
Jensn

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-11-03 14:59

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote in

> [...]
> sådan en 181s - jeg har lige nu en Samsung 191T, men den har jeg
> solgt, da jeg "her og nu" kunne få mere for den end en ny vil koste

Jeg antager at du ikke læser herinde jævnligt. Prøv og gå ind på google
groups og søg i indlæg i denne gruppe. Bare angiv søgeordet til at være
vp181 - så skulle du få ganske mange indlæg.

Jeg var også selv lidt tændt på denne skærm, men har indtil videre valgt
ikke at købe den. "Rane", som også havde købt denne skærm og kørte med
den tilsluttet via DVI, har oplevet problemer med 3 forskellige vp181
skærme. Problemet for ham, og andre, er at DVI simpelthen stopper med at
fungere efter 3-4 ugers anvendelse. Rane har kontaktet Viewsonic og de
siger selv at de ikke har en løsning på problemet og ikke forventer en
løsning i nærmeste fremtid. Efter min mening, kunne det jo tyde på at de
ikke ved hvorfor fejlen optræder, eller (måske og) at de nok har en
afløser på vej inden for kort tid.

Så man kan tage chancen med vp181 og håbe på at få en skærm hvor DVI
ikke fejler efter x antal uger. Hvis du ikke vil anvende DVI, så skulle
du roligt kunne købe VP181 - VGA har jeg ikke hørt der skulle være nogen
problemer med.

Flemming

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 07-11-03 23:40

> [...]

>helst have Eizo'en da den ikke har problemer, men jeg er tvivl om en 17"
> er anstrengende at kigge på, fordi den er for lille til sin opløsning,

Ikke efter min mening, jeg har en Philips 170B4.
Jeg er tværtimod irriteret over ikke at kunne få 17" med enten
1400*1050 eller 1600*1200.
Jeg har haft en bærbar med 15" og 1600*1200 og det var fedt !!

>Hvis der nogle 17" tft ejere der vil berette om de bliver nødt til at
>forøge browserens skriftstørrelse o.l. når de surfer, så ville det være
>fedt.

Nix.

mvh
Jesper \
København

Slet det med STORE bogstaver for at svare via mail.