Problem med varmelegme
Fra : Omikron[9400]

Dato : 07-11-03 08:33

Hej

Er der andre der har problemer med at deres varmelegme frembringer støj når
det tænder/slukker så det feks. kan ses på fjernsynet?

Og er der nogen som ved hvad man kan gøre ved det?

mvh Lasse

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 07-11-03 09:51

> Er der andre der har problemer med at deres varmelegme frembringer støj
når
> det tænder/slukker så det feks. kan ses på fjernsynet?

Jeg har ikke problemet(har ihvertfald ikke observeret det)
Prøv at sætte fjernsynet i en anden stikkontakt(så det kører poå en anden
fase)
Ellers kan det være at antennekablet der ligger for tæt på varmelegme
ledningen..

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Jørgen

Dato : 11-11-03 11:41

"Omikron[9400]" <migselvmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
når
> det tænder/slukker så det feks. kan ses på fjernsynet?
>
> Og er der nogen som ved hvad man kan gøre ved det?

Hej Lasse
Nu skriver du ikke noget om fabrikat og alder.
Det er ikke unormalt, at termostaten med tiden støjer rent elektrisk.
Hvis kontaktpunkterne ikke mere er helt rene vil der fremkomme gnister ved
tænd/sluk. Der plejer ikke at gå lang tid førend kontakterne brænder helt i
stykker.
De helt gamle termostater, (glasrør med gummeprop) kunne man skille ad og
rense kontaktpunkterne akkurat som man kan slibe eller file platinerne på
knallerten eller i bilen.
Du kan rent teknisk godt montere et elektrisk støjfilter, men det forbedrer
jo ikke kontaktpunkterne.
Mit råd - køb et nyt varmelegeme - inden det gamle går helt i udu.
Hilsen
Jørgen