Skærme
Fijala 3554
DVI problemer på Viewsonic- et input
Fra : Tommy Bernholm

Dato : 07-11-03 00:47

Hej

Et par ord fra en som ingen problemer har med DVI indgangen.

Jeg har investeret i en Viewsonic VP201B, efter at have læst indlæggende
herinde. Ville egentlig have haft en NEC 2080UX, men fandt ud af at
Viewsonic´en er ligeså god (og lettere at købe her i DK).

Jeg kører til forskel fra mange herinde på mac, dvs, Apple´s powermac G4
dual med et Geforce4MX med DVI og ADC ud (ADC er Apple´s egen display
connector). Da jeg tilsluttede skærmen og tændte mac´en, fandt den selv ud
af at det var en VP201 monitor og satte opløsningen til 1600x1200 v /60hz
(pixelclock på 162 Mhz). Den har siden (2 dage) kørt som en sveske. Det er
en super lækker skærm.

Blot mine brikker til informationerne om DVI problematiken, som jeg tror
skyldes grafikkort driver problemer.

MVH

Tommy

Fra : rane

Dato : 07-11-03 09:56

On Fri, 07 Nov 2003 00:47:03 +0100, Tommy Bernholm
<bernholm@adslhome.invalid> wrote:
>Den har siden (2 dage) kørt som en sveske. Det er
>en super lækker skærm.
>
>Blot mine brikker til informationerne om DVI problematiken, som jeg tror
>skyldes grafikkort driver problemer.

Problemet med DVI på Viewsonic skærme opstår først efter 3-7 ugers tid
(alt afhængig af hvor meget den bliver brugt) - det har i hvert fald
været tilfældet indtil videre. Har selv prøvet forskellige drivere
uden resultat + afprøvet med flere grafikkort.

Fra : ct

Dato : 13-11-03 18:16

ingen problemer her - VP181s

Claus

Fra : rane

Dato : 13-11-03 18:26

On Thu, 13 Nov 2003 18:15:37 +0100, "ct"
<claus.fjerndette.@kjerkegaard.dk> wrote:

>ingen problemer her - VP181s

Hvornår er din skærm produceret? (måned, år)

Fra : ct

Dato : 20-11-03 21:29

> Hvornår er din skærm produceret? (måned, år)

juli 2003

/Claus

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 13-11-03 23:35

On 13/11/03 18:15, in article G_Osb.7719$pH3.5812@news.get2net.dk, "ct"
<claus.fjerndette.@kjerkegaard.dk> wrote:

> ingen problemer her - VP181s
>
> Claus
>

> "rane" <nada@adasf.com> skrev i en meddelelse

Tja, som Rane sagde, så kommer det efter et stykke tid, også hos mig.
Problemet er dog ikke større pt. andet end jeg kan leve med det, indtil der
bliver fundet en løsning. Problemet forsvinder i flere dage hvis jeg
kortvarigt skifter skærmopløsning (f.eks. til 1280x1024 og så tilbage til
1600x1200).

MVH

Tommy