Skærme
Fijala 3554
S-IPS i Sony 19" fladskærm iflg. prad.de?!~
Fra : Line

Dato : 06-11-03 20:54

da jeg søger en skærm med s-ips/ips - og via denne gruppe har fundet udaf at
dette ikke skulle eksisterer i 19" TFT skærme undre det mig lidt at Sony's
SDM-X93B ifølge www.prad.de skulle have s-ips. Så hvad er rigtigt?

Er der mon nogle der kan løse gåden?

Line

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-11-03 21:10

> [...]
> dette ikke skulle eksisterer i 19" TFT skærme undre det mig lidt at Sony's

Det gjorde det heller ikke- men, men det er på vej.
LG Philips har produceret S_IPS paneler i snart 4-5 måneder - og de var
allerede ude i LG's 1910B, men da der for 2 måneder siden stadig ikke var
færdigproduceret 19' S-IPS paneler så proppede man MVA/PVA paneler i disse
skærme - derfor konkluderede jeg da, at der ikke fandtes S-IPS paneler i
den str.

Men sikkert er det, at det kommer der - og X93 fra Sony er jo en helt ny
TFT skærm, og den kunne godt tænkes at rumme et nyt S-IPS panel - men jeg
ved ikke med sikkerhed om den har S-IPS panel - den har en meget høj
kontrast på 500:1 og nyere MVA/PVA paneler ligger jo på både 500 og 600 i
kontrast og en så høj kontrast peljer at tyde i retning af at der er tale
om enten ÅPVA eller MVA paneler - men S-IPS er jo ved at komme op på 400:1
i deres nyeste 16 ms reposne 20' TFT - så jeg er lidt i tvivl mht til X93 -
for at spring fra 350:1 til 500:1 lyder voldsomt - men prad folkene plejer
at vide, hvad de taler om - men dobbelt tjek det lige - evt. ring til Sony
og sig du vil tale med en expert på TFT området.

For en alm. sony ansat vil ikke kunne svare dig på, hvilket panel der
sidder i Sony's TFT - han vil dårligt nok vide, hvad et panel er :)
(Seriøst ment - på trods af smileyen)

Men hvis denne X93 har S-IPS panel, så vil jeg selv overveje den - den er
jo hamrende flot designet.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Line

Dato : 06-11-03 21:24

Ja, der er et eller andet over en sony; men den koster jo også omk. 1000 kr.
mere! Men måske er den det værd; det er om ikke andet det jeg prøver at
finde ud af

Har erfaret at den almindelige medarbejder ikke aner noget som helst. Jeg
havde på et tidspunkt kontaktet Philips via deres hjemmeside; da jeg nogle
dage efter modtog svar stod der ærligt og redeligt at de ikke kunne besvare
mit spørgsmål omkring S-IPS/IPS paneler, da de ikke viste hvad det var! AK

Jeg vil dog følge din opfordring og ringe til Sony imorgen. så skal jeg se
hvad jeg kan berette tilbage,

Line

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-11-03 22:17

"Line" <malle_mus@LEGEPLADSENorangenet.dk> wrote in

> [...]
> jeg nogle dage efter modtog svar stod der ærligt og redeligt at de
> ikke kunne besvare mit spørgsmål omkring S-IPS/IPS paneler, da de ikke

Hehe jeg var ude for præcis det samme med Philips. Jeg fik dog et
telefonnummer jeg kunne ringe og spørge på. Men ingen garanti for at jeg
kunne få svar :)

Flemming

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 06-11-03 22:58

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i

> Men hvis denne X93 har S-IPS panel, så vil jeg selv overveje den - den er
> jo hamrende flot designet.

Jeg har set og prøvet skærmen i aktion, og den har IKKE IPS-panel. Dertil er
der ganske enkelt for meget "trailing". At skærmen skulle have et MVA panel
lyder meget sandsynligt, for umiddelbart synes jeg den performer som
Samsungs 172T med PVA panel.

Et eller andet sted har jeg læst, at Sony fra december skulle levere skærmen
med TCO03 godkendelse, og at den herefter skulle være forsynet med et S-IPS
panel. Om det har noget på sig er svært at sige, men hvis de skifter
paneltype (og dermed specifikationer), lyder det lidt underligt, at man ikke
også skifter modelnummmer.

mvh
Peter

Fra : Kim Correll

Dato : 06-11-03 21:13

Jeg var selv ved at købe denne skærm, men læste i Prad's forum først.
Derinde bliver den slagtet på det grusommeste af nogle købere med den
konklusion, at denne model også har et MVA panel.

Sony skriver selv, at denne skærm er TCO03 godkendt fra december i år,
hvilket sikkert vil betyde, at den vil kunne fås med S-IPS fra omkring
januar.

Hilsen
Kim

Fra : Line

Dato : 06-11-03 21:26

interessant!

Jeg må vist hellere se om jeg ikke kan få stavet mig i gennem det tyske!

Line

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-11-03 01:12

> [...]
>
> Sony skriver selv, at denne skærm er TCO03 godkendt fra december i år,
> hvilket sikkert vil betyde, at den vil kunne fås med S-IPS fra omkring

Åhhhhh...nej - så laver de et LG trick igen :(

Annoncerer en skærm med S-IPS, der så viser sig at have MVA panel :(

Men jeg VED der er 19' S-IPS paneler i produktion, men hvornår de kommer
ud på markedet aner jeg ikke - lige nu er der mig bekendt stadig ikke nogle
19' S-IPS paneler på markedet - men det kommer der.

Men de vil så nok være kendetegnet ved en kontrast på 400:1 og ikke 500:1
og højere.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph