Drivers til Dell computer (SuSE linux)
Fra : machine99

Dato : 06-11-03 14:22

Jeg kan ikke finde min monitor(Dell, ny) blandt dem som man kan vælge
imellem...

Nogen der kender en god driver database el. lign. ?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 06-11-03 14:30

machine99 wrote:
> Jeg kan ikke finde min monitor(Dell, ny) blandt dem som man kan vælge
> imellem...
>
> Nogen der kender en god driver database el. lign. ?

Find den tilhørende .INF fil fra Windows.

Fx for en IBM P201 skærm er der en monitor6.inf fil
med:

[IBMP201.AddReg]
HKR,"MODES\1600,1200",Mode1,,"30.0-107.0,50.0-160.0,+,+"
HKR,,ICMProfile,1,9

det giver

HorizSync 30.0-107.0
VertRefresh 50.0-160.0

i XF86Config.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : machine99

Dato : 06-11-03 17:30

> [...]
> med:
>
> [IBMP201.AddReg]
> HKR,"MODES\1600,1200",Mode1,,"30.0-107.0,50.0-160.0,+,+"

Mange tak, men min skærm findes desværre ikke på listen hverken under win xp
eller suse linux. Det underlige er at windows/explorer ser pænt ud mens
linux's konquerer ser meget 'grødet' ud (specielt teksten)... gad vide hvad
der er galt...?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 07-11-03 08:34

machine99 wrote:
> Mange tak, men min skærm findes desværre ikke på listen hverken under win xp
> eller suse linux.

Bliver den ikke bare autodetectet? Redhat logger i
/var/log/XFree86.0.log når X starter, der står
en masse interessante ting.

> Det underlige er at windows/explorer ser pænt ud mens
> linux's konquerer ser meget 'grødet' ud (specielt teksten)... gad vide hvad
> der er galt...?

Det lyder som et problem med antialiased fonte.
Hvor mange bitplaner er skærmkortet sat til?

Fra : machine99

Dato : 07-11-03 16:08

> [...]
> en masse interessante ting.

> Det lyder som et problem med antialiased fonte.
> Hvor mange bitplaner er skærmkortet sat til?

Øhm hvor ser man det? (sh*t linux er kompliceret)