Hjælp til opbevaring af grønsager
Fra : Capper

Dato : 06-11-03 11:26

Hej gruppe.
Har nogen en ide til opbevaring af grønsager frostfrit.
Har ingen mulighed i have, så ingen nedgravning.
Har intet køligt, frostfrit rum.
Har et redskabsrum og forsøgte sidste år med flamingokasser, aviser o.lign.
Men frosten blev ikke holdt ude.
Gode og rimelig billige ideer velkommen.
På forhånd tak.
Casper Walther

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-11-03 12:19

Capper wrote:

> forsøgte sidste år med flamingokasser, aviser
> o.lign. Men frosten blev ikke holdt ude.

....man kan ikke fremkalde varme via aviser og flamingo (medmindre
selvfølgelig man sætter ild til det)...
Hans

Fra : Marco

Dato : 06-11-03 12:56

"Capper" <tumling@hotmail.com> skrev:

> [...]
> Har intet køligt, frostfrit rum.
> Har et redskabsrum og forsøgte sidste år med flamingokasser, aviser

Du giver jo næsten selv svaret;
Det er ikke muligt, når hverken du kan lave en kule eller har et køligt,
fostfrit rum - Jo, i et par uger i køleskab måske - eller bestråling :)

Du kan selvfølgelig også tilberede og fryse visse grøntsager - eller sylte.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Benny Andersen

Dato : 06-11-03 16:02

"Marco" <mecoSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:bodcpn$7k3$1@sunsite.dk...

> o.lign.

Hvor store mængder drejer det sig om? Hvis det ikke er af større omfang kunne du jo bygge
et skab - eller kasse - og isolere med flamingoplader eller lign.
Sæt et termometer i der kan læses udefra og sæt en 60W pære i skabet. Tænd pæren når
der bliver for koldt eller styr temperaturen ved hjælp af en lysdæmper til pæren.
Husk at pæren skal stå/hænge frit og at der skal være lidt lufthuller i skabet.

Tjahhhh bare en ide!

Mvh Benny Andersen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-11-03 17:10

"Capper" <tumling@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har et redskabsrum og forsøgte sidste år med flamingokasser, aviser
o.lign.
> Men frosten blev ikke holdt ude.

Er der en mulighed for, at du kan grave et hul inde i redskabsrummet?
Hvis det kan lade sig gøre, kan du lægge grønsagerne ned i det og så dække
med flamingoplader og gamle tæpper.

Nu ved jeg ikke, hvor mange grønsager, det drejer sig om?
Men hvis det drejer sig om større mængder, kan en gammel fryser (ikke tændt)
holde kulden ude et stykke tid, da frugt og grønsager danner også selv en
lille smule varme.
Reguler lufttilførslen ved at åbne/lukke låget mere eller mindre.
I længere perioder med frost kan du sikre temperaturen ved at lade en tændt
el-pære 25w hænge ned i fryseren (sørg for, den ikke rører noget).

Hilsen Inger