Password til netværk
Fra : Langkjær

Dato : 04-11-03 17:21

Hej,

Efter at have monteret et netkort på en win95 pc, så beder den om
adgangskode til netværket hver gang den starter op? Koden er ikke aktiv, og
jeg kan bare trykke ok eller cancel uden at skrive noget, så starter den OK
op. Mit spørgsmål er så, hvordan slår jeg denne forespørgsel fra?

/Langkjær

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-03 17:36

Langkjær skrev:

> [...]
>jeg kan bare trykke ok eller cancel uden at skrive noget, så starter den OK
>op. Mit spørgsmål er så, hvordan slår jeg denne forespørgsel fra?

Det nemmeste er at hente TweakUI og installere det. Det lægger
sig i kontrolpanel og giver så derfra adgang til et faneblad der
hedder "Logon". Dér kan du angive hvilken bruger og hvilket
kodeord der skal startes med automatisk.

http://www.wintip.dk/9x/tools/tweakui.htm

--
Bertel

Fra : Langkjær

Dato : 04-11-03 18:57

Primær netværkslogon sat til Windows logon.

/Langkjær

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 21:22

On Tue, 4 Nov 2003 18:56:53 +0100, "Langkjær"
<langkjaer@nospam.mail.dk> wrote:

>Primær netværkslogon sat til Windows logon.

Lige præcist - så gider jeg ikke poste det på den anden tråd når du
selv har løst det :)

0:) Jørn G.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-03 21:59

Langkjær skrev:

>Primær netværkslogon sat til Windows logon.

Hvorfor?

I 98 har jeg det til klientprogram til M$ netværk. Det fjerner
ikke at der spørges om kodeord, men jeg bruger selv TweakUI til
at automatisere det.

--
Bertel

Fra : Christian Mygind

Dato : 04-11-03 22:21

Bertel Lund Hansen wrote:

> I 98 har jeg det til klientprogram til M$ netværk. Det fjerner
> ikke at der spørges om kodeord, men jeg bruger selv TweakUI til
> at automatisere det.

Dit løsningsforslag er lidt overkill.
Windows 95 sætter klientprogrammet op med log-on som standard efter
installation af et netkort.
Det er bare en default-indstillinger, der er unødvendig, hvis man ikke
logger på en server/domæne. Det nemmeste er da derfor netop at ændre det
logon på en i netværket ikke eksisterende ressource (2-3 klik med musen),
fremfor at installere Tweaks for at udbedre problemet.

Nu ved jeg jo, at du sætter pris på sammenligninger, Bertel, så du skal lige
have dette billede med på vejen:
"Det svarer til at stikke vat i ørerne når volumen er for høj på fjernsynet,
istedet for at skrue ned".

/Chr

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-03 23:23

Christian Mygind skrev:

>"Det svarer til at stikke vat i ørerne når volumen er for høj på fjernsynet,
>istedet for at skrue ned".

Ja? Gør du ikke også sådan, om jeg må spørge?

(Det er vist for længe siden jeg har kørt uden LAN)

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 22:23

On Tue, 04 Nov 2003 21:58:53 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Hvorfor?
>
>I 98 har jeg det til klientprogram til M$ netværk. Det fjerner
>ikke at der spørges om kodeord, men jeg bruger selv TweakUI til
>at automatisere det.

Fordi hvis du er ligeglad med at ha' blankt (intet) password så er det
faktisk den måde MS har tiltænkt det skulle gøres. Spørgsmålet skulle
nærmere være: Hvorfor bruge TweakUI hvis det kun er for at overkomme
dette problem?

Men ok, der er nu en del ting i TweakUI som er rare at ha' ved hånden
så den er under alle omstændigheder et download værd :)

0:) Jørn G.

Fra : Jesper Andersen

Dato : 05-11-03 14:26

Du vælger bare Windows Logon under Netværk... !

Mvh
Jesper Andersen

On Tue, 4 Nov 2003 17:21:18 +0100, "Langkjær"