Opdatere i Database via Text felt
Fra : Stig Voss

Dato : 04-11-03 16:14

Hej Alle Sammen...

Er der en der ligger inde med et script hvor jeg kan opdatere i
en database via text felt?! Hvis så må i godt give mig det her
inde...

På forhånd tak ;)

- Stig Voss

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 04-11-03 20:15

"Stig Voss" <stig@wolla.dk> wrote in message news:bo8foi$e4a$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Er der en der ligger inde med et script hvor jeg kan opdatere i
> en database via text felt?! Hvis så må i godt give mig det her

Prøv at se
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp

mvh
Finn

Fra : Stig Voss

Dato : 05-11-03 18:59

Tak for hjælpen Finn Elmgaard!

Men har stadig et problem... Jeg kun kun få mit script til at opdatere et felt
af gangen.

Script:

----------------------------------------------- index.asp

<form action="indsaet.asp" method="post">
Fornavn: <input type="text" name="Fornavn"><BR>
Efternavn: <input type="text" name="Efternavn"><BR>
Telefon: <input type="text" name="Telefon"><BR>
Fødselsdato: <input type="text" name="Foedselsdato"><BR>
<input type="submit" value="Gem">
</form>

----------------------------------------------- indsaet.asp

<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into personer (Fornavn) values('" & Request.Form("Fornavn") &
"')"
strSQL = "Insert into personer (Efternavn) values('" &
Request.Form("Efternavn") & "')"
strSQL = "Insert into personer (Telefon) values('" & Request.Form("Telefon") &
"')"
strSQL = "Insert into personer (Foedselsdato) values('" &
Request.Form("Foedselsdato") & "')"

Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
<h1>Databasen er opdateret!</h1>

hvad er der galt? Er der en der kan hjælpe mig?

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 05-11-03 19:43

"Stig Voss" <stig@wolla.dk> wrote in message news:bobdog$nje$1@sunsite.dk...

> [...]
> Request.Form("Foedselsdato") & "')"
>
> Conn.Execute(strSQL)

> hvad er der galt? Er der en der kan hjælpe mig?

Du laver tilsyneladende 4 stk strSQL, men du overskriver dem én efter én.
Når du så kalder Conn.Execute er det kun den sidste strSQL du eksekverer
(den med fødselsdato).
Du skal lave én strSQL, der indeholder alle parametre der skal ind i
databasen.

Hvis du gerne vil øge overskueligheden i din strSQL, kan du evt. lægge dine
værdier fra formen over i en variabel, f.eks. som

Fornavn = Request.Form("Fornavn")

og bruge denne i din string.

Du kan også - og det er måske det du har tænkt på - opbygge din string efter
følgende princip:

strSQL= "et ellerandet"
strSQL = strSQL & "nogetandet"
strSQL= strSQL & "nogettredie"
o.s.v.

mvh
Finn

Fra : Stig Voss

Dato : 05-11-03 20:54

Når jeg skriver:

strSQL = "Insert into personer (Fornavn) values('" & Request.Form("Fornavn") &
"')"
strSQL = strSQL & "Insert into personer (Efternavn) values('" &
Request.Form("Efternavn") & "')"
strSQL = strSQL & "Insert into personer (Telefon) values('" &
Request.Form("Telefon") & "')"
strSQL = strSQL & "Insert into personer (Foedselsdag) values('" &
Request.Form("Foedselsdag") & "')"

så siger den tilbage:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Missing semicolon (;) at end of SQL
statement.

/stig/indsaet.asp, line 21

prøv selv på http://test.mib-eu.dk/stig/index.asp