glasfilt
Fra : TB

Dato : 04-11-03 14:08

Vi har tapeseret tre rum med sådan. Det ene rum er der luftlommer et hav af
steder. De andre rum ser helt perfekt ud. Undrer mig over at vi skulle have
sjusket så meget, men sådan er det måske?

Anyway : Hvad gør vi nu. Jeg kan ikke leve med luftlommer på væggene. Da
det er ovenpå gips, kan vi vel ikke dampe det af. Kan vi sætte nyt ovenpå
igen (det skal siges at det er grundet+fået en gang maling) ?

Fra : Pia J

Dato : 04-11-03 14:49

> Anyway : Hvad gør vi nu. Jeg kan ikke leve med luftlommer på væggene. Da
> det er ovenpå gips, kan vi vel ikke dampe det af. Kan vi sætte nyt ovenpå
> igen (det skal siges at det er grundet+fået en gang maling) ?

Du kan evt. prøve at skære lommerne op på langs - lim på bagsiden og klemme
fast. Hvis kanterne overlapper kan du skære igennem igen efter en lineal og
fjerne den strimmel der ryger af, så burde de passe sammen og kan ikke ses
når du maler.

:Pia

Fra : Morten

Dato : 04-11-03 15:15

"TB" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> det er ovenpå gips, kan vi vel ikke dampe det af. Kan vi sætte nyt ovenpå
> igen (det skal siges at det er grundet+fået en gang maling) ?

Jeg kan ikke huske hvor, men jeg /mener/ at have hørt en sprøjte og en
kanyle i mange tilfælde skulle kunne bruges. Du giver simpelt hen vævet et
fix og presser det på plads. Pas på med doseringen, men laves hullet i
toppen, kan evt. overskydende klister forholdsvist nemt presses ud igen - og
du slipper for at skære det op, det kan nemlig godt være svært at få pænt
igen.

Mvh
Morten

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-11-03 17:59

> Jeg kan ikke huske hvor, men jeg /mener/ at have hørt en sprøjte og en
> kanyle i mange tilfælde skulle kunne bruges.

Det kan man sagtens.

> [...]
og
> du slipper for at skære det op, det kan nemlig godt være svært at få pænt

Du prikker med spidsen af kanylen et par huller i bunden af "bulen", og
giver "indsprøjtningen" i toppen (eller omvendt, hvad er nu er mest
praktisk). Kom godt med klister i, og tør væggen af med en fugtig klud med
det samme. Lad det tørre 48 timer. Det kan godt være nodvendigt at gå væggen
igennem flere gange.

Sprøjte med kanyle købes på apoteket, og du siger bare hvad du skal bruge
det til, så får du den største kanyle med. Vælg en sprøjte på 10-20 ml.
Prisen ligger under en ti'er.

Mvh Maria

Fra : TB

Dato : 04-11-03 22:50

> [...]
>
> Sprøjte med kanyle købes på apoteket, og du siger bare hvad du skal bruge
> det til, så får du den største kanyle med. Vælg en sprøjte på 10-20 ml.

Jamen det skal da prøves. Takker