Skærme
Fijala 3554
Defekt IBM P92 og ny IIyama HM204DT
Fra : Henrik Dissing

Dato : 03-11-03 17:22

Min 3-4 år gamle IBM P92 (19" Trinitron) begyndte pludselig i går at té sig.
Billedet er strukket horizontalt i siderne og tilsvarende komprimeret i
midten. Samtidig er det som om den generelt er lidt flimrende og uskarp.

Er her nogen som genkender disse symptomer? Kan det mon betale sig at
reparere på den?

I forventning om at svaret måske er "nej", har jeg kigget mig lidt omkring
efter en ny skærm, og jeg vil i så fald benytte lejligheden til at
"opgradere" til noget bedre.

Mine krav/ønsker er nogenlunde sådan her:

1) Det skal være CRT.

2) Billedrøret skal være helt fladt og sammenligneligt med Trinitron i
kvalitet. De berygtede tynde horizontale streger generer mig ikke.

3) 21-22".

4) Høj kvalitet er vigtigere end lav pris.

5) Skal både bruges til alm. Windows/Office-arbejde (= skal stå knivskarpt)
og spil, mest Flight Simulator (= skal være stor).

I første omgang er mit blik faldet på en Iiyama HM204DT. Det er en 22' CRT
som SHG har på lager og sælger til 5.495 kr. Er det en god skærm?

Man kunne måske også overveje en 16:9 model? Hvad findes der af muligheder
her?
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Henning Larsen

Dato : 03-11-03 17:40

"Henrik Dissing" <sorry@drowned.in.spam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Venlig hilsen
> Henrik Dissing
>
> (e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Jeg købte her i sommer en 19" Iiyama HM903DTA, og den er rigtig, rigtig god.
Det er den første skærm jeg har set som har et skarpere billede end min
Sony. Farverne er også helt i top, og den kan klare 1600 x 1200 ved hele 100
hz. Derudover har den to vga-indgange og usb-hub. Så du går ikke galt i byen
med Iiyama. Jeg benytter såmænd også min skærm mest til Flight Sim. FS2004
rocks.

Hilsen Henning

Fra : Loke

Dato : 04-11-03 12:48

On Mon, 03 Nov 2003 17:21:49 +0100, Henrik Dissing
<sorry@drowned.in.spam.invalid> wrote:

>I første omgang er mit blik faldet på en Iiyama HM204DT. Det er en 22' CRT
>som SHG har på lager og sælger til 5.495 kr. Er det en god skærm?

Jeg købte for nyligt denne Iiyama skærm hos SHG og jeg har været meget
tilfreds. Det tog lidt tid at få den indstillet ordentligt, men
slutresultatet er fremragende.

Min eneste anke er, at der en sjælden gang i mellem forekommer
brusende støj fra den indbyggede højttaler i foden. Jeg har ikke
højttaleren tilsluttet, så jeg ved ikke hvad det skyldes. Jeg har
tænkt på at ringe til hotlinen for at spørge, men det sker så sjældent
at jeg ikke lige har fået taget mig sammen til at få det gjort.

/Loke