OpenBSD 3.3 - binary ports til sparc
Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 03-11-03 11:15

Hej

Jeg har nu fået installeret OpenBSD på min Sparc Classic og det
spiller max Dvs. den er ikke ligefrem nogen ræser - men det vidste
jeg jo godt... En ssh-login tager i omegenen af 20 sekunder

Mit spørgsmål går på om der er nogen af jer der ved hvor jeg kan finde
binære ports til OpenBSD 3.3. Det er lidt opad bakke at skulle
compilere det hele, men kan selvfølgelig lade sig gøre.

Jeg skal bruge:

apache, postfix og courier-imap

På forhånd tak!

--
Jesper
MicroSPARC @ 50MHz, 59.1 MIPS, 4.6 MFLOPS,

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 03-11-03 12:11

On 03 Nov 2003 11:15:24 +0100,
jesper@FJERNveloce.dk <jesper@FJERNveloce.dk> wrote:

> Jeg skal bruge:
>
> apache, postfix og courier-imap

Kan du ikke laese?

http://www.openbsd.org/ports.html#Get

--
Jesper

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 03-11-03 12:50

Hej Jesper

jlouis@pc-063.diku.dk (Jesper Louis Andersen) writes:

> Kan du ikke laese?

Selvfølgelig - hvilket sprog synes du - dansk, engelsk, tysk eller
fransk? Og hvad har det spørgsmål lige med binaries til OpenBSD at
gøre

> http://www.openbsd.org/ports.html#Get

OK tak... jeg plejer at køre linux, og BSD er ikke lige min stærke
side. Men jeg kan se at på dette link er der nogle precompilerede
pakker:

ftp://sunsite.dk/mirrors/openbsd/3.3/packages/sparc/

Jeg kan finde:

postfix-2.0.5.tgz
courier-imap-1.7.0.tgz

men ikke apache... Hvad hedder den pakke mon? Kan se der er moduler og
Perl integration til apache, men ikke lige "grundpakken"?

MVH

--
Jesper
Som måske skulle have læst lidt grundigere, men ellers ikke har

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 03-11-03 15:08

jesper@FJERNveloce.dk writes:
> men ikke apache... Hvad hedder den pakke mon? Kan se der er moduler og
> Perl integration til apache, men ikke lige "grundpakken"?

Doooh

Apache er ikke en port, men faktisk en del af installationen...

Tak for hjælpen

--
Jesper
Som vist snakker med sig selv

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-11-03 12:43

> [...]
> spiller max Dvs. den er ikke ligefrem nogen ræser - men det vidste
> jeg jo godt... En ssh-login tager i omegenen af 20 sekunder

Det var længe, er det med key eller password? :)

Det ta'r ca. 8 sek at logge ind med password på min 50MHz SPARC, og
10 stykker med key..

Måske er det fordi jeg kører Solaris den er hurtigere ?

(eller også er det fordi den er 3-vejs)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 03-11-03 13:06

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:
> Det var længe, er det med key eller password? :)

med password..

> Det ta'r ca. 8 sek at logge ind med password på min 50MHz SPARC, og
> 10 stykker med key..
> Måske er det fordi jeg kører Solaris den er hurtigere ?
> (eller også er det fordi den er 3-vejs)

Det er jo nok en kombination...
Din har jo også helt vildt meget RAM...

Har lige timet det. Det tager 35 sek. :-|

--
Jesper

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-11-03 22:06

> Det er jo nok en kombination...
> Din har jo også helt vildt meget RAM...
>
> Har lige timet det. Det tager 35 sek. :-|

hvor gider vil gider man at lege med så forældet hardware ?

Var det ikke blot en ide og finde en wintel maskine af nyere dato og
installere BSD på den i stedet ? Eller ligger der mere bag

Hilsen Mikkel

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 04-11-03 09:20

Mikkel Bundgaard <invalid@invalid> writes:
> hvor gider vil gider man at lege med så forældet hardware ?

Kan godt lidt se din pointe, men der er også lidt nostalgi...

> Var det ikke blot en ide og finde en wintel maskine af nyere dato og
> installere BSD på den i stedet ? Eller ligger der mere bag

Ja - der ligger nok mere bag Alle folk kan sætte en wintel maskine
op, men det er lidt mere langhåret at sætte en Sparc Classic op uden
floppy eller cd

Jeg brugte den slags maskiner da jeg gik på Uni - der var de
state-of-the-art workstations... og synes de ser så søde ud
(lunch-box-format). Når man først er logget ind via ssh, så er
der ingen problemer. Til almindelig web-hosting er den helt fin!
(håber jeg)

--
Jesper