FAT eller FAT32-partition ?
Fra : Annette

Dato : 14-04-01 11:38

Hej,
ja, - desværre sidder jeg med voldsomme problemer ! Ved opstart af Windows
98 har programmet fundet ud af, at drev C ikke indeholder en gyldig FAT-
eller FAT32-partition ?
Efterfølgende har jeg kørt MCAfee Virusscan samt fuld Scandisk uden at de
har påvist virus eller andre fejl !
Endvidere har jeg checket i "egenskaber for system" - "enhedshåntering" -
"systemenheder", for at se efter om der var nogen dubletter eller lign., -
dog uden resultat.
Jeg har forsøgt at starte med "startdiskette - install.", også uden
resultat - forsøgt at "gendanne systemfiler" uden resultat etc.

Spørgsmålet er : hvordan forholder jeg mig ?
Er det nødvendigt at køre Fdisk og efterfølgende Format ? I givet tilfælde:
skal det være fuldt eller hvordan gør jeg ??
Vil det være nødvendigt at geninstallere samtlige programmer; - Windows MS
Office; Adobe Photoshop etc. ?

Som systemet kører med kun 16-farver, uden adgang til printer etc. etc. er
der ikke meget sjov med det.
Jeg kører med Win.98 vers.2 på en 166MhZ med 64 RAM.

HJÆLP !
Pft & God Påske

Annette

Ps. Windows kommer ikke længere med den samme meddelse om FAT, men kører
altså ikke optimalt !

Fra : Torben F@rum

Dato : 14-04-01 12:02

Annette skrev i meddelelsen ...
> [...]
>98 har programmet fundet ud af, at drev C ikke indeholder en gyldig FAT-

FDISK /MBR ?????

Torben Farum

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-01 12:13

Annette skrev:

>ja, - desværre sidder jeg med voldsomme problemer ! Ved opstart af Windows
>98 har programmet fundet ud af, at drev C ikke indeholder en gyldig FAT-
>eller FAT32-partition ?

Det lyder ikke godt.

>Spørgsmålet er : hvordan forholder jeg mig ?

Prøv først i en Dos-boks at skrive: fdisk /mbr
Det er en helt uskadelig kommando (hvis man ikke har bootloadere
installeret hvilket du næppe har).

Derefter kan du prøve at installere Win98 forfra. Dine programmer
vil da stadig være installerede alle sammen, men nogle af dine
indstillinger deri kan være nulstillet.

>Er det nødvendigt at køre Fdisk og efterfølgende Format ?

Jeg er bange for at det ender dermed.

>I givet tilfælde: skal det være fuldt eller hvordan gør jeg ?

Lad os lige høre først om de nemme metoder er nok til at
genoprette dit system.

>Vil det være nødvendigt at geninstallere samtlige programmer; - Windows MS
>Office; Adobe Photoshop etc. ?

Hvis du med fdisk opretter drev C forfra eller blot formatterer
C, så skal *alt* geninstalleres bagefter.

--
Bertel

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 14-04-01 13:52

On Sat, 14 Apr 2001 13:13:19 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Hvis du med fdisk opretter drev C forfra eller blot formatterer
>C, så skal *alt* geninstalleres bagefter.

Og, vigtigst af alt, alle data er pist væk, så sørg for at bakke dine
dokumenter osv. op, hvis du kan komme til det.

Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk

Fra : Santa Xcaze

Dato : 14-04-01 12:44

EHm kan partion magic ik lave et trick med noget ompartionering???
Mener jeg har set den nye 6.0 kan klare problemet???