PCM volumen
Fra : Mikkel Colberg

Dato : 02-11-03 16:14

Når jeg justere PCM volumen i enten kmix eller aumix har det ingen effekt.
Det gør at nogle mp3-filer lyder "grumset", hvilket er ret irriterende!

nogen ideer?

hilsen Mikkel

Fra : Mikael Hansen

Dato : 02-11-03 21:22

Mikkel Colberg wrote:
> [...]
> Det gør at nogle mp3-filer lyder "grumset", hvilket er ret irriterende!

Du burde måske oplyse lidt om dit system!

men jeg har samme problem på min RH 7.3, med onbord lyden på mit Soyo
P4I Fire Dragon bundkort (Intel P4 1800MHz)

jeg har dog ikke problemer med grumset lyd, medmindre at lydfilen er af
dårlig kvalitet (= lav bitrate)

m.v.h. Mikael

Fra : Mikkel Colberg

Dato : 02-11-03 22:17

On Sun, 02 Nov 2003 21:21:55 +0100, Mikael Hansen wrote:

> [...]
> P4I Fire Dragon bundkort (Intel P4 1800MHz)
>
> jeg har dog ikke problemer med grumset lyd, medmindre at lydfilen er af

Athlon XP 1800
SBlive!

Gentoo 1.4

problemet har ikke været der mens jeg kørte RH9 og jeg tror ikke det er et
hardware problem...

Fra : Mikael Hansen

Dato : 03-11-03 08:34

Mikkel Colberg wrote:

> [...]
>
> Gentoo 1.4
>
> problemet har ikke været der mens jeg kørte RH9 og jeg tror ikke det er et

Tja det kan måske være et driver eller OS problem. nu du skriver detter
kommer jeg i tanke om at lyden ikke var helt ren (synes dog ikke det lød
grumset, men underlig digital) da jeg havde en win98beta som OS på min
PC, broblemet forsvandt på win da den blev udskiftet med win98se. Har
aldrig haft problemet på Linux.

Er det alle mp3'er der er problemer med, eller er det kun nogen.
Du kan da evt. prøve at sende mig en af dine grumsede mp3'er, hvis jeg
skal prøve om det er lyfilen der er noget galt med, og jeg kan evt
levere en der er i høj kvalitet, hvis du skal have noget at sammenligne med.

mail mig på "mikael,0x3e42a54a,adsl,cybercity,dk", hvis dette har
interresse. (udskift første komma med "@" og resten med punktummer)

m.v.h. Mikael