SSH adgang til server via web
Fra : Michael Eriksen

Dato : 02-11-03 16:01

Fra den tidligere systemadministrator har jeg arvet en fiks SSH adgang
til serverne når man er i exil i windowsland. Det drejer sig om en java
SSH klient, som bliver downloaded til (windows-) browseren, hvorefter
man kan logge ind via SSH.

Problemet er, at SSH java-klienten (MindTerm) er tudsegammel og kun SSH1
kompatibel, så jeg er ikke tryg ved sikkerheden. Og da jeg nu fandt en
open source SSH2 javaklient (http://community.3sp.com/), blev jeg meget
glad!

Den nye klient fungerer fint som stand-alone javaprogram, men jeg har
problemer med at få den pakket ind i <APPLET>-tags i en html-fil. Nu har
jeg bixet med det nogle timer og vil gerne spørge om ikke en af jer
allerede gør dette og kan hjælpe med en <APPLET>-sektion.

Den gamle Mindterm <APPLET>-sektion ser således ud, hvis det er en
hjælp:

<APPLET CODE="com.mindbright.application.MindTerm.class"
ARCHIVE="mindterm_ns.jar" WIDTH=0 HEIGHT=0>
<PARAM NAME="cabinets" VALUE="mindterm_ie.cab">
<PARAM NAME="sepframe" value="true">
<PARAM NAME="autoprops" value="both">
<PARAM NAME="debug" value="true">
</APPLET>

mvh

Michael

Fra : Michael Eriksen

Dato : 02-11-03 18:14

Michael Eriksen <sorry@no.spam> wrote in

> [...]
> ARCHIVE="mindterm_ns.jar" WIDTH=0 HEIGHT=0>
> <PARAM NAME="cabinets" VALUE="mindterm_ie.cab">

Yderligere søgning sendte mig til http://3sp.com/download/download.php
hvor jeg fandt http://prdownloads.sourceforge.net/sshtools/SSHTerm-
0.2.1-applet-signed.zip?download. Og det virker helt som jeg ønsker med
deres eksempel-applet

Selv om det ikke er på community-severen, er det stadig under GPL.

mvh

Michael