Substring value
Fra : Denn!s H

Dato : 02-11-03 00:10

Hej

Jeg har et problem med en substring som jeg ikke forstår.

Det her virker:
else if(strTxt.value.length - strTxt.value.IndexOf('.') < 3) {bla bla}

Så har jeg defineret en substring, men det virker ikke:
var strDom = strTxt.value.substr(strTxt.value.indexOf('@')+1, intDom); //
domæne i tekst
else if(strTxt.value.length - strDom.value.indexOf('.') < 3) {bla bla}

Jeg har tjekket at strDom også indeholder domæne navnet f.eks. "mail.dk" og
det gør det.
Men jeg får fejlmeddelelsen "value er null eller ikke et objekt"
Hvorfor det?

--
Denn!s

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 02-11-03 04:04

"Denn!s H" <@> writes:

> Det her virker:
> else if(strTxt.value.length - strTxt.value.IndexOf('.') < 3) {bla bla}

Jeg antager strTxt er en variabel der peger på et input-element.

> [...]
> domæne i tekst
> else if(strTxt.value.length - strDom.value.indexOf('.') < 3) {bla bla}

strDom er en streng. Den har ikke en "value"-egenskab.

> Jeg har tjekket at strDom også indeholder domæne navnet f.eks. "mail.dk" og
> det gør det.
> Men jeg får fejlmeddelelsen "value er null eller ikke et objekt"

> Hvorfor det?

Fordi strDom.value er undefined (ikke et objekt) og du kalder indexOf på
den.

/L

Fra : Denn!s H

Dato : 02-11-03 09:51

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Jeg antager strTxt er en variabel der peger på et input-element.
ja

> strDom er en streng. Den har ikke en "value"-egenskab.
>
> Fordi strDom.value er undefined (ikke et objekt) og du kalder indexOf på
> den.

Hej Lasse
okay, det forstår jeg godt nu.
Men kan jeg lave min substreng om til et object så jeg igen kan bruge
indexOf på den?

--
Denn!s

Fra : Jørgen Müller

Dato : 02-11-03 10:27

Lasse skrev:
>Men kan jeg lave min substreng om til et object så jeg igen kan bruge
>indexOf på den?

Dit problem er ikke indexOf men derimod value.
Prøv at se et meget simpelt eksempel her:
http://www.hundige.com/javascript/js.asp?ID=37&menu=105

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Denn!s H

Dato : 02-11-03 18:28

"Jørgen Müller" <j.muller@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Dit problem er ikke indexOf men derimod value.
> Prøv at se et meget simpelt eksempel her:
> http://www.hundige.com/javascript/js.asp?ID=37&menu=105

Tak Lasse og Jørgen for jeres hjælp

--
Denn!s