Skærme
Fijala 3554
17" S-IPS skærm med gode anmeldelser
Fra : ehlers[ingenSpam]

Dato : 01-11-03 20:24

Hejsa

Efter at have læst lidt i denne gruppe har jeg bemærket at ingen
tilsyneladende nævner EIZO L565. Det er en 17" TFT skærm med s-ips panel
som har fået en forrygende anmeldelse på www.prad.de.

En ny model med mere fleksibel fod, L567 skulle være lige på trapperne,
og burde have ca. samme pris (omkring 4700 kr. inkl. forsendelse fra
f.eks. www.mindfactory.de).

Skærmen har fået bedre anmeldelse end både NEC 1860nx og Viewsonic VP181...

/Jan

Fra : rane

Dato : 01-11-03 22:56

On Sat, 01 Nov 2003 20:23:42 +0100, "ehlers[ingenSpam]"
<"ehlers[ingenSpam]"@mail2world.com> wrote:

>Skærmen har fået bedre anmeldelse end både NEC 1860nx og Viewsonic VP181...

Really? Jeg fik indtrykket af, at den var dårligere til spil/dvd end
begge ovennævnte skærme. Billedekvaliteten er sikkert bedre men
hurtige bevægelser er noget som mange sikkert vil prioritere højt.

Fra : hamish

Dato : 13-11-03 20:05

Hej Ehlers.

Har netop (som førstegangs fladskærmsejer in spe) været inde og kigge på
prad. Og jeg må nok give Rane ret. VP181 scorer jo lige en kende højere
f.s.v. angår egnethed til hardcore-spil. F.s.v. angår os almindelige
spillere, er karakteren ens, hvilket i øvrigt også gør sig gældende for
DVD. Men uanset så får de begge fra god til meget god over næsten hele
linien. Men for mig er det en temmelig vigtig detalje, at den "spiller
godt". Hvem ved, måske kan jeg også kalde mig hardcore en dag.

PS. Efter lang tids søgen, er jeg nok ved at vippe over til VP181. Har i
hvert fald ikke umiddelbart kunnet finde noget bedre (i samme prisleje).
Skulle nogen imidlertid have fundet et større lys, hører jeg gerne om
det. Har lige et par dage at løbe på før køb.

Ingen kender dagen før værtshusene lukker

http://www.kandu.dk/