MS Windows
briani 27239
Overflytte HD til ny PC
Fra : John Jessen

Dato : 01-11-03 15:13

Hej,

Jeg har et problem hvor jeg har købt en ny PC uden HD, idet jeg ville bruge
den gamle. Så jeg har blot overflyttet den og troede at så kunne jeg blot
boote op på den. Men nej.
Efter råd fra dk.edb.hardware, prøvede jeg at reparere min XP-home ved boot
fra CD-ROM (chkdsk /r), hvilket blev gennemført, men den efterfølgende boot
fra HD viste at det ikke havde haft effekt på problemet.

Det er i hvert fald tydeligt at jeg har kontakt med disken, og den er fint
detekteret i BIOS. Dette viser Win reparationen selvfølgelig også. Men hvad
kan der mon være galt? Skal jeg virkelig til at starte helt forfra?

John

Fra : Niels

Dato : 01-11-03 15:33

Mon ikke der skal et nyt sæt drivere til, medmindre den nye pc indeholder
det samme bundkort, grafikkort osv ?

Fra : John Jessen

Dato : 01-11-03 15:41

"Niels" <n_skov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mon ikke der skal et nyt sæt drivere til, medmindre den nye pc indeholder
> det samme bundkort, grafikkort osv ?

Det kunne såmænd godt lyde som et fornuftigt bud på problemet, men hvordan
hulen gør man så det ? Jeg skal vel have driverne via windows på en eller
anden måde. Hvis jeg som alternativ havde starte med at geninstallere
windows, så havde windows vel installeret de fornødne drivere? Det samme
burde - med min lægmandslogik - være sket ved reparationen !?

John

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 01-11-03 16:44

On Sat, 1 Nov 2003 15:41:06 +0100, "John Jessen"
> [...]

>windows, så havde windows vel installeret de fornødne drivere? Det samme
>burde - med min lægmandslogik - være sket ved reparationen !?

Du har netop forklaret hvorfor jeg kører Windows 98se
XP står det ikke for experiment ?

win98 ingen problem, så jeg går ud fra at du kører xp
men finder du en løsning, så glæder jeg mig til at læse om den !

Lars

============Husk at slette FJERNES ved svar=========
complexFJERNES@pc.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-11-03 18:57

John Jessen skrev:

> Skal jeg virkelig til at starte helt forfra?

Det ville være tåbeligt andet, efter min mening.

Hvis du under ingen omstændigheder ønsker at starte forfra, så
er der måske hjælp at hente her:
<http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/>.

Madsen.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-11-03 00:36

John Jessen wrote:
> [...]
> ved boot fra CD-ROM (chkdsk /r), hvilket blev gennemført, men den
> efterfølgende boot fra HD viste at det ikke havde haft effekt på

Du har misforstået en lille del, som ikke blev belyst særlig godt i den anden
gruppe. Du skal boote på cdrommen og vælge installation. Der bliver du
spurgt om det skal være en ny installation eller reparere den gamle.
Vælg reparer.

Chkdsk er et program til at reparere harddsiken med hvis der er dårlige
sektore osv. Lige som scandisk i win9x

mvh
Henning