Problemer efter genstart
Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 01-11-03 01:43

Jeg har en lille rødhætte 7.2 stående, der bla.a. kører en lokal newsgruppe.
For første gang i over 1 år (397 dage) genstartede jeg maskinen. Nu har jeg
et lille problem nemlig:

/etc/cron.hourly/inn-cron-nntpsend:

cp: accessing `/var/lib/news/tmp/nntpsend16663': Adgang nægtet
/usr/bin/nntpsend: /var/lib/news/tmp/nntpsend16663: Adgang nægtet

Når jeg kigger i /var/lib/news/tmp/ er den tom, tmp's ejer er news og må
læse/skrives i af ejer.

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 01-11-03 01:47

> [...]
> /usr/bin/nntpsend: /var/lib/news/tmp/nntpsend16663: Adgang nægtet
>
> Når jeg kigger i /var/lib/news/tmp/ er den tom, tmp's ejer er news og må

I /var/log/news/news.err står der:

Nov 1 01:01:03 borger rnews: cant remove 3c15183aUSzMJt Permission denied

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-11-03 14:58

"Karsten Rasmussen" <dk@dk.dk> writes:

> [...]
> /usr/bin/nntpsend: /var/lib/news/tmp/nntpsend16663: Adgang nægtet
>
> Når jeg kigger i /var/lib/news/tmp/ er den tom, tmp's ejer er news og må

Hvad er rettighederne på filerne? Er du sikker på at news også ejer
dem? Hvilken bruger kører cronjobbet som? Hvilken bruger kører INN
som? Har du kørt nogle kommandoer manuelt som root?

/Rasmus

If a trainstation is the place where trains stop, what is a workstation?

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 01-11-03 17:25

Hmm, hvis jeg su-er til news, og forsøger at oprette en fil i
/var/lib/news/tmp/ får jeg også adgang nægtet !

/Karsteb