Vindues maling - Kan man selv lave det?
Fra : MuLLE

Dato : 17-10-03 19:18

Hej NG.

Jeg ved ikke hvor jeg skal spørge, så jeg forsøger her hos jer.
Hvis nogen kan svare, så er det jo jer kloge hoveder.

Min datter, søn og kæreste er vilde med, at male med vindues maling.
Det er sku' synd for dem, at jeg spænder ben for dem, hver gang de skal have
noget nyt maling.
Jeg synes simpelthen, at det er for dyrt.

Er det muligt at lave det selv?
Har lige lagt nogel trælim til tørre, jeg tænkte at det måske kunne bruges.
Er der nogen der har nogle forslag, på hvad der kan bruges.
Det må selvfølgelig ikke være for dyrt, så billigt så muligt.

På forhånd mange tak
MvH MuLLe

P.S. Håber ikke at det er helt forkert at spøge om hjælp hos jer.....

Fra : Thomas Demant

Dato : 17-10-03 21:09

Lige et par spørgsmål - vinduesmaling? Er det sådan noget gennemsigtigt
maling til at male på glas med?
Hvilke egenskaber har det? Skal det kunne vaskes af igen eller?

Thomas Demant

Fra : MuLLE

Dato : 17-10-03 21:26

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> wrote in message
> Lige et par spørgsmål - vinduesmaling? Er det sådan noget gennemsigtigt
> maling til at male på glas med?
> Hvilke egenskaber har det? Skal det kunne vaskes af igen eller?

Nå ja undskyld.... tog det som en selvfølge, bruger jo tid på det.
Det bliver brugt til dekoration af vinduer, i forskelling farver.
Så dan noget gummi agtigt noget, som efter det er tørt sættes på vinduet.

Eks. her. http://www.abc-hobbyshop.dk/images/drikkeglas.jpg

Håber du kan hjælpe mig, det ville glæde min famillie.

MvH MuLLe

Fra : MuLLE

Dato : 18-10-03 10:03

Er der slet ikke nogen af jer, der kan hjælpe.

MuLLe

Fra : Christian Vinter

Dato : 18-10-03 12:58

MuLLE wrote:
> Er der slet ikke nogen af jer, der kan hjælpe.

Nu er en nat nok lidt lidt at vente på et svar, og jeg kan ikke selv hjælpe.

Måske grupperne dk.fritid eller dk.fritid.hus-og-have , hvis der ikke dukker
noget op her?

-vinter

--
Christian Vinter
Student of astrophysics.

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 18-10-03 15:22

Christian Vinter <vinter@SLET.fys.ku.dk> wrote:
> Måske grupperne dk.fritid eller dk.fritid.hus-og-have , hvis der ikke dukker
> noget op her?

eller alt.decorating, hvis det må være på engelsk!(?)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 18-10-03 14:28

MuLLE wrote:
> [...]
>
> På forhånd mange tak
> MvH MuLLe
>
> P.S. Håber ikke at det er helt forkert at spøge om hjælp hos jer.....

Fremstilling af vinduesmaling kan jeg ikke hjælpe med, men jeg har måske
en ide til et billigere alternativ.

Et smørebræt eller lign. indpakkes i almindelig husholdningsfilm.
Motiverne males med almindelig fingermaling. Efter tørring kan filmen
sættes op på vinduet med almindeligt opvaskemiddel og vand. Du skal
måske eksperimentere lidt med sæbeopløsningen. Vær omhyggelig med at
fjerne evt. luftbobler under filmen.

Metoden er ikke afprøvet, det er kun en ide.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Ivar

Dato : 18-10-03 16:34

MuLLE skrev:

> Har lige lagt nogel trælim til tørre,

Er det billigere?

Har du søgt på nettet?
- ellers må du sende børnene ud med aviser

Ivar