|
| NY-færgeulykke: 10 dræbte Fra : Bo Warming |
Dato : 16-10-03 15:58 |
|
En rutinemæssig 25-min overfart for daglig-pendlere til Manhattan er i
stormvejr sejlet ind i molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var fulde/fraværende
fordi magtfulde fagforeninger hindrer at de erstattes af styr-ROBOTTER.
Især efter at GPS er opfundet, kunne masser af chafører, tog&skibsfører og
piloter sættes på AUTOMAT-PILOT
I en lang overgangsperiode kan fagforeningernes uddannede nogoods få lov at
tjene halv løn ved at overvåge at robotterne er så totaloverlegne, som
lovet.
Fremtiden kan ikke stoppes. Men den kan sinkes med en masse dyre
overgangsløsninger.
Mon ikke den lille 25 min rute i New York kunne have være gjort førerløs
længe før GPS var udviklet?
Men folk kan kun få selvtillid ved at have et job, og fagforeningerne er
skadeligere end dengang de direkte var hærværkende maskinstormere. Nu er det
ikke knuste vævestole, men blod de har på hænderne.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com
| |
E B Madsen (16-10-2003)
| Kommentar Fra : E B Madsen |
Dato : 16-10-03 21:43 |
|
Bo Warming skrev i meddelelsen ...
>En rutinemæssig 25-min overfart for daglig-pendlere til Manhattan er i
>stormvejr sejlet ind i molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var fulde/fraværende
>fordi magtfulde fagforeninger hindrer at de erstattes af styr-ROBOTTER.
hvoffor skulle robotter kunne gøre det bedre?
>Især efter at GPS er opfundet, kunne masser af chafører, tog&skibsfører og
>piloter sættes på AUTOMAT-PILOT
du mener som ham amerikaneren der kørte ind i et supermarked i tyskland i forgårs fordi hans gps
sagde han skulle dreje?
>I en lang overgangsperiode kan fagforeningernes uddannede nogoods få lov at
>tjene halv løn ved at overvåge at robotterne er så totaloverlegne, som
>lovet.
okaaay. og når robotterne drejer færgen rundt og ind i molen fordi signalet er forringet en
formiddag?
>Fremtiden kan ikke stoppes. Men den kan sinkes med en masse dyre
>overgangsløsninger.
>
>Mon ikke den lille 25 min rute i New York kunne have være gjort førerløs
>længe før GPS var udviklet?
jo jo. guds hånd hviler på roret.
>Men folk kan kun få selvtillid ved at have et job, og fagforeningerne er
>skadeligere end dengang de direkte var hærværkende maskinstormere. Nu er det
>ikke knuste vævestole, men blod de har på hænderne.
har du en robot til at skrive alt dit vås, eller vil du indrømme at du selv kigger den over
skulderen?
--
venlig hilsen
Erik madsen
| |
Bo Warming (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 16-10-03 23:00 |
|
"E B Madsen" <erikbmadsen1@SLETSLETSLEThotmail.com> wrote in message
news:3f8f0047$0$69930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Bo Warming skrev i meddelelsen ...
>
> >En rutinemæssig 25-min overfart for daglig-pendlere til Manhattan er i
> >stormvejr sejlet ind i molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var
fulde/fraværende
> >fordi magtfulde fagforeninger hindrer at de erstattes af styr-ROBOTTER.
>
> hvoffor skulle robotter kunne gøre det bedre?
Der sker ofte kæmpeulykker, der kun kan forklares ved fravær/fuldskab. Som
ikke rammer robotter. Mennesker er til spegede situationer.
> >Især efter at GPS er opfundet, kunne masser af chafører, tog&skibsfører
og
> >piloter sættes på AUTOMAT-PILOT
>
> du mener som ham amerikaneren der kørte ind i et supermarked i tyskland i
forgårs fordi hans gps
> sagde han skulle dreje?
>
>
> >I en lang overgangsperiode kan fagforeningernes uddannede nogoods få lov
at
> >tjene halv løn ved at overvåge at robotterne er så totaloverlegne, som
> >lovet.
Er hans promille målt?
> okaaay. og når robotterne drejer færgen rundt og ind i molen fordi
signalet er forringet en
> formiddag?
>
>
> >Fremtiden kan ikke stoppes. Men den kan sinkes med en masse dyre
> >overgangsløsninger.
> >
> >Mon ikke den lille 25 min rute i New York kunne have være gjort førerløs
> >længe før GPS var udviklet?
>
> jo jo. guds hånd hviler på roret.
Edison satte robot på rutiner og færgeoverfart over stille flod har altid
været nem via en snor mellem havnene.
> >Men folk kan kun få selvtillid ved at have et job, og fagforeningerne er
> >skadeligere end dengang de direkte var hærværkende maskinstormere. Nu er
det
> >ikke knuste vævestole, men blod de har på hænderne.
>
> har du en robot til at skrive alt dit vås, eller vil du indrømme at du
selv kigger den over
> skulderen?
Ingen af delene.
>
> --
> venlig hilsen
>
> Erik madsen
>
>
| |
Michael Vittrup (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Michael Vittrup |
Dato : 17-10-03 08:13 |
|
| |
EjS (17-10-2003)
| Kommentar Fra : EjS |
Dato : 17-10-03 08:30 |
|
"Michael Vittrup" <vittrup@ima.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.GSO.4.21.0310170911480.8809-100000@dumbo.servers.ima.auc.dk...
> On Fri, 17 Oct 2003, Bo Warming wrote:
>
> >Der sker ofte kæmpeulykker, der kun kan forklares ved fravær/fuldskab.
Som
> >ikke rammer robotter. Mennesker er til spegede situationer.
>
> ...det vil sige, at du påstår, at robotter er fejlfri? Jøsses .. den står
> værre til med dig end jeg troede!
>
> // Michael
Nej, lige i det her tilfælde (!!) aner han ikke hvad han snakker om...
MVH EjS
| |
Bo Warming (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 17-10-03 11:33 |
|
"EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> wrote in message
news:bmo5q7$kg0$1@sunsite.dk...
>
> "Michael Vittrup" <vittrup@ima.auc.dk> skrev i en meddelelse
> news:Pine.GSO.4.21.0310170911480.8809-100000@dumbo.servers.ima.auc.dk...
> > On Fri, 17 Oct 2003, Bo Warming wrote:
> >
> > >Der sker ofte kæmpeulykker, der kun kan forklares ved fravær/fuldskab.
> Som
> > >ikke rammer robotter. Mennesker er til spegede situationer.
> >
> > ...det vil sige, at du påstår, at robotter er fejlfri? Jøsses .. den
står
> > værre til med dig end jeg troede!
Robotter kan i en indkøringsperiode programmeres meget nær fejlfrihed
Mennesker der har været fejlfri og er træt af rutinen fristes til druk og
fravær og uforudsigelige farer kan opstå.
| |
Michael Vittrup (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Michael Vittrup |
Dato : 17-10-03 11:55 |
|
| |
Søren Emig (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Søren Emig |
Dato : 17-10-03 12:24 |
|
"Michael Vittrup" <vittrup@ima.auc.dk> wrote in message
news:Pine.GSO.4.21.0310171249400.13421-100000@dumbo.servers.ima.auc.dk...
> On Fri, 17 Oct 2003, Bo Warming wrote:
>
> >Robotter kan i en indkøringsperiode programmeres meget nær fejlfrihed
>
> Robotter kan kun agere fejlfrie under forhold, der var velkendte på
> programmeringstidspunktet.
NEJ.... Jeg har selv set det i en film engang
| |
E B Madsen (17-10-2003)
| Kommentar Fra : E B Madsen |
Dato : 17-10-03 21:04 |
|
Bo Warming skrev i meddelelsen <9mPjb.7346$w9.6246@fe04.atl2.webusenet.com>...
>Robotter kan i en indkøringsperiode programmeres meget nær fejlfrihed
gælder det navigationssystemer eller robotter sådan generelt?
>Mennesker der har været fejlfri og er træt af rutinen fristes til druk og
>fravær og uforudsigelige farer kan opstå.
robotter kan bryde sammen. gpsen kan svigte. olietrykket forsvinde. kontakterne korrodere.
tror du teknik er fejl fri?
--
venlig hilsen
Erik madsen
| |
Snuden (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Snuden |
Dato : 17-10-03 19:39 |
|
On Fri, 17 Oct 2003 00:00:18 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>"E B Madsen" <erikbmadsen1@SLETSLETSLEThotmail.com> wrote in message
>news:3f8f0047$0$69930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Bo Warming skrev i meddelelsen ...
>>
<snip>
>>
>> >Fremtiden kan ikke stoppes. Men den kan sinkes med en masse dyre
>> >overgangsløsninger.
>> >
>> >Mon ikke den lille 25 min rute i New York kunne have være gjort førerløs
>> >længe før GPS var udviklet?
>>
>> jo jo. guds hånd hviler på roret.
>
>Edison satte robot på rutiner og færgeoverfart over stille flod har altid
>været nem via en snor mellem havnene.
>
Der er ca. 8½ kilometer mellem Staten Island og Manhattan, og vandene
er langt fra stille. "Snoretræk" holder ikke i dette tilfælde.
<snip>
--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda abu Tayi
| |
Bo Warming (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 17-10-03 19:58 |
|
"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
news:pld0pv4v4prvi9jfpdrhjpdf0q5vnnq087@4ax.com...
> On Fri, 17 Oct 2003 00:00:18 +0200, "Bo Warming"
> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>
> >"E B Madsen" <erikbmadsen1@SLETSLETSLEThotmail.com> wrote in message
> >news:3f8f0047$0$69930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >> Bo Warming skrev i meddelelsen ...
> >>
> <snip>
> >>
> >> >Fremtiden kan ikke stoppes. Men den kan sinkes med en masse dyre
> >> >overgangsløsninger.
> >> >
> >> >Mon ikke den lille 25 min rute i New York kunne have være gjort
førerløs
> >> >længe før GPS var udviklet?
> >>
> >> jo jo. guds hånd hviler på roret.
> >
> >Edison satte robot på rutiner og færgeoverfart over stille flod har altid
> >været nem via en snor mellem havnene.
> >
> Der er ca. 8½ kilometer mellem Staten Island og Manhattan, og vandene
> er langt fra stille. "Snoretræk" holder ikke i dette tilfælde.
Snor-ide som har været brugt ved nævnte stilfærdige flod-havne og kortere
afstande er gammel og indarbejdet, og nævnes som eksempel på at man ikke
behøvede vente til GPS var markedsført
Farvandet som der netop skete grotesk "fuldemands-ulykke" vil bestemt ikke
kunne tackles af robotter i alt hver - men hvis rutiner med at forlade og
lægge til havn er overladt til robotter, kan man nøjes med EEN VIRKELIG
VELKENDT, DYGTIG ROTTE AF EN KAPTAJN, og nul supplerende styrmænd, og så går
regnestykket op og lidt til
Idag kræver fagforeningerne at alle deres inkompetente ny folk skal have
deres 15 min berømmelse.Væk med løn efter ancienitet og ind med
bonus-ordninger som vil få folk til at koncentrere sig
| |
E B Madsen (17-10-2003)
| Kommentar Fra : E B Madsen |
Dato : 17-10-03 21:01 |
|
Bo Warming skrev i meddelelsen <3TWjb.124069$CV2.50329@fe06.atl2.webusenet.com>...
>> Der er ca. 8½ kilometer mellem Staten Island og Manhattan, og vandene
>> er langt fra stille. "Snoretræk" holder ikke i dette tilfælde.
>
>Snor-ide som har været brugt ved nævnte stilfærdige flod-havne og kortere
>afstande er gammel og indarbejdet, og nævnes som eksempel på at man ikke
>behøvede vente til GPS var markedsført
hvordan gøres det automatisk og sikkert over en afstand på 8½ km?
>Farvandet som der netop skete grotesk "fuldemands-ulykke" vil bestemt ikke
>kunne tackles af robotter i alt hver - men hvis rutiner med at forlade og
>lægge til havn er overladt til robotter, kan man nøjes med EEN VIRKELIG
>VELKENDT, DYGTIG ROTTE AF EN KAPTAJN, og nul supplerende styrmænd, og så går
>regnestykket op og lidt til
hvilke systemer mener du? de samme der styrer metroen?
--
venlig hilsen
Erik madsen
| |
Hamish D (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Hamish D |
Dato : 17-10-03 22:03 |
|
> >Snor-ide som har været brugt ved nævnte stilfærdige flod-havne og kortere
> >afstande er gammel og indarbejdet, og nævnes som eksempel på at man ikke
> >behøvede vente til GPS var markedsført
>
> hvordan gøres det automatisk og sikkert over en afstand på 8½ km?
Med laser? I princippet smart... i praksis næppe muligt.
| |
Bent Fleron (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Bent Fleron |
Dato : 17-10-03 22:17 |
|
Hamish D wrote:
>>> Snor-ide som har været brugt ved nævnte stilfærdige flod-havne og
>>> kortere afstande er gammel og indarbejdet, og nævnes som eksempel
>>> på at man ikke behøvede vente til GPS var markedsført
>>
>> hvordan gøres det automatisk og sikkert over en afstand på 8½ km?
>
> Med laser? I princippet smart... i praksis næppe muligt.
Nej, - Den, der gennem snart mange år har fulgt trafiktætheden i New
York, både til og fra Hudson River og East River samt bassinet indenfor
the Narrows vil sikkert hurtigt få øjnene op for de store problemer.
I øvrigt har jeg med nogen undren fulgt en lidt mærkelig debat i
forbindelse med færgeulykken i New York. Umiddelbart vil det være mest
hensigtsmæssigt at vente med udtalelser til der har været afholdt en
søforklaring.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse
privat, benyt venligst bent at fleron efterfulgt af dotdk
| |
Bo Warming (18-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 18-10-03 08:06 |
|
"Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> wrote in message
news:3f905c38$0$29316$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hamish D wrote:
> >>> Snor-ide som har været brugt ved nævnte stilfærdige flod-havne og
> >>> kortere afstande er gammel og indarbejdet, og nævnes som eksempel
> >>> på at man ikke behøvede vente til GPS var markedsført
> >>
> >> hvordan gøres det automatisk og sikkert over en afstand på 8½ km?
> >
> > Med laser? I princippet smart... i praksis næppe muligt.
>
> Nej, - Den, der gennem snart mange år har fulgt trafiktætheden i New
> York, både til og fra Hudson River og East River samt bassinet indenfor
> the Narrows vil sikkert hurtigt få øjnene op for de store problemer.
> I øvrigt har jeg med nogen undren fulgt en lidt mærkelig debat i
> forbindelse med færgeulykken i New York. Umiddelbart vil det være mest
> hensigtsmæssigt at vente med udtalelser til der har været afholdt en
> søforklaring.
Eftersom Bush endnu ikke har udnævnt vort kompetent kulegravende dk.politik
til at være overhøjesteret vedr resultatet af søforklaringerne, så er vore
glade generaliseringer behagelig ansvarsfri.
Ingen ved om follow up når ud i medierne, og om en evt. Bush-ven, hvis søn
var drukken og ansvarlig, forlanger dette udskudt et par år.. Så lad os
lege, mens sagen er hot.
Hensigtsmæssigt og not.
Hvis ludo-spillerne her genoptager Plejebo-sag og mistænker sygeplejerske
Dorthe Gramkov for at være skyldig, er heller ikke noget, der giver risiko
for injuriedom mod nogen her.
| |
Bent Fleron (18-10-2003)
| Kommentar Fra : Bent Fleron |
Dato : 18-10-03 09:30 |
|
Bo Warming wrote:
> "Bent Fleron" wrote
>> Umiddelbart vil det
>> være mest hensigtsmæssigt at vente med udtalelser til der har været
>> afholdt en søforklaring.
Jeg vil undtagelsesvis svare et af dine indlæg fordi det refererer til
mit indlæg, men som sædvanlig forstår jeg ikke en dyt af hvad du skriver
efterfølgende:
> Eftersom Bush endnu ikke har udnævnt vort kompetent kulegravende
> dk.politik til at være overhøjesteret vedr resultatet af
> søforklaringerne, så er vore glade generaliseringer behagelig
> ansvarsfri.
Port State Controls og Inquiries i USA foretages af US Coast Guard som
også foranlediger der afholdes en søforklaring, der ledes af en
sagkyndig dommer og et ekspertpanel.
> Ingen ved om follow up når ud i medierne, og om en evt. Bush-ven,
> hvis søn var drukken og ansvarlig, forlanger dette udskudt et par
> år.. Så lad os lege, mens sagen er hot.
Der vil næppe blive en follow-up i danske medier, men det siger mere om
dansk journalistik end amerikansk ditto.
Det, du har gang i, er ren og skær rygtedannelse.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse
privat, benyt venligst bent at fleron efterfulgt af dotdk
| |
Bo Warming (18-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 18-10-03 12:58 |
|
"Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> wrote in message
news:3f90f9f0$0$29315$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Port State Controls og Inquiries i USA foretages af US Coast Guard som
> også foranlediger der afholdes en søforklaring, der ledes af en
> sagkyndig dommer og et ekspertpanel.
>
> > Ingen ved om follow up når ud i medierne, og om en evt. Bush-ven,
> > hvis søn var drukken og ansvarlig, forlanger dette udskudt et par
> > år.. Så lad os lege, mens sagen er hot.
>
> Der vil næppe blive en follow-up i danske medier, men det siger mere om
> dansk journalistik end amerikansk ditto.
> Det, du har gang i, er ren og skær rygtedannelse.
Selvfølgelig kan vi danskere især teoretisere udfra de sparsomme oplysninger
som CNN og andre medier giver os.
Også udfra dem kan der brainstormes meningsfuldt om robotfremtid og
fornuftige tiltag vedr teorier hvor rygter er sandsynlige omend negative.
Der kan aldrig være noget skadeligt ved rygtedannelse på dette plan - kan
der? Med åbne øjne går man ind i debat, der ikke er på supersagligt niveau
vedr den eksakte sag. Medmindre du har yderligere viden?
Det peger mod noget pinligt at man oplever så grotesk en ulykke nær en
storby - man har oplevet sådanne storme før og aflyst eller koncentreret
sig.
Der var ikke tale om pludselig overraskende storm - 25 min varer overfarten.
| |
Bo Warming (18-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 18-10-03 07:57 |
|
"Hamish D" <hmd@priv.mail.uk> wrote in message
news:bmplei$1qv8$1@news.cybercity.dk...
>
>
> > >Snor-ide som har været brugt ved nævnte stilfærdige flod-havne og
kortere
> > >afstande er gammel og indarbejdet, og nævnes som eksempel på at man
ikke
> > >behøvede vente til GPS var markedsført
> >
> > hvordan gøres det automatisk og sikkert over en afstand på 8½ km?
>
> Med laser? I princippet smart... i praksis næppe muligt.
>
Under en storm er en levende kaptajn måske nødvendig, omend han ikke behøver
sidde på skibet, idag.
HVilke praktiske begrænsninger gør laserløsning umulig?
Engangs-omkostninger til udviklingsarbejde vedr robottens program er måske
store - men når det er gjort, er der et stort marked.
Men kan vi leve uden spillerglæde som er del af køreglæde? Hvis chaføren ved
at falder han i søvn, så træder en dygtigere chafør til?
| |
Snuden (18-10-2003)
| Kommentar Fra : Snuden |
Dato : 18-10-03 23:10 |
|
On Fri, 17 Oct 2003 20:58:13 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
>news:pld0pv4v4prvi9jfpdrhjpdf0q5vnnq087@4ax.com...
>> On Fri, 17 Oct 2003 00:00:18 +0200, "Bo Warming"
>> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>>
>> >"E B Madsen" <erikbmadsen1@SLETSLETSLEThotmail.com> wrote in message
>> >news:3f8f0047$0$69930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> >> Bo Warming skrev i meddelelsen ...
>> >>
>
>Farvandet som der netop skete grotesk "fuldemands-ulykke"
Jeg citerer fra CNN's hjemmeside
( http://edition.cnn.com/2003/US/Northeast/10/18/ferry.accident/index.html):
Toxicology tests on Smith did not show evidence of alcohol or illegal
drugs (Smith var styrmand da ulykken skete). Er du færdig med at
insinuere fuldskab nu?
>vil bestemt ikke
>kunne tackles af robotter i alt hver - men hvis rutiner med at forlade og
>lægge til havn er overladt til robotter, kan man nøjes med EEN VIRKELIG
>VELKENDT, DYGTIG ROTTE AF EN KAPTAJN, og nul supplerende styrmænd, og så går
>regnestykket op og lidt til
Du skal lige holde for øje, at det _netop_ er ved ankomst og afgang
der er størst mulighed for at der sker noget uforudset - som en dygtig
sømand kan reagere på pga. hans ekspertise og intuition. Noget
robotter ikke har en millimeter af. Du ser heller ikke fly lande eller
starte på autopilot (bevares, Concorden kan lande på autopilot men den
er også et særsyn)
Til gengæld er autopiloter glimrende når først de er fri af havnen og
rutine-delen af sejladsen er gået i gang.
--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda abu Tayi
| |
E B Madsen (17-10-2003)
| Kommentar Fra : E B Madsen |
Dato : 17-10-03 20:59 |
|
Bo Warming skrev i meddelelsen ...
>> hvoffor skulle robotter kunne gøre det bedre?
>
>Der sker ofte kæmpeulykker, der kun kan forklares ved fravær/fuldskab. Som
>ikke rammer robotter. Mennesker er til spegede situationer.
er der aldrig sket ulykke hvor fly, skibe eller andet har været på auto-pilot?
>> >Især efter at GPS er opfundet, kunne masser af chafører, tog&skibsfører og
>> >piloter sættes på AUTOMAT-PILOT
>>
>> du mener som ham amerikaneren der kørte ind i et supermarked i tyskland i forgårs fordi hans gps
>> sagde han skulle dreje?
det er det du mener?
>> >Mon ikke den lille 25 min rute i New York kunne have være gjort førerløs
>> >længe før GPS var udviklet?
>>
>> jo jo. guds hånd hviler på roret.
>
>Edison satte robot på rutiner og færgeoverfart over stille flod har altid
>været nem via en snor mellem havnene.
ja en å der var 10 meter bred.
>> har du en robot til at skrive alt dit vås, eller vil du indrømme at du selv kigger den over
>> skulderen?
>
>Ingen af delene.
hvorfor lyder det sådan?
--
venlig hilsen
Erik madsen
| |
Thomas Demant (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Demant |
Dato : 17-10-03 18:39 |
|
> I en lang overgangsperiode kan fagforeningernes uddannede nogoods få lov
at
> tjene halv løn ved at overvåge at robotterne er så totaloverlegne, som
> lovet.
Oki, dokie...
Men hvad satan skal en person med ½ løn leve af, når han/hun er vandt til at
leve med fuld indkomst? Håbe på at ægtefælden pludselig på mirakuløs vis fik
en gigantisk lønstigning eller skal der derimod bare laves en robot, der
automatisk bruger familiens sidste penge i måneden (om nødvendigt, på en
fejlfri måde, laver overtræk på kontoen), på en lotto seddel hvorefter de
vinder et helt ubeskriveligt højt beløb og lever lykkeligt til deres dages
ende?
Hvad skal alle de mennesker der bliver udskiftet med robotter og autopiloter
så leve af? Bistand? Er det kun på færgeoverfarter vi skal sparke folk ud
eller er det også lokomotivførere, buschauffører og skraldemænd (folk får en
chip lille sender de skal montere i deres affaldsspand, hvorefter
skraldebilen kan kortlægge alle byens skaldepande, køre ud til dem, en lille
robot med larveføder kan nu trille ud af bilen, løfte affaldet til bilen,
der så automatisk smider det op og robotten sætter skaldepanden på plads -
det kræver bare lidt programmering, og renovationsarbejderne/skraldemændene
kan evt. stå for den efter et lille lynkursus i at få automatikken til at
virke - men de skal kun have lidt i løn og de må ikke holde pauser, for nu
skal de virkeligt mærke hvor let de har det efter de er blevet fyret!)?
Med alle de ledige folk der ville blive, kunne man da tro, at chancen for at
de henfalder til drikfældige, dovne og uønskede er større end hvis de havde
haft en rutine de kunne holde sig til (og blive træt af).
Jeg er da enig i at fremtiden ikke kan stoppes, men jeg mener ikke at det er
meningen at vi skal skynde os med at udvikle fremtiden, bare for at fyre
folk, og tro på at det så er meget mere sikkert at tage bussen, når den
bliver styret af et stykke elektronik med GPS modtager.
--
Med venlig hilsen
Thomas Demant
| |
Bo Warming (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 17-10-03 20:03 |
|
"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> wrote in message
news:3f90295b$0$27468$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > I en lang overgangsperiode kan fagforeningernes uddannede nogoods få lov
> at
> > tjene halv løn ved at overvåge at robotterne er så totaloverlegne, som
> > lovet.
>
> Oki, dokie...
>
> Men hvad satan skal en person med ½ løn leve af, når han/hun er vandt til
at
> leve med fuld indkomst? Håbe på at ægtefælden pludselig på mirakuløs vis
fik
> en gigantisk lønstigning eller skal der derimod bare laves en robot, der
> automatisk bruger familiens sidste penge i måneden (om nødvendigt, på en
> fejlfri måde, laver overtræk på kontoen), på en lotto seddel hvorefter de
> vinder et helt ubeskriveligt højt beløb og lever lykkeligt til deres dages
> ende?
>
>
>
> Hvad skal alle de mennesker der bliver udskiftet med robotter og
autopiloter
> så leve af? Bistand? Er det kun på færgeoverfarter vi skal sparke folk ud
> eller er det også lokomotivførere, buschauffører og skraldemænd (folk får
en
> chip lille sender de skal montere i deres affaldsspand, hvorefter
> skraldebilen kan kortlægge alle byens skaldepande, køre ud til dem, en
lille
> robot med larveføder kan nu trille ud af bilen, løfte affaldet til bilen,
> der så automatisk smider det op og robotten sætter skaldepanden på plads -
> det kræver bare lidt programmering, og
renovationsarbejderne/skraldemændene
> kan evt. stå for den efter et lille lynkursus i at få automatikken til at
> virke - men de skal kun have lidt i løn og de må ikke holde pauser, for nu
> skal de virkeligt mærke hvor let de har det efter de er blevet fyret!)?
>
>
>
> Med alle de ledige folk der ville blive, kunne man da tro, at chancen for
at
> de henfalder til drikfældige, dovne og uønskede er større end hvis de
havde
> haft en rutine de kunne holde sig til (og blive træt af).
>
>
>
> Jeg er da enig i at fremtiden ikke kan stoppes, men jeg mener ikke at det
er
> meningen at vi skal skynde os med at udvikle fremtiden, bare for at fyre
> folk, og tro på at det så er meget mere sikkert at tage bussen, når den
> bliver styret af et stykke elektronik med GPS modtager.
Det afgørende er at tusinder fragtes SIKKET
Hvordan vi skaffere joboplevelse og får dem der er smurt tyndt og retfærdigt
ud til mange, er mindre væsentligt.
Statens sikkerhedsnet er overdådige, sålad os koncentere os om hvordan
robotter bakkes op af få gode mænd, når svære navigationskrav: bus, bil, tog
skib, fly
| |
Peter Weis (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 17-10-03 20:55 |
|
"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> wrote in message
news:3f90295b$0$27468$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > I en lang overgangsperiode kan fagforeningernes uddannede nogoods
få lov
> at
> > tjene halv løn ved at overvåge at robotterne er så totaloverlegne,
som
> > lovet.
>
> Oki, dokie...
>
> Men hvad satan skal en person med ½ løn leve af, når han/hun er
vandt til at
> leve med fuld indkomst? Håbe på at ægtefælden pludselig på mirakuløs
vis fik
> en gigantisk lønstigning eller skal der derimod bare laves en robot,
der
> automatisk bruger familiens sidste penge i måneden (om nødvendigt,
på en
> fejlfri måde, laver overtræk på kontoen), på en lotto seddel
hvorefter de
> vinder et helt ubeskriveligt højt beløb og lever lykkeligt til deres
dages
> ende?
He-he, det kommer jo nok til at knibe med færgens kundegrundlag hvis
alle bliver arbejdsløse.
mvh
Peter
| |
Thomas Demant (18-10-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Demant |
Dato : 18-10-03 15:07 |
|
> He-he, det kommer jo nok til at knibe med færgens kundegrundlag hvis
> alle bliver arbejdsløse.
kan færgen så ikke bare tilbyde overfarten gratis - så kan de fyrede istedet
for ½ løn, få lov at betale for at beholde arbejdet ;)
Lotto! Det er vejen til penge (hvis man da er heldig nok....)
--
Thomas
| |
Snuden (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Snuden |
Dato : 16-10-03 18:42 |
|
On Thu, 16 Oct 2003 16:57:36 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
> En rutinemæssig 25-min overfart for daglig-pendlere til Manhattan er i
>stormvejr sejlet ind i molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var fulde/fraværende
>fordi magtfulde fagforeninger hindrer at de erstattes af styr-ROBOTTER.
Hvordan drager du konklusionen "de var fulde" ud fra "det var
stormvejr"? Artiklen nævner ikke et ord om påvirkning af alkohol. Den
nævner derimod at færgen var fuld af pendlere og det er altså ikke det
samme, Bo. Artiklen nævner _heller_ ikke noget om fraværende søfolk.
Så hvor får du det fra?
>
>Især efter at GPS er opfundet, kunne masser af chafører, tog&skibsfører og
>piloter sættes på AUTOMAT-PILOT
Ih ja. Metroen har jo helt klart bevist, at førerløse tog giver tog
til tiden. Lad os straks indføre førerløse taxa'er, lastbiler, busser,
færger og containerskibe :P
>
>I en lang overgangsperiode kan fagforeningernes uddannede nogoods få lov at
>tjene halv løn ved at overvåge at robotterne er så totaloverlegne, som
>lovet.
"no-goods"? Netop som jeg tror at NU kan dit syn på dine medmennesker
ikke blive mere afskyeligt beviser du det modsatte
>
>Fremtiden kan ikke stoppes. Men den kan sinkes med en masse dyre
>overgangsløsninger.
Personligt vil jeg hellere give mere for overgangsløsninger hvor
mennesket overvåger maskinen og er parat til at gribe ind hvis den
bryder sammen - men det er nok bare mig.
>
>Mon ikke den lille 25 min rute i New York kunne have være gjort førerløs
>længe før GPS var udviklet?
Nej, det kunne den ikke.
>Men folk kan kun få selvtillid ved at have et job, og fagforeningerne er
>skadeligere end dengang de direkte var hærværkende maskinstormere. Nu er det
>ikke knuste vævestole, men blod de har på hænderne.
Det er nu rart at have et arbejde. Det giver noget at stå op til, brød
på bordet og smør på brødet. Det er jo ikke os alle der kan nyde
tilværelsen på skatteyderbetalt førtidspension (eller hvad det nu er
for en skattebetalt indkomst du er på), og samtidig terrorisere alt og
alle med modbydelige og nederdrægtige kommentarer om alt, under påskud
af at være "frisindet".
--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda abu Tayi
| |
Bo Warming (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 16-10-03 22:56 |
|
"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
news:t0jtovkjkvj2412jccifgudl2pju6oe133@4ax.com...
> On Thu, 16 Oct 2003 16:57:36 +0200, "Bo Warming"
> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>
> > En rutinemæssig 25-min overfart for daglig-pendlere til Manhattan er
i
> >stormvejr sejlet ind i molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var
fulde/fraværende
> >fordi magtfulde fagforeninger hindrer at de erstattes af styr-ROBOTTER.
>
> Hvordan drager du konklusionen "de var fulde" ud fra "det var
> stormvejr"? Artiklen nævner ikke et ord om påvirkning af alkohol. Den
> nævner derimod at færgen var fuld af pendlere og det er altså ikke det
> samme, Bo. Artiklen nævner _heller_ ikke noget om fraværende søfolk.
> Så hvor får du det fra?
Mistanken er nærliggenende og bl.a. ytret af borgmester Bloomberg der
øjeblikkeligt har sat undersøgelse igang vedr netop dette.
Rutine-job kan være sløvende, så rusmidler bliver fristende, og hvis ikke
der er hårdhændet politik om at fyre når fejl, så tager sikkerhedspersonel
måske afslappet på stormvejr og forpligtelse for tusindvis af passagerer.
> >Især efter at GPS er opfundet, kunne masser af chafører, tog&skibsfører
og
> >piloter sættes på AUTOMAT-PILOT
>
> Ih ja. Metroen har jo helt klart bevist, at førerløse tog giver tog
> til tiden. Lad os straks indføre førerløse taxa'er, lastbiler, busser,
> færger og containerskibe :P
Et unødvendigt og ødselt dansk statsprojekt , der må ses som prestige og
jobskabelse, kan vi ikke dømme udfra. Japanske og tyske projekter har ofte
automatpilot som normal og en person som stand.by, hvilket forekommer klogt.
> >I en lang overgangsperiode kan fagforeningernes uddannede nogoods få lov
at
> >tjene halv løn ved at overvåge at robotterne er så totaloverlegne, som
> >lovet.
>
> "no-goods"? Netop som jeg tror at NU kan dit syn på dine medmennesker
> ikke blive mere afskyeligt beviser du det modsatte
Når man ikke privatiserer, skaber man korruption, dvs inkompetente
medarbejdere. Hvis hvert projekt i EU var udliciteret til hvert sit firma,
og de dårligste gik fallit og blev overtaget af de mere sikre og billige, så
ville man oppe sig.
> >Fremtiden kan ikke stoppes. Men den kan sinkes med en masse dyre
> >overgangsløsninger.
>
> Personligt vil jeg hellere give mere for overgangsløsninger hvor
> mennesket overvåger maskinen og er parat til at gribe ind hvis den
> bryder sammen - men det er nok bare mig.
Det er ikke bare dig. Det er banal bondefornuft at automatpilot skal
dobbelttjækkes en tid.
> >Mon ikke den lille 25 min rute i New York kunne have være gjort førerløs
> >længe før GPS var udviklet?
x
> Nej, det kunne den ikke.
Det er ikke bare dig. Det er banal bondefornuft, at automatpilot skal
dobbelttjækkes en tid.
Og man skal med hård hånd fyre de overvågere, der viser tegn på
uopmærksomhed. En læsende studerende kan være en god overvåger, som er på
stedet og er koncentreret om noget andet, indtil der pludselig er brug for
ham, og han nedprioriterer læsning, idet alarmsignal kræver det.
> >Men folk kan kun få selvtillid ved at have et job, og fagforeningerne er
> >skadeligere end dengang de direkte var hærværkende maskinstormere. Nu er
det
> >ikke knuste vævestole, men blod de har på hænderne.
>
> Det er nu rart at have et arbejde. Det giver noget at stå op til, brød
> på bordet og smør på brødet. Det er jo ikke os alle der kan nyde
> tilværelsen på skatteyderbetalt førtidspension (eller hvad det nu er
> for en skattebetalt indkomst du er på), og samtidig terrorisere alt og
> alle med modbydelige og nederdrægtige kommentarer om alt, under påskud
> af at være "frisindet".
Det er en hån mod enhver arbejder, hvis jobbet er skabt for at skabe job.
Resultaterne skal være drivkraft.
Min geschæft som samfundsnyttig bolighaj med det fri marked som boss kommer
ikke sagen ved.. Definer "terrorisere"..
Frisind er om minimalstat. Hvor øjner du "påskud".
| |
Snuden (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Snuden |
Dato : 17-10-03 19:36 |
|
On Thu, 16 Oct 2003 23:55:53 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
>news:t0jtovkjkvj2412jccifgudl2pju6oe133@4ax.com...
>> On Thu, 16 Oct 2003 16:57:36 +0200, "Bo Warming"
>> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>>
>> > En rutinemæssig 25-min overfart for daglig-pendlere til Manhattan er
>i
>> >stormvejr sejlet ind i molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var
>fulde/fraværende
>> >fordi magtfulde fagforeninger hindrer at de erstattes af styr-ROBOTTER.
>>
>> Hvordan drager du konklusionen "de var fulde" ud fra "det var
>> stormvejr"? Artiklen nævner ikke et ord om påvirkning af alkohol. Den
>> nævner derimod at færgen var fuld af pendlere og det er altså ikke det
>> samme, Bo. Artiklen nævner _heller_ ikke noget om fraværende søfolk.
>> Så hvor får du det fra?
>
>Mistanken er nærliggenende og bl.a. ytret af borgmester Bloomberg der
>øjeblikkeligt har sat undersøgelse igang vedr netop dette.
Hvis mistanke er alt du har så formulér dig så dét fremgår, i stedet
for skråsikkert at fastslå de alle var fulde. Jeg har ikke kunnet
finde Bloomberg citeret for det du nævner, så jeg kunne da egentlig
godt tænke mig at vide hvor du har det fra?
Tværtimod tyder vidneudsagn på, at styrmanden var kollapset kort før
uheldet skete. Det vides, at han er i behandling for forhøjet
blodtryk. Blodtryksmedicin kan i sjældne tilfælde få patienten til at
kollapse, især hvis han er stresset.
>
>Rutine-job kan være sløvende, så rusmidler bliver fristende, og hvis ikke
>der er hårdhændet politik om at fyre når fejl, så tager sikkerhedspersonel
>måske afslappet på stormvejr og forpligtelse for tusindvis af passagerer.
"kan være" og "måske" er ikke bevis.
>
<snip en masse>
--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda abu Tayi
| |
Bo Warming (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 17-10-03 21:07 |
|
"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
news:pvb0pvg7939t844gt62j0pg4l6o4a4ooee@4ax.com...
> On Thu, 16 Oct 2003 23:55:53 +0200, "Bo Warming"
> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>
> >"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
> >news:t0jtovkjkvj2412jccifgudl2pju6oe133@4ax.com...
> >> On Thu, 16 Oct 2003 16:57:36 +0200, "Bo Warming"
> >> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
> >>
> >> > En rutinemæssig 25-min overfart for daglig-pendlere til Manhattan
er
> >i
> >> >stormvejr sejlet ind i molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var
> >fulde/fraværende
> >> >fordi magtfulde fagforeninger hindrer at de erstattes af
styr-ROBOTTER.
> >>
> >> Hvordan drager du konklusionen "de var fulde" ud fra "det var
> >> stormvejr"? Artiklen nævner ikke et ord om påvirkning af alkohol. Den
> >> nævner derimod at færgen var fuld af pendlere og det er altså ikke det
> >> samme, Bo. Artiklen nævner _heller_ ikke noget om fraværende søfolk.
> >> Så hvor får du det fra?
> >
> >Mistanken er nærliggenende og bl.a. ytret af borgmester Bloomberg der
> >øjeblikkeligt har sat undersøgelse igang vedr netop dette.
>
> Hvis mistanke er alt du har så formulér dig så dét fremgår, i stedet
> for skråsikkert at fastslå de alle var fulde. Jeg har ikke kunnet
> finde Bloomberg citeret for det du nævner, så jeg kunne da egentlig
> godt tænke mig at vide hvor du har det fra?
Fra hestens egen mund, borgmester Bloomberg i CNN, få timer efter ulykken.
Selvfølgelig er jeg ikke politianklager og har beviser
Hvad kan du FORESTILLE dig af grunde til at man sejler sådan ind i en mole?
| |
Snuden (18-10-2003)
| Kommentar Fra : Snuden |
Dato : 18-10-03 22:55 |
|
On Fri, 17 Oct 2003 22:07:05 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
>news:pvb0pvg7939t844gt62j0pg4l6o4a4ooee@4ax.com...
>> On Thu, 16 Oct 2003 23:55:53 +0200, "Bo Warming"
>> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>>
>> >"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
>> >news:t0jtovkjkvj2412jccifgudl2pju6oe133@4ax.com...
>> >> On Thu, 16 Oct 2003 16:57:36 +0200, "Bo Warming"
>> >> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>> >>
>> >> > En rutinemæssig 25-min overfart for daglig-pendlere til Manhattan
>er
>> >i
>> >> >stormvejr sejlet ind i molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var
>> >fulde/fraværende
>> >> >fordi magtfulde fagforeninger hindrer at de erstattes af
>styr-ROBOTTER.
>> >>
>> >> Hvordan drager du konklusionen "de var fulde" ud fra "det var
>> >> stormvejr"? Artiklen nævner ikke et ord om påvirkning af alkohol. Den
>> >> nævner derimod at færgen var fuld af pendlere og det er altså ikke det
>> >> samme, Bo. Artiklen nævner _heller_ ikke noget om fraværende søfolk.
>> >> Så hvor får du det fra?
>> >
>> >Mistanken er nærliggenende og bl.a. ytret af borgmester Bloomberg der
>> >øjeblikkeligt har sat undersøgelse igang vedr netop dette.
>>
>> Hvis mistanke er alt du har så formulér dig så dét fremgår, i stedet
>> for skråsikkert at fastslå de alle var fulde. Jeg har ikke kunnet
>> finde Bloomberg citeret for det du nævner, så jeg kunne da egentlig
>> godt tænke mig at vide hvor du har det fra?
>
>
>Fra hestens egen mund, borgmester Bloomberg i CNN, få timer efter ulykken.
>Selvfølgelig er jeg ikke politianklager og har beviser
Præcis grunden til jeg beder dig være mindre skråsikker i dine
udgydelser.
>
>Hvad kan du FORESTILLE dig af grunde til at man sejler sådan ind i en mole?
>
1. Besvimet styrmand (som vidneudsagn understøtter)
2. Ildebefindende hos styrmanden (mulig årsag til punkt 1)
3. Det blæste voldsomt, så de _kan_ være ramt så uheldigt af en skæv
dønning, at de røg ind i molen
4. Spirituspåvirkning (Nej, jeg afviser det ikke - ønsker bare du
indser der er flere muligheder)
Bare for at nævne et par stykker.
--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda abu Tayi
| |
Bo Warming (19-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 19-10-03 05:44 |
|
"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
news:9ed3pv023n85g15mqm67m1r2vqc7ef8icj@4ax.com...
> >Hvad kan du FORESTILLE dig af grunde til at man sejler sådan ind i en
mole?
> >
> 1. Besvimet styrmand (som vidneudsagn understøtter)
> 2. Ildebefindende hos styrmanden (mulig årsag til punkt 1)
> 3. Det blæste voldsomt, så de _kan_ være ramt så uheldigt af en skæv
> dønning, at de røg ind i molen
> 4. Spirituspåvirkning (Nej, jeg afviser det ikke - ønsker bare du
> indser der er flere muligheder)
>
> Bare for at nævne et par stykker.
Det ser altså ud til at et par oplagte forklaringer på grov uforsvarlighed
kan udelukkes.
Stadig står vi med noget som ikke burde kunne ske,
Automatpilot bør træde til straks hvis styrmand-biosvigt((1.+2.)
Dønninger er vel almindeligere i sådant vejr, så man burde vel have haft
længere sikkerhedsmargin ind til molen.
Mærkeligt at satelitovervågning af havoverfladen nær N.Y. - fx af tusind
bøjer, ikke har data der straks er lagt frem, så alverdens politiske og
navigationsmæssige kandestøbere kan tænke med, imens de færgeansvarlige
længe ruger over mysteriet. Dønninger i et så befærdet farvand må være
registreret.
Brainstorming er en ædel sport, og til dens grundlove hedder ikke at
misforstå hypoteser som insituationer - bold ej mand.
| |
Snuden (19-10-2003)
| Kommentar Fra : Snuden |
Dato : 19-10-03 17:31 |
|
On Sun, 19 Oct 2003 06:44:05 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
>news:9ed3pv023n85g15mqm67m1r2vqc7ef8icj@4ax.com...
>> >Hvad kan du FORESTILLE dig af grunde til at man sejler sådan ind i en
>mole?
>> >
>> 1. Besvimet styrmand (som vidneudsagn understøtter)
>> 2. Ildebefindende hos styrmanden (mulig årsag til punkt 1)
>> 3. Det blæste voldsomt, så de _kan_ være ramt så uheldigt af en skæv
>> dønning, at de røg ind i molen
>> 4. Spirituspåvirkning (Nej, jeg afviser det ikke - ønsker bare du
>> indser der er flere muligheder)
>>
>> Bare for at nævne et par stykker.
> Det ser altså ud til at et par oplagte forklaringer på grov uforsvarlighed
>kan udelukkes.
>Stadig står vi med noget som ikke burde kunne ske,
>Automatpilot bør træde til straks hvis styrmand-biosvigt((1.+2.)
Auto-pilot er intet værd når der lægges til kaj, og slet ikke i hårdt
vejr - der er alt for mange variable.
>Dønninger er vel almindeligere i sådant vejr, så man burde vel have haft
>længere sikkerhedsmargin ind til molen.
>Mærkeligt at satelitovervågning af havoverfladen nær N.Y. - fx af tusind
>bøjer, ikke har data der straks er lagt frem, så alverdens politiske og
>navigationsmæssige kandestøbere kan tænke med, imens de færgeansvarlige
>længe ruger over mysteriet. Dønninger i et så befærdet farvand må være
>registreret.
Dønninger er som fingeraftryk og snefnug - der er ikke to der er éns.
De kan i øvrigt ændre karaktér over meget korte afstande, så
registreringen er intet værd med mindre den sker meter for meter -
hvilket jeg tvivler på nogen har kapacitet til.
>Brainstorming er en ædel sport, og til dens grundlove hedder ikke at
>misforstå hypoteser som insituationer - bold ej mand.
>
Så formulér dig tydeligere. Din trådstart var: "En rutinemæssig 25-min
overfart for daglig-pendlere til Manhattan er i stormvejr sejlet ind i
molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var fulde/fraværende..." Det var ikke
en hypotese du fremlagde her. Det var en konklusion.
--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda abu Tayi
| |
Bo Warming (20-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 20-10-03 05:27 |
|
"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
news:eje5pvs35lqeck2t12rc92oqaq3ebr9bhv@4ax.com...
> On Sun, 19 Oct 2003 06:44:05 +0200, "Bo Warming"
> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>
> >"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
> >news:9ed3pv023n85g15mqm67m1r2vqc7ef8icj@4ax.com...
> >> >Hvad kan du FORESTILLE dig af grunde til at man sejler sådan ind i en
> >mole?
> >> >
> >> 1. Besvimet styrmand (som vidneudsagn understøtter)
> >> 2. Ildebefindende hos styrmanden (mulig årsag til punkt 1)
> >> 3. Det blæste voldsomt, så de _kan_ være ramt så uheldigt af en skæv
> >> dønning, at de røg ind i molen
> >> 4. Spirituspåvirkning (Nej, jeg afviser det ikke - ønsker bare du
> >> indser der er flere muligheder)
> >>
> >> Bare for at nævne et par stykker.
> > Det ser altså ud til at et par oplagte forklaringer på grov
uforsvarlighed
> >kan udelukkes.
> >Stadig står vi med noget som ikke burde kunne ske,
> >Automatpilot bør træde til straks hvis styrmand-biosvigt((1.+2.)
>
> Auto-pilot er intet værd når der lægges til kaj, og slet ikke i hårdt
> vejr - der er alt for mange variable.
>
> >Dønninger er vel almindeligere i sådant vejr, så man burde vel have haft
> >længere sikkerhedsmargin ind til molen.
> >Mærkeligt at satelitovervågning af havoverfladen nær N.Y. - fx af tusind
> >bøjer, ikke har data der straks er lagt frem, så alverdens politiske og
> >navigationsmæssige kandestøbere kan tænke med, imens de færgeansvarlige
> >længe ruger over mysteriet. Dønninger i et så befærdet farvand må være
> >registreret.
>
> Dønninger er som fingeraftryk og snefnug - der er ikke to der er éns.
> De kan i øvrigt ændre karaktér over meget korte afstande, så
> registreringen er intet værd med mindre den sker meter for meter -
> hvilket jeg tvivler på nogen har kapacitet til.
>
> >Brainstorming er en ædel sport, og til dens grundlove hedder ikke at
> >misforstå hypoteser som insituationer - bold ej mand.
> >
> Så formulér dig tydeligere. Din trådstart var: "En rutinemæssig 25-min
> overfart for daglig-pendlere til Manhattan er i stormvejr sejlet ind i
> molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var fulde/fraværende..." Det var ikke
> en hypotese du fremlagde her. Det var en konklusion.
Nu ved vi alle at frikendelse er ikke sikkert bevis på at Bloombergs
mistanke om druk mm var forfejlet.
Læst med lidt musikalitet var min hypotese i telegramstil _en hypotese_ og
kun det. Alle ved at jeg ikke har inside information om New York forhold.
AFGØRENDE ER AT DER IKKE FRA NOGEN ER KOMMET EN GOD FORKLARING på at der
skete hvad ikke burde kunne ske.
Hvis episoden kunne undskyldes med en jordskælvsagtig totaluforudsigelig
kæmpedønning, ville der være satelitdata om dette alibi.Intet sådant er
fremlagt, så vidt jeg ved.
Så min ubevislige mistanke om uundskyldeligt grove menneskelige fejl, står
stadig som en god arbejdshypotese.
Måske personalet ikke var alkohol men kokain-berusede fx. Det er svært at
komme med bedre gæt. Og vi bør alle undgå unødige farlige transporter og
selv følge med i vejrmelding og udskyde når optræk til storm, fordi
personalesjusk er et stigende problem.
Medierne er så top-effektivt reklameorgan for hel og halv offentlig ansattes
hæderlighed, at de er blevet usårlige for kritik og det bør man tage med i
sine rejseplaner, hvis man har sit liv kært.
Kører man bil fra A til B ved man udfra sin egen kørsels-facon cirka, hvad
dødsrisiko er. Men med andre ved rat/ror/cockpit er der en risiko, hvis
forværring man kan gætte om ved at følge med i medierne.
| |
Snuden (20-10-2003)
| Kommentar Fra : Snuden |
Dato : 20-10-03 20:55 |
|
On Mon, 20 Oct 2003 06:27:14 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>> >
>> Så formulér dig tydeligere. Din trådstart var: "En rutinemæssig 25-min
>> overfart for daglig-pendlere til Manhattan er i stormvejr sejlet ind i
>> molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var fulde/fraværende..." Det var ikke
>> en hypotese du fremlagde her. Det var en konklusion.
>
>Nu ved vi alle at frikendelse er ikke sikkert bevis på at Bloombergs
>mistanke om druk mm var forfejlet.
Styrmandens blod blev ellers testet for alkohol og narkotika, og intet
blev fundet. Hvis det ikke er nok så er intet nok.
>
>Læst med lidt musikalitet var min hypotese i telegramstil _en hypotese_ og
>kun det. Alle ved at jeg ikke har inside information om New York forhold.
blah blah blah
>
>AFGØRENDE ER AT DER IKKE FRA NOGEN ER KOMMET EN GOD FORKLARING på at der
>skete hvad ikke burde kunne ske.
De er ikke færdige med at undersøge omstændighederne endnu.
>Hvis episoden kunne undskyldes med en jordskælvsagtig totaluforudsigelig
>kæmpedønning, ville der være satelitdata om dette alibi.Intet sådant er
>fremlagt, så vidt jeg ved.
>
>Så min ubevislige mistanke om uundskyldeligt grove menneskelige fejl, står
>stadig som en god arbejdshypotese.
>
>Måske personalet ikke var alkohol men kokain-berusede fx. Det er svært at
>komme med bedre gæt.
For dig, måske, men du ser også sammensværgelser og menneskeligt
fordærv overalt. Igen: Der blev _ikke_ fundet tegn på påvirkning af
hverken alkohol eller narkotika i styrmandens blod.
<snip en masse paranoidt ævl>
--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda abu Tayi
| |
Snuden (18-10-2003)
| Kommentar Fra : Snuden |
Dato : 18-10-03 23:10 |
|
On Fri, 17 Oct 2003 22:07:05 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
>news:pvb0pvg7939t844gt62j0pg4l6o4a4ooee@4ax.com...
>> On Thu, 16 Oct 2003 23:55:53 +0200, "Bo Warming"
>> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>>
>> >"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
>> >news:t0jtovkjkvj2412jccifgudl2pju6oe133@4ax.com...
>> >> On Thu, 16 Oct 2003 16:57:36 +0200, "Bo Warming"
>> >> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>> >>
>> >> > En rutinemæssig 25-min overfart for daglig-pendlere til Manhattan
>er
>> >i
>> >> >stormvejr sejlet ind i molen(EB16okt03) - dvs styr-MÆND var
>> >fulde/fraværende
>> >> >fordi magtfulde fagforeninger hindrer at de erstattes af
>styr-ROBOTTER.
>> >>
>> >> Hvordan drager du konklusionen "de var fulde" ud fra "det var
>> >> stormvejr"? Artiklen nævner ikke et ord om påvirkning af alkohol. Den
>> >> nævner derimod at færgen var fuld af pendlere og det er altså ikke det
>> >> samme, Bo. Artiklen nævner _heller_ ikke noget om fraværende søfolk.
>> >> Så hvor får du det fra?
>> >
>> >Mistanken er nærliggenende og bl.a. ytret af borgmester Bloomberg der
>> >øjeblikkeligt har sat undersøgelse igang vedr netop dette.
>>
>> Hvis mistanke er alt du har så formulér dig så dét fremgår, i stedet
>> for skråsikkert at fastslå de alle var fulde. Jeg har ikke kunnet
>> finde Bloomberg citeret for det du nævner, så jeg kunne da egentlig
>> godt tænke mig at vide hvor du har det fra?
>
>
>Fra hestens egen mund, borgmester Bloomberg i CNN, få timer efter ulykken.
>Selvfølgelig er jeg ikke politianklager og har beviser
>
>Hvad kan du FORESTILLE dig af grunde til at man sejler sådan ind i en mole?
>
Besvaret tidligere, men glem nederste punkt. Jeg ser på CNN's
hjemmeside at der ikke var tale om beruselse:
http://edition.cnn.com/2003/US/Northeast/10/18/ferry.accident/index.html
"Toxicology tests on Smith did not show evidence of alcohol or illegal
drugs" (Smith var styrmand da ulykken skete).
--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda abu Tayi
| |
|
|