UFO Aftermath?
Fra : Brian Hansen

Dato : 25-10-03 04:34

Hey!
Sidder og leger med demoen, som desværre er noget begrænset i forhold
til hele spillet, så er lidt i tvil omkring nogle ting:

1. Kan man købe (og i så fald hvor står ens penge henne) folk, våben og
ting som i det gamle x-com og er det på samme måde?

2. Hvordan virker save funktionen, kan man save under en mission?
(I demoen virker save overhoved ikke, træls.)

3. Har læst et sted at spillet ikke gør så meget i penge, vil det sige at det
ikke er på samme måde som i x-com, tænker på sponser/fonde/firmaer?

Mvh.
Brian

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-10-03 07:21

"Brian Hansen" <brian.hansen@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> ikke er på samme måde som i x-com, tænker på sponser/fonde/firmaer?

http://gameinfowire.com/game.asp?gid=448

Her kan du læse om spillet, og jeg mener ikke at kunne se der står noget om
penge.

Kim Larsen

Fra : Erik

Dato : 25-10-03 07:42

"Brian Hansen" <brian.hansen@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Kan man købe (og i så fald hvor står ens penge henne) folk, våben og
> ting som i det gamle x-com og er det på samme måde?

De nye våben man bruger skal først "researches" og derefter "manufactures".
Soldater/rekrutter dukker op af sig selv med jævne mellemrum.

> 2. Hvordan virker save funktionen, kan man save under en mission?
> (I demoen virker save overhoved ikke, træls.)

I den fulde version kan man save i missioner så tit man vil.

> 3. Har læst et sted at spillet ikke gør så meget i penge, vil det sige at det
> ikke er på samme måde som i x-com, tænker på sponser/fonde/firmaer?

Der er overhovedet ikke penge/økonomi i spillet.

--
Erik

Fra : Brian Hansen

Dato : 25-10-03 23:21

"Erik" <plzdont@spam.me> wrote in message news:3f9a1b46$0$45329$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> De nye våben man bruger skal først "researches" og derefter "manufactures".
> Soldater/rekrutter dukker op af sig selv med jævne mellemrum.

Okay på den måde. Tænkte også mere i retningen af at hvis man skulle
købe alm. våben/udstyr, mindes at jeg til tider var udsat for at miste en del
m/k i en mission, dermed også deres udstyr, og havde derved meget fornøjelse
med at holde "lageret" vedlige mht. våben/udstyr/fly osv.
Men den del fra x-com er så ikke med i ufo, eller hvad?

Lod også mærke til at på min første mission døde alle m/k, men helikopteren
fløj alligevel tilbage til basen, så den mister man åbenbart ikke.
Er helikopteren det eneste form for fly der er i spillet?

> I den fulde version kan man save i missioner så tit man vil.

Det var da en dejlig ting...

> Der er overhovedet ikke penge/økonomi i spillet.

Det vil altså sige at ens spil ikke kan gå "dø" fordi man løber tør for penge?

En anden ting jeg glemte før; er der mulighed for at ændre på tasterne?
Hvad med selve opløsningen, kan man ændre den også?

Mvh.
Brian

Fra : Klaus

Dato : 02-11-03 16:31

> [...]
> Soldater/rekrutter dukker op af sig selv med jævne mellemrum.

> I den fulde version kan man save i missioner så tit man vil.

Kunne man i x-com i sin tid ikke kun save ved hver banestart. Ellers kan man
jo save sig igennem spillet, eller hvad. Men jeg husker ikke savefunktionen
dengang.
Hvad var det mændene blev transporteret i dengang var det ikke en rumfærge?
Jeg synes en snakkede om en helikopter, men den kan jo ikke flyve jorden
rundt

Mvh
Klaus

Fra : Brian Hansen

Dato : 02-11-03 21:49

"Klaus" <muellerklaus@ofir.dk> wrote in message news:3fa52254$0$69986$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Kunne man i x-com i sin tid ikke kun save ved hver banestart. Ellers kan man
> jo save sig igennem spillet, eller hvad. Men jeg husker ikke savefunktionen
> dengang.

Det gør jeg egentlig heller ikke, men tror du har ret.

> Hvad var det mændene blev transporteret i dengang var det ikke en rumfærge?

Jep.
Men hele den del med transporter, intercepter, eller hvad de ellers hed, er der ikke
noget af i aftermath, man skal heller ikke ud og skyde ufoer ned, som du sikkert også
husker, du ved med henholdsvis aggressiv eller standard angreb.
Nu vi er ved det, man skal heller ikke bygge baser, de baser man har (demoen) kan
man lave om til andre typer, så som Military, reseach, engineering.

> Jeg synes en snakkede om en helikopter, men den kan jo ikke flyve jorden
> rundt

Dér kan du selvfølgelig være inde på noget, men ikke desto mindre så er det en
rød helikopter (demoen, som nok ikke er anderledes end fuld spillet) og som jeg
nævnte tidligere i tråden, der flyver folket til/fra missionerne.

Mvh.
Brian

Fra : xXx Martin Callsen x~

Dato : 02-11-03 22:17

Brian Hansen wrote:

> [...]
> du sikkert også
> husker, du ved med henholdsvis aggressiv eller standard angreb.

Øhh jo man skal ... dog skal man ikke vælge aggresiv eller standard, men man
skal intercepte ufo'er og skyde dem ned (helst i hvertfald)

> [...]

> og som jeg
> nævnte tidligere i tråden, der flyver folket til/fra missionerne.

Helikopteren starter fra den base som er tættest på den mission man skal på.

--
<><><><><><><><><>
Med venlig hilsen

Fra : Brian Hansen

Dato : 02-11-03 22:42

"xXx Martin Callsen xXx" <salg@(FJERN_DETTE)1902.dk> wrote in message news:3fa57464$0$7142$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Øhh jo man skal ... dog skal man ikke vælge aggresiv eller standard, men man
> skal intercepte ufo'er og skyde dem ned (helst i hvertfald)

Det har jeg så ikke prøvet endnu, sidder kun med demoen og har som tidliger
beskrevet ikke spillet det særligt meget. Men lyder da godt.

> Helikopteren starter fra den base som er tættest på den mission man skal på.

Okay, så er jeg ikke helt galt på den?

Mvh.
Brian

Fra : Klaus

Dato : 03-11-03 16:43

Ok jeg blev helt urolig hvis man ikke skulle skyde ufoerne ned. Men fair nok
de har udtaget en del fra demoen. Så det lyder da fedt nok, selvom jeg nu
syntes den rumfærge også var for sej. Men så skal man altså have en base i
nærheden. Jeg kan huske i det første spil, med én base, fløj man jo jorden
rundt, med de recourser man havde indtil baserne blev vundet.

Mvh
Klaus

Fra : xXx Martin Callsen x~

Dato : 03-11-03 17:42

Klaus wrote:
> [...]
> altså have en base i nærheden. Jeg kan huske i det første spil, med
> én base, fløj man jo jorden rundt, med de recourser man havde indtil

Tjaa de har valgt at hver base man har, også har en helikopter. Det må være
de stigende brændstofpriser, som er skyld i at de ikke har råd til at flyve
hele jorden rundt.

Fra : Ole Steiness

Dato : 07-11-03 01:05

Som nostalgisk, hardcore X-Com-veteran og (næsten lige så hardcore)
anmelder bliver jeg lige nødt til at benytte dette forum til at rose det
lille, tjekkiske firma for at gå imod den til tider elendige
"de-gamle-spilkoncepter-duer-ikke-længere" indstilling hos så mange andre
spiludviklere. Havde Microprose dog bare lavet den mindste research ville de
vide, at fans over hele verden elskede konceptet i de oprindelige
X-Com-spil - og så have droppet de ufrugtbare idéer med simulation, 1st
person shooter og hvad har vi.

Cenega formår at bygge videre på det oprindelige, højt elskede, koncept. Det
er efter min mening blevet forbedret mærkbart i kampene (pga. den
velfungerende kombination af realtime og turbaseret taktik).

Jeg savner dog basebyggeriet fra de oprindelige spil. Men Aftermath giver os
det bedste nutidige svar på de oprindelige klassikere, så jeg klager absolut
ikke...

Venligst, Ole

Fra : Thomas

Dato : 07-11-03 09:16

Ole Steiness wrote:
> [...]
> det bedste nutidige svar på de oprindelige klassikere, så jeg klager absolut

Fuldstændig enig. Der er en fed stemning i det spil, og det er meget
vanedannende. Jeg synes ikke, det fortjener alle de hug det har fået
rundt omkring i anmeldelserne.

Jeg har hverken været ude for nedbrud eller speciel dårlig AI, som det
ofte beskyldes for.

Mvh,
Thomas