Klamydia undersøgelse???
Fra : FatPete

Dato : 27-10-03 13:41

Hej Gruppe!

Jeg står i den uheldige situation, at jeg er blevet smittet med klamydia
(har hvert fald mistanke om det)!

Ville egentlig bare lige høre hvor slemt det er at blive undersøgt for
det?... Det lyder nemlig ik særligt rart at skal ha stukket noget op i sit
urinrør! Er der virkelig ingen vej udenom??? hehe =D

Og forresten... er det bare ens almindelige læge der skal gøre det?
eller...?

Mvh FatPete

Fra : John Sahl

Dato : 27-10-03 13:48

FatPete wrote:
> Det lyder nemlig ik særligt rart at skal ha stukket noget op
> i sit urinrør! Er der virkelig ingen vej udenom??? hehe =D

Det er i dag en almindelig urinprøve, så slap du bare af

> Og forresten... er det bare ens almindelige læge der skal gøre det?

Ja, det er det.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jacob Andersen

Dato : 27-10-03 16:42

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Det er i dag en almindelig urinprøve, så slap du bare af

Aaah, se det vidste jeg jo ikke. Lækkert at vide til næste gang. FatPete,
bare glem det jeg sagde, urinprøver er helt sikkert ikke spor slemme

/Jacob

Fra : FatPete

Dato : 01-11-03 07:51

> Det er i dag en almindelig urinprøve, så slap du bare af

Du skylder mig en undskyldning makker! Her i byen bliver "podningsmetoden"
åbenbart stadig brugt! =D

Men så galt var det skam heller ik! :)

Mvh Pete

Fra : John Sahl

Dato : 01-11-03 11:50

FatPete wrote:
> Du skylder mig en undskyldning makker! Her i byen bliver
> "podningsmetoden" åbenbart stadig brugt! =D

Damn, det må du sgu undskylde, jeg fik oplysningen
fra en kammerat som faktisk blev undersøgt dagen før
emnet kom op her i gruppen ,-)

> Men så galt var det skam heller ik! :)

Godt så...

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 01-11-03 18:16

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Det er i dag en almindelig urinprøve, så slap du bare af

Både i KBH Kommune og KBH Amt er det podningsmetoden der bruges....

Fra : John Sahl

Dato : 01-11-03 20:51

*DrømmeFyren* wrote:
> Både i KBH Kommune og KBH Amt er det podningsmetoden der bruges....

Ikke overalt, for min kammerat er netop fra det område.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 04-11-03 09:35

> Ikke overalt, for min kammerat er netop fra det område.

Strange....

Sidst jeg var på BBH (som er det eneste sted i Stor-KBH man kan blive
testet, hvis man ikke går til egen læge) for at blive testet, fik jeg
direkte at vide at jeg IKKE måtte tisse inden min Klamydia-test, fordi hvis
der var for store mængder urin (der kan aldrig undgås at der er en smule) i
urinrøret, kan de ikke lave en test der er præcis...

Jeg ved dog at Klamydia _TIL DELS_ kan påvises ved en blodprøve. Men her kan
(ifølge min gamle læge) man dog kun se om man har haft det og om det er for
længe siden eller for nylig..

Fra : John Sahl

Dato : 04-11-03 12:18

*DrømmeFyren* wrote:
> Jeg ved dog at Klamydia _TIL DELS_ kan påvises ved en blodprøve. Men
> her kan (ifølge min gamle læge) man dog kun se om man har haft det og
> om det er for længe siden eller for nylig..

Nu er det heldigvis mange år siden jeg selv har haft behov
for den test, men jeg spørger da lige nærmere til kammeratens
oplysninger..

Fra : David T. Metz

Dato : 05-11-03 13:17

John Sahl kalligraferede, i news:bo81om$e5n$1@dknews.tiscali.dk

> Nu er det heldigvis mange år siden jeg selv har haft behov
> for den test, men jeg spørger da lige nærmere til kammeratens
> oplysninger..

Måske er han fra Frederiksberg? Der bruger de tissetesten.

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Jacob Andersen

Dato : 27-10-03 16:37

"FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> urinrør! Er der virkelig ingen vej udenom??? hehe =D
>
> Og forresten... er det bare ens almindelige læge der skal gøre det?

Det er helt sikkert meget ubehageligt, MEN det er vigtigt at finde ud af om
du har det, og det er lynhurtigt ovre og gør ikke ondt bagefter.

/Jacob

Fra : David T. Metz

Dato : 28-10-03 14:43

FatPete kalligraferede, i

> Og forresten... er det bare ens almindelige læge der skal gøre det?
> eller...?

Du kan også henvende dig på en venerologisk klinik (typisk på et sygehus).

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Arne Jensen

Dato : 30-10-03 08:29

On Mon, 27 Oct 2003 13:40:57 +0100, "FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk>
wrote:

>Ville egentlig bare lige høre hvor slemt det er at blive undersøgt for
>det?... Det lyder nemlig ik særligt rart at skal ha stukket noget op i sit
>urinrør! Er der virkelig ingen vej udenom??? hehe =D

Nu kan jeg se duy har fået svar på dit spørgsmål, og det idag ikke er
nødvendigt med en podning.
Men så slemt er det altså heller ikke at blive podet.. Prøvede det for
mange år siden i forbindelse med en pige jeg kom sammen med den gang,
der levede i et meget åbent forhold, og kom hjem efter at have været
ude at sejle, og først senere fortalte at vi havde et åbent forhold!

Altså en tur til doktormanden (som iøvrigt var en dame) og hilse på en
lille vatpind.

Nej det er ikke behageligt, men så er det altså heller ikke værre.

Venligst
Arne Jensen