bortrykkelse, før eller efter trængselen?
Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 15:09

Hvad indtryk har i af hvilke forståelse de fleste har med hensyn til hvornår
bortrykkelsen skal ske?

jeg tror selv på FØR fordi at de 7 år er den uopfyldte 70'nde åruge i daniel
9, og de åruger er bestemt for Israel og ikke for menigheden, vi er ikke
bestemt til vrede men frelse

www.israelnu.dk

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-10-03 17:05

"Ole Madsen" <Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
daniel
> 9, og de åruger er bestemt for Israel og ikke for menigheden, vi er ikke

Store deler av Daniel (og Jesaias) er skrive på ein slik måte at bare
"innvigde" skulle skjønna innholdet. Derfor bør du vera "svært varsom" når
du forsøker å tolka innholdet.

HM

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 17:39

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> wrote in message

> [...]
> >

> Store deler av Daniel (og Jesaias) er skrive på ein slik måte at bare
> "innvigde" skulle skjønna innholdet. Derfor bør du vera "svært varsom" når

Du skal læse http://home.no/oeindergaard s bøker, han har et stort lys over
dette

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-10-03 17:55

"Ole Madsen" <Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

Beklager, men eg kjøper ikkje bøker som er skrevet av mennesker med så lite
faglig tyngde som til dømes "prediksnt".

HM

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 22:37

> Beklager, men eg kjøper ikkje bøker som er skrevet av mennesker med så
lite
> faglig tyngde som til dømes "prediksnt".

har du læst noget af ham? han står stærkere end de fleste hvad angår tyngde

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 23-10-03 00:46

> [...]
> lite
> >

> har du læst noget af ham? han står stærkere end de fleste hvad angår

Nei, men fortel meg heller kva faglig tyngde han har.

HM

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 03:11

> Nei, men fortel meg heller kva faglig tyngde han har.

han formår at tolke selv svære skriftsteder, når jeg har haft svært ved at
forstå noget har jeg tit skrevet til ham, foreksempel har jeg lige spurgt
ham om Israel godt kunne have fået oprettet 1000 årsriget hvis de ikke
forkastede Jesus selv om at den 70 åruge i daniel 9 ikke var opfyldt, og til
det sagde han ja indtil år 70 da templet blev ødelagt, altså kunne Israel
godt have fået Messias som konge efter korset hvis de ville, men bibelen
viser jo også at de i forvejen ikke ville, derfor står den 7+ åruge helt for
sig, så man kan tydeligt se at der skal være en pause efter den 69 åruge,
som iøvrigt fuldendtes da Jesus red ind i Jerusalem palmesøndag, det kan man
faktisk regne sig til, http://www.khouse.org/mp3/download/#daniel70 kan du
downloade 4 mp3 filer som er om daniels 69 åruge og 70 åruge, der vil du
kunne høre hvordan at de 69 åruge præcis passer med palmesøndag

Hvad angår Indergaard, så vil jeg sige at han har et stort overblik over
det profetiske ord, han har det som tjeneste og derfor fylder det det hele
for ham, hvilket også er tydeligt, prøv at gå ind på www.israelnu.dk under
artikler og mp3 og download nogle af hans prædiikener på norsk, han står som
OEI

Gud velsigne dig

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 24-10-03 14:04

> [...]
> artikler og mp3 og download nogle af hans prædiikener på norsk, han står

Ærlig talt.
Her er ingen ting som peiker på faglig kunskap. Eg stiller han i same
klassen som tolkerane av Nosterdamus. Men vis meg nå, forklar eit par begrep
som:
Åruke og bibelsk år, altså peika på det binelske grunnlaget for begrepa.

HM

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-03 02:20

> [...]
begrep
> som:
> Åruke og bibelsk år, altså peika på det binelske grunnlaget for begrepa.

, http://www.khouse.org/mp3/download/#daniel70 hør disse først

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 25-10-03 02:41

> begrep
>
> , http://www.khouse.org/mp3/download/#daniel70 hør disse først
>
> Ole

Beklager, men eg har andre meir vetuge ting å bruka tida til. Eg tolker det
slik at du ikkje kan forklara.

HM

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-03 07:05

> Beklager, men eg har andre meir vetuge ting å bruka tida til. Eg tolker
det
> slik at du ikkje kan forklara.

forudfattethed, men ok, en åruge er 7 år, ganger man det med 69 og finder
dagene kommer man fra den dag dommen blev sagt til palmesøndag præcis hvor
Jesus gik ind i Jerusalem, der gik den 69 åruge i opfyldelse, den sidste uge
mangler at gå i opfyldelse som er trængselstiden, jeg kan ikke selv lave
regnestykket, men mange bibellærere har lavet det og bekræftet at det passer

Ole

Fra : jørgen

Dato : 25-10-03 11:50

"Ole Madsen" <Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mangler at gå i opfyldelse som er trængselstiden, jeg kan ikke selv lave
> regnestykket, men mange bibellærere har lavet det og bekræftet at det

Jeg har et uddrag, det er på engelsk, men forklare regnestykket udmærket :

What are the 70 weeks?

Literally the word “weeks” is “sevens.” But the question remains whether a
“seven” is seven “days” or seven “years.” Seventy “sevens” of days would
equal 15 months. That doesn’t fit the prophecy at all. But seventy “sevens”
of years equals 490 years. That we will see fits the prophecy precisely.

How long are the years?

Daniel is figuring in terms of “prophetic years.” That means years which are
360 days long. The Jews did not use 365 day solar years. Actually they used
12 lunar months of about 29½ days each (which required adding an extra month
occasionally). Sometimes that was rounded off to 360 day years as in the
flood chronology (150 days = 5 months – Genesis 7:11,24; 8:3,4). In
Revelation it is clear that 360 day years are used because 1260 days = 42
months = 3½ years (Revelation 13:4-7; 12:13,14; 12:6). Likewise Daniel uses
360 day years.

3. Verse 25

The starting point of this prophecy is “the decree to rebuild Jerusalem.”
This refers to King Artaxerxes’ decree on March 5, 444 B.C. (Nehemiah
2:1-8). The ending point of the prophecy is “until Messiah the Prince.” This
refers to Christ’s Triumphal Entry on March 30, A.D. 33. Daniel says that
will take 69 (7 = 62) “weeks” of years. It comes out to the day (69 x 7 x
360 = 173,880 days)! The 483 “prophetic years” (or 476 solar years plus the
25 days between March 5 and March 30) is the exact time from Artaxerses’
decree until the Triumphal Entry.

mvh jørgen.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-03 12:39

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message news:3f9a5582$0$45357

Tak skal du have

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 25-10-03 14:47

> [...]
>
> Literally the word "weeks" is "sevens." But the question remains whether a
> "seven" is seven "days" or seven "years."

Det inneber at det vi kaller "en uke" like godt kan vera 7 år. I så fall er
er "en uke" missvisande oversatt.

> Seventy "sevens" of days would
> equal 15 months.

70 * 7 = 490, dager.
490dager / 29,5 = 16,6, månader.

> [...]
>
> How long are the years?
>
> Daniel is figuring in terms of "prophetic years." That means years which

På Daniels tid var babylonerane fullt klar over at året var 365 dager, men
av praktiske årsaker blei det avrunda til 360 dager.

> The Jews did not use 365 day solar years.

Nei, fordi eit år var eit år, tida frå st.hans til st.hans.

> [...]
> Revelation it is clear that 360 day years are used because 1260 days = 42
> months = 3½ years (Revelation 13:4-7; 12:13,14; 12:6). Likewise Daniel

Det må karakteriserast som meget kreativ bibellesing

> [...]
the
> 25 days between March 5 and March 30) is the exact time from Artaxerses'

Her er svært mange tidsmåleenheter lest inn i bibelen.

> mvh jørgen.

Det eg egentelig sakner, er (seriøs) bok om "bibelske tidsangivelser?"
Tricket med å tyda slike profetier er å ha mange variable tidsangivelser som
kan tilpassast gitte historiske hendinger. Med mange nok variabler kan alle
hendinger lesast inn i bibelen etter klipp og limmetoden.

HM

Fra : jørgen

Dato : 25-10-03 15:52

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse
> [...]
alle
> hendinger lesast inn i bibelen etter klipp og limmetoden.

Hvis du ikke mener at udregningen af de 70 år-uger er korrekt har du så selv
et bud på hvor lang tid det er?

Og hvad med den salvede der tales om?

"Når de 62 uger er gået, bliver en salvet fjernet uden dom, og byen og
helligdommen ødelægges"

Er det Kristus der tales om her, eller er det en anden?

mvh jørgen.

Fra : Harald Mossige

Dato : 26-10-03 13:00

> [...]
> helligdommen ødelægges"
>
> Er det Kristus der tales om her, eller er det en anden?

Først eit lite eksempel på ("mi") bibellesing. (Eg er frå barndommen dresert
inn i eit fanatisk bibelmiljø.)

Her i bygda har vi ein gard (eller bygdelag) som heiter Lode. Som kreativ
avledningsmanøver ei gong i konfirmasjonsalderen, fortalde eg at Lode var
omtala i bibelen, og på benektelsen fann eg fram:
"de lode sig forføre".

I farten gløymde eg meg; der fantes pene damer på Lode, og dei måtte vi
naturligvis "værnast" mot.

Når det gjeld utrekningane.
Vi seier i dataverdenen: "Søppel inn == søppel ut".
For å kontrollera utrekningane er vi nøygse til å kvalitetskontrollera tala
som går inn i reknestykka. Derfor er det nødvendig å verifisera kildene til
tala.

"Religiøs" talmagi var ein "videnskap" i store deler av området frå "Babylon
til Jerusalem" i gamal tid.

Personlig skulle eg gjerne hatt ei "videnskapelig" bok om emnet.

Og så Jørgen.
Eg legg merke til at du klipper bort "det ubehagelige". Eg rekner det som
fusk i diskusjonen. Videre rekner eg med at du fusker like mykkje når du
"legg fram læra".

HM

Fra : Harald Mossige

Dato : 25-10-03 13:24

> [...]
> mangler at gå i opfyldelse som er trængselstiden, jeg kan ikke selv lave
> regnestykket, men mange bibellærere har lavet det

Det tviler eg ikkje på, men kva er det bibelska grunnlaget for å rekna med
"åruke"?. Eg skjønner behovet; å utvida tidsperspektivet. Derfor er begreper
som åruke og bibelsk år gode verktøy.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-03 21:25

Ole Madsen Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk skrev dette:

> har du læst noget af ham? han står stærkere end de fleste hvad
angår
> tyngde

Det er da kun med mørke og vildfarelse han har nogen tyngde

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-03 21:24

Ole Madsen Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk skrev dette:

> Du skal læse http://home.no/oeindergaard s bøker, han har et stort
> lys over dette

Nej, han spreder kun mørke og vildfarelse om det punkt!

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-03 02:22

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message
> Ole Madsen Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk skrev dette:

> Nej, han spreder kun mørke og vildfarelse om det punkt!

har du set dig i spejlet på det sidste? det er nu ikke alt hvad du selv
siger der er bibelsk, jeg tror nok at Indergaard har en del mere styr på det

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 25-10-03 02:44

> [...]
>
> har du set dig i spejlet på det sidste? det er nu ikke alt hvad du selv
> siger der er bibelsk, jeg tror nok at Indergaard har en del mere styr på

Heilt rett, angrip personen når du mangler faglige argument.

HM

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-03 07:02

> Heilt rett, angrip personen når du mangler faglige argument.

Du tager f ejl, jeg indrømmer i det mindste at har ikke har så stor faglig
kundskab

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-03 13:58

Ole Madsen Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk skrev dette:

> har du set dig i spejlet på det sidste?

Hver dag!

> det er nu ikke alt hvad du
> selv siger der er bibelsk,

Hvad f.eks.? Er der noget af det jeg siger, der ikke er bibelsk vil
jeg da gerne vide det, så jeg kan få det korrigeret!

> jeg tror nok at Indergaard har en del mere
> styr på det

Indergaard må lave mystiske kunstgreb og endnu mere mystiske
regnestykker ud fra en livlig fantasi og manglende fakta for at få
disse regnestykker til at gå op!