XCenter
Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-01-01 12:18

Hi there!

Er der nogen der har set nærmere på XCenter ???
For dem der ikke ved det så er XCenter et XWP 0.9.7 alternativ
til SmartCenter/WarpCenter.
Man trækker en XCenter template ud et sted hvor det passer sig
og konfigurerer den helt fra begyndelsen. Via træk-og-slip
anbringer man program objekter i den og via context menuen alle
andre widgets (CPU/Swapfile monitor, osv)

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
honoris causa (For the sake of honour)

Fra : Allan

Dato : 13-01-01 17:50

On Sat, 13 Jan 2001 10:18:05, "Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk> wrote:

> Er der nogen der har set nærmere på XCenter ???
> For dem der ikke ved det så er XCenter et XWP 0.9.7 alternativ
> til SmartCenter/WarpCenter.

Jeg har ikke set XWP 0.9.7 nogen steder endnu.
Er det mig, der er blind ?

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-01-01 20:52

On Sat, 13 Jan 2001 16:49:42 GMT, Allan wrote:

>Jeg har ikke set XWP 0.9.7 nogen steder endnu.
>Er det mig, der er blind ?

Både og

(Fandt alligevel en URL eller to i PMDC's URL-folder)

ftp://ftp.os2.org/xworkplace/warpin-0-9-7.zip
ftp://ftp.os2.org/xworkplace/xwp-0-9-7.wpi

Det er vist ej heller offentligt annonceret....det var lidt en
svipser at den røg ud...manden var lidt usikker på om den nu var
god nok, men indtil nu har jeg ikke rigtigt hørt noget negativt
om den...og den har da også fungeret fejlfrit i et par dage på
min egen eCS.....men igen det er en Beta og ligesom med de andre
så er der ingen garantier.

I found my thrill, on Warp-berry hill!

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-01-01 22:28

On Sat, 13 Jan 2001 19:51:40 +0100 (CET), Peter Jespersen wrote:

<snip>

>ftp://ftp.os2.org/xworkplace/warpin-0-9-7.zip
>ftp://ftp.os2.org/xworkplace/xwp-0-9-7.wpi

OK, har lige opdaget at ovenstående URL'ere ikke funktionerer
mere..arkiverne er væk
Men til dem der stadig er interesserede så ligger arkiverne,
indtil den officielle frigivelse her:

http://www.worldonline.dk/~flywheel/spock/warpin-0-9-7.zip
http://www.worldonline.dk/~flywheel/spock/xwp-0-9-7.wpi

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
My girlfriend says I don't pay attention, or something like that.

Fra : Allan

Dato : 14-01-01 02:38

On Sat, 13 Jan 2001 20:27:56, "Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk> wrote:

> On Sat, 13 Jan 2001 19:51:40 +0100 (CET), Peter Jespersen wrote:
>
> <snip>

> OK, har lige opdaget at ovenstående URL'ere ikke funktionerer
> mere..arkiverne er væk

Tak, så var det altså alligevel ikke mig, der var helt blind

> Men til dem der stadig er interesserede så ligger arkiverne,
> indtil den officielle frigivelse her:

Jeg kan godt vente, især i lyset af, at de er fjernet. Det gør man jo nok kun
hvis der er opdaget større problemer.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-01-01 22:30

Allan wrote:

> Jeg har ikke set XWP 0.9.7 nogen steder endnu.

Med hensyn til annonceringer af den slags nyheder, er der nogen, der
ved, hvad der er sket med Warpcast?

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-01-01 00:41

On Sat, 13 Jan 2001 22:30:12 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

>Med hensyn til annonceringer af den slags nyheder, er der nogen, der
>ved, hvad der er sket med Warpcast?

Der skulle være sket en del hardwareuhld i løbet af de sidste
par måneder.... os2ss og netl@b kan nævnes.....

WarpCast er så hudt jeg hvisker hostet af os2ss.....ellers
plastrer jeg det gerne op på retel, hvis jeg kan nå det....men
det er ikke altid

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
The sooner you fall behind, the more time you have to catch up. (Sam Ogden)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-01-01 01:10

Peter Jespersen wrote:

> WarpCast er så hudt jeg hvisker hostet af os2ss.....ellers
> plastrer jeg det gerne op på retel, hvis jeg kan nå det....men
> det er ikke altid

Jeg tænkte mere på Warpcasts mailingliste. Jeg har ikke modtaget noget
siden 20. december, og der plejer da ellers at være en jævn strøm af
OS/2 nyheder.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-01-01 03:48

On Sun, 14 Jan 2001 01:10:08 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

>Jeg tænkte mere på Warpcasts mailingliste. Jeg har ikke modtaget noget
>siden 20. december, og der plejer da ellers at være en jævn strøm af
>OS/2 nyheder.

Det har der også været.....Aspirouter i Beta3, WarpZIP i 3.1
(Understøtter nu WPI), eCS bliver leveret med en light version
af Styler/2 kaldet eStylerLight osv....
Det jeg ville frem til er at os2ss har begrænsede ressourcer og
enten lå WarpCast på den forliste server eller også er den
server blevet omdirigeret til andet formål pga uheldene.

Men udover dette husker jeg et par tavse uger i løber at
sommeren og efteråret...hmmm!!!

Nå men OS/2 Warp News and Rumours
<http://www.os2bbs.com/os2news/OS2News.html> bliver stadig
jævnlig opdateret www.os2world.com (sidste gang var den 9) og
http://en.os2.org er nok de bedste bud på nyhedssites i
øjeblikket.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
An OS that is almost, but not quite, entirely unlike Windows!

Fra : peter volsted

Dato : 14-01-01 06:00

hi

-----
> Nå men OS/2 Warp News and Rumours
> [...]
-----
- og på tysk Carsten Müllers:
   www.commTalk.de/
med fri registrering og stort filbibliotek
opdateres flere gange dagligt med OS/2-nyt. osse sektioner om Linux, Windows,
Mac, Beos, Java, Internet og andet.

--
good luck

peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-01-01 11:40

Peter Jespersen wrote:

> Det har der også været.....Aspirouter i Beta3, WarpZIP i 3.1
> (Understøtter nu WPI), eCS bliver leveret med en light version
> af Styler/2 kaldet eStylerLight osv....

Hvis det er nyheder, du har modtaget fra Warpcast, må jeg være røget af
listen ved en fejl.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-01-01 14:08

On Sun, 14 Jan 2001 11:40:04 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

>Hvis det er nyheder, du har modtaget fra Warpcast, må jeg være røget af
>listen ved en fejl.

Nej...det var bare eksempler på at der har været
nyheder...WarpCast ser bare ud til at være inaktiv..hmmm, husker
også noget om at brugerlisten røg med i crashet...er dog ikke
sikker.

De er plukket rundt omkring (Usenet, OS/2 Warp News and Rumours,
os2.org, os2world)

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
30 minutes of begging isn't considered foreplay.

Fra : Lars Lund

Dato : 14-01-01 09:10

Allan wrote:

> Jeg har ikke set XWP 0.9.7 nogen steder endnu.
> Er det mig, der er blind ?

0.9.7 er ikke blevet releaset officielt af Ulrich Müller, da den var tænkt som en
testversion til nogle få udvalgte, jvf. udtalelser fra Ulrich på e-groups
maillinglisten. Frigivelser af nye versioner af XWP bliver som regel fulgt op af en
officiel meddelelse fra Ulrich til de sædvanlige kanaler. Under alle omstændigheder
kan den seneste officielle release altid downloades på ftp.os2.org i
xworkplace-biblioteket, hvor også flere tidligere versioner ligger til download. Jeg
har valgt at afvente en officiel udmelding fra Ulrich f.eks. i en version 0.9.8, før
jeg opgraderer fra 0.9.6. Jeg tror dog ikke, på baggrund af tilbagemeldningerne, at
0.9.7 er voldsom buggy ift. 0.9.6, der også har sine defekter, som skal omgås med
omtanke. Jeg tænker på PageMage som godt kan drille Xcenter ser jeg frem til at
anvende og forventer at Xcenter tilfører Warpcenter lidt tiltrængt fornyelse. Summa
summarum Xworkplace er en meget positiv fornyelse selvfølgelig for PM, men ikke
mindst for OS2-miljøet i Europa. Bortset fra Serenty, hvor finder udviklingen så
sted i disse år? Den finder sted qua initiativer nede fra og op i Europa og ikke at
forglemme i Rusland. Og det i en tid, hvor alle er overbevist at OS2 er total
fortid. Det er forsat spændende at være OS/2 og XWP-bruger

--

\lars

Lars Lund, Praestemarken 89, 9000 Aalborg.
Tlf. privat 9818 0240, e-mail privat ll@larslund.dk
Tlf. erhv. 9932 2142, e-mail erhv. ll@aas.nja.dk
ICQ# 4904837 URL: http://www.larslund.dk