MS Windows
briani 27239
systemgenoprettelsespunkter
Fra : Tom Kristensen

Dato : 28-10-03 21:30

Hej

På min XP home har jeg efterhånden en stor mængde genoprettelses-
punkter. Helt tilbage fra 2001.
Hvilken måde er den korrekte at slette nogle af de ældste punkter?

med venlig hilsen
Tom Kristensen

Fra : Pico

Dato : 28-10-03 22:50

Tom Kristensen wrote:
> Hej
>
> På min XP home har jeg efterhånden en stor mængde genoprettelses-
> punkter. Helt tilbage fra 2001.
> Hvilken måde er den korrekte at slette nogle af de ældste punkter?

Nu bruger jeg XP pro, men mon ikke det er det ssamme for home.
Du skal ganske simpelt begrænse den plads der bruges til at
opbevare gendannelspunkter.
Gå ind i selve gendannelspunktkallenderen og vælg indstillinger for
systemgendannelse, her vælger du indstillinger. Med skyderen kan du
bestemme hvor meget plads der må bruges. Jeg har den stående så det
passer til ca. 14 dage.
Pico
Fjern SPAM i adressen.

Fra : J. Jensen

Dato : 29-10-03 11:06

"Tom Kristensen" <tomkristensen@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> På min XP home har jeg efterhånden en stor mængde genoprettelses-
> punkter. Helt tilbage fra 2001.
> Hvilken måde er den korrekte at slette nogle af de ældste punkter?

Enten gør som Pico har foreslået, eller hvis du vil gøre det manuelt:

1: Få adgang til System Volume Information mappen.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;309531

2: Gå ind i _restore{xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx} mappen.

3. Slet de ældste RpXXX mapper. Numrene er fortløbende.
Højeste numre=nyeste restore points. Hver mappe indeholder et restore point.

Mvh Jesper

Fra : Tom Kristensen

Dato : 29-10-03 20:45

> [...]
> punkter. Helt tilbage fra 2001.
> Hvilken måde er den korrekte at slette nogle af de ældste punkter?

Tak til Pico og Jesper.
Jeg prøvede lige begge versioner og gik nok lidt for grundigt til
værks. For nu har jeg kun 3 punkter tilbage.
Men sådan kan det jo gå, når man vover sig ud på
dybt vand:)

Hvad med alle de $uninstall######## som man efterhånden får samlet
i Windows biblioteket, kan man bare slette de ændste??

med venlig hilsen

Tom Kristensen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-10-03 22:41

Tom Kristensen skrev:

> Hvad med alle de $uninstall######## som man efterhånden får samlet
> i Windows biblioteket, kan man bare slette de ændste??

Du kan slette dem alle (det har jeg gjort), men det hjælper ikke kun at
fjerne mapperne inde i Windows-mappen. Det får dem nemlig ikke til at
forsvinde fra Kontrolpanel > Tilføj/fjern Programmer. For at få dem
helt væk bliver du nødt til at fjerne dem inde fra regdatabasen også.
De gemmer sig her:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

For en sikkerheds skyld har jeg valgt at eksportere nøglerne, inden jeg
slettede dem, så jeg blot kan dobbeltklikke på dem for at tilføje dem
til regdatabasen, hvis jeg skulle få brug for dem engang. Disse *.reg-
filer ligger på en CD sammen med $Uninstall-mapperne inde fra Windows-
mappen.

Madsen.

Fra : Tom Kristensen

Dato : 01-11-03 21:21

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til regdatabasen, hvis jeg skulle få brug for dem engang. Disse *.reg-
> filer ligger på en CD sammen med $Uninstall-mapperne inde fra Windows-

Tak til Madsen.

Jeg prøvet det ved først kommende lejlighed.

med venlig hilsen

Tom Kristensen