MS Windows
briani 27239
Bootdiskette til NTFS
Fra : Bo Nielsen

Dato : 28-10-03 12:29

Hvordan laver man en bootdiskette til NTFS (ikke FAT/FAT32)?

Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-03 13:38

"Bo Nielsen" <bo.nielsen@jur.ku.dk> skrev :

>Hvordan laver man en bootdiskette til NTFS (ikke FAT/FAT32)?

Hvad er det du ønsker, at kunne?

Du kan ikke lave en bootdiskette, så du kan læse indholdet af et
ntfs-drev.

Dog kan du køre et program der hedder ntfsdos, som gør det muligt
at læse ntfspartioner fra dos.

Om du så kan bruge det fra en diskette fter, at du har bootet på
en alm. startdiskette ved jeg ikke.

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml
--
Knud

Fra : Bo Nielsen

Dato : 30-10-03 10:53

> [...]
> at læse ntfspartioner fra dos.
>
> Om du så kan bruge det fra en diskette fter, at du har bootet på

Hej Knud
Jeg ønsker at kunne komme ind på en disk, f.eks. for at kunne udskifte en
skadet fil eller redigere i en fil. Akkurat som man kan boote i FAT og her
komme ind på drev-C og f.eks. redigere i config.sys.
Jeg mener jeg har set en opskrift på en bootdiskkette der kunne "se" NTFS,
men kan ikke huske hvor.

Bo

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-10-03 17:32

Du skal have fat i "NTFS for DOS".

Fra : Bo Nielsen

Dato : 31-10-03 09:29

Tak til Jens og Knud. Jeg kigger efter programmet.