MS Windows
briani 27239
Administrator
Fra : Nicolai Schultz

Dato : 28-10-03 23:30

Mig og min ven har en netværksforbindelse, men vi kan ikke komme ind på
hinandens comutere gennem netværket... Den popper bare op med med boks,
hvori den spørger hvem man vil logge på som, og så en adgangskode, men ingen
af os har sat et kodeord på vores netværk, og selvom man skriver
"Administrator" i boksen man vil logges på som, så sker der intet!!!!

Er der nogen der PLEASE kan hjælpe???

--
Med Venlig Hilsen/Best Regards

Nicolai Hartvig Schultz
schultz@fjong.dk

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 28-10-03 07:29

"Nicolai Schultz" <schultz@fjong.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af os har sat et kodeord på vores netværk, og selvom man skriver
> "Administrator" i boksen man vil logges på som, så sker der intet!!!!

Hej !
Du skriver ikke hvilket styresystem i kører med, men husk at dele nogle drev
eller mapper på begge PCere, derefter slå gæstekontoen til inde i
Brugerkonti - hvis i kører XP
Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-03 12:56

Nicolai Schultz skriblede:

> Er der nogen der PLEASE kan hjælpe???

Ville det være muligt at få dig til at sætte
dit ur så det kommer til at passe med vi
andres?

--
/Gevaldi

Fra : Niels

Dato : 28-10-03 21:13

Hej!

Så vidt jeg husker tillader Windows xp ikke adgang fra netværket før der er
angivet password -> blankt administrator password = nul adgang fra
netværket.Prøv derfor at lave password til administrator kontoerne , og lur
mig om du ikke har adgang fra netværket derefter.

Skulle det ikke være løsningen kan du eventuelt tjekke om Windows xp's
firewall er sluttet til. Er den det er der ligeledes nul adgang fra
netværket.

Hilsen

Niels

Fra : jpc

Dato : 28-10-03 21:49

"Niels" <n_skov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> angivet password -> blankt administrator password = nul adgang fra
Stemmer ikke med mine erfaringer. Har nemlig blankt password OG adgang.
Men firewall, deling af mapper samt tilføjelse af fil- og udskriftsdeling
under netværkskort skal checkes.
jpc