MS Windows
briani 27239
XP og kopibeskyttelse fra "Kandis 10" CD'e~
Fra : Morten

Dato : 19-10-03 15:22

Hej NG

Jeg har været så uheldig at et familiemedlem har kørt "afspilleren" på
Kandis' nyeste CD på min computer, da autostart indtil nu har været slået
til.
Det har resulteret i at min computer nu ikke kan afspille CD'er digital som
hidtil plus at jeg ikke kan rip'e CD'er (heller ikke andre, ikke beskyttede
CD'er).
Jeg har kørt den medfølgende uninstaller og genstartet, men det har ikke
hjulpet.

Er der nogen der ved hvordan man fjerner den "enhancement" af mit system
Kandis CD'en har lagt ind uden at reinstallere XP?

Mvh
Morten

--
For sjov skyld kan jeg oplyse at CD'en faktisk sagtens kan rip'es, blot sørg
for at autostart er slået fra. OG LAD FOR GUDS SKYLD VÆRE MED AT KØRE

Fra : Morten Wulff

Dato : 19-10-03 15:39

On Sun, 19 Oct 2003 16:22:14 +0200, Morten
<tilt_u_FJERNdennetext@hotmail.com> wrote:

> [...]
> beskyttede
> CD'er).
> Jeg har kørt den medfølgende uninstaller og genstartet, men det har ikke

Hvis det er MediaMax CD3 "beskyttelsen" der er anvendt, kan du bruge
beskrivelsen fra følgende artikel:

http://www.cs.princeton.edu/~jhalderm/cd3/

hth,

Morten Wulff

--
Self Injury Information and Support: www.psyke.org

"I have a school book with my name on it."
"Your parents must be so proud." (http://www.actsofgord.com/)

Fra : Morten

Dato : 19-10-03 15:55

> Hvis det er MediaMax CD3 "beskyttelsen" der er anvendt, kan du bruge
> [...]

Jo tak, den har jeg prøvet, men det er tilsyneladende ikke den. Jeg har også
kigget på filerne for at se om ikke der er angivet noget firma for
oprindelse, men det er der sjovt nok ikke.
At de skal sabotere ens system uden at gøre opmærksom sådan noget på coveret
kan gøre mig edderrasende. Det burde forbydes ved lov - ligesom virusser der
også selv enhancher folks systemer uden deres samtykke.

Btw. Så kan deres CD ikke anbefales. Hverken mht. til deres valg af kopi
"beskyttelse" eller musikken.

Mvh
Morten

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-10-03 15:48

"Morten" <tilt_u_FJERNdennetext@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har været så uheldig at et familiemedlem har kørt
> "afspilleren" på Kandis' nyeste CD på min computer, da autostart
> indtil nu har været slået til.

Kan det passe at du har deaktiveret autostart ?

> [...]
> AFSPILLEREN DER LIGGER PÅ CD'EN!
> Ups, nu har jeg nok musikbranchen efter mig, men læg mærke til jeg kom

Du er ikke den første som har opdaget finten:
http://www.jp.dk/itogc:aid=2062964/
Man skal vist passe på med at fortælle om helt almindelige funktioner i
Windows.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/