MS Windows
briani 27239
Genaktivere Messenger
Fra : John

Dato : 18-10-03 13:54

For laaaang tid siden fulgte jeg flere råd i denne gruppe, for effektivt at
forhindre Messenger i at starte op.

Men nu har jeg, tro det eller ej , brug for at skidtet starter
igen....men fanden om jeg kan huske hvad jeg gjorde dengang for at fjerne
den...

Nogen gode råd ?
--
MVH
John K Hansen

Fra : Severino

Dato : 18-10-03 14:53

Start den op med det ikon du har på skrivebordet, og indtast dit log-on og
password. Husk at sætte kryds i feltet for at den kan huske password, så
skal den nok starte op.
Se også ind i msconfig, om der er markering for start når du tænder for din
PC

Severino

Fra : ha

Dato : 18-10-03 14:57

> Nogen gode råd ?

Det modsatte af indholdet i et gammelt svar jeg har gemt.
Er indsat nederst.

mvh
ha

Emne: Re: Hvordan fjernes Messenger ?
Dato: 17. april 2002 13:11

Get rid of windows messenger :
Start->Run->"gpedit.msc""
-Computer Configuration
-Administrative Templates
-Windows Components
-Windows Messenger
Here you can enable "Do not allow Windows Messenger to be run"
and "Do not automatically start Windows Messenger initially"

Uninstall unwanted components

Thanx to: Microsoft Expert Zone - Michel Bordeleau

It seems that some components in Windows XP can't be uninstalled. Well...
they can. Use this trick to uninstall MSN Messenger, MSN Explorer and
Microsoft Games.

First, make a copy of sysoc.inf (found on the hard disk at
\winnt\inf\sysoc.inf) before proceeding so that you can restore the initial
configuration if necessary. Give the copy a different name, such as
sysoc2.inf.

Open the Sysoc.inf file. Each line of text in the file represents a
component that can be displayed in the Add/Remove Windows Components dialog.

Delete the word HIDE for any component that you want to see in the dialog
(do not erase the commas).

Save the Sysoc.inf file, then close it, and reboot your computer.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-10-03 18:52

> [...]
>
> Men nu har jeg, tro det eller ej , brug for at skidtet starter
> igen....men fanden om jeg kan huske hvad jeg gjorde dengang for at fjerne

+++++++++++
Hej.
Prøv at se på denne side http://www.dougknox.com/ der et sript så du kan få
messenger til at starte op igen (har selv brugt det).
du kan også prøve at kopier det her ind i et tekst dokument og gem det som
f.eks messenger_autorun_undo.vbs

'Prevent Windows Messenger from automatically Starting - Undo Script
'xp_messenger_autorun_undo.vbs
'© Doug Knox - 04/12/2002
'Downloaded from http://www.dougknox.com
'This code may be freely distributed/modified
On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook
Express\Hide Messenger"
WshShell.RegDelete
"HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Messenger\Client\PreventRun"
WshShell.RegDelete
"HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Messenger\Client\PreventAuto
Run"
Message = "Windows Messenger will now be allowed to start and run
automatically."

X = MsgBox(Message, vbOKOnly, "Done")
Set WshShell = Nothing

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Bossy

Dato : 20-10-03 01:11

du kunne jo også bare downloade messenger 6.0 og installere den ...og vupti
har den selv gendannet alle indstilninger så den starter op sammen med pc

bossy