MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP Proff.
Fra : Peter Christiansen

Dato : 17-10-03 09:09

Hej NG
Har XP proff. installeret på min pc. Men jeg er godt træt af at den er
utrolig lang tid om at lukke ned.
Jeg starter selvfølge med at trykke på Start -> luk computen. Derefter
trykker jeg på luk computeren i den lille boks som kommer frem. Når den så
har spillet den lille melodi, og skifter skærmbillede, hvor der står windows
lukkes, ja så tager det en krig (20 sek.) Er det meget normalt, eller er der
noget man kan gøre?

Fra : //zigge

Dato : 17-10-03 11:46

"Peter Christiansen" <peter994@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
windows
> lukkes, ja så tager det en krig (20 sek.) Er det meget normalt, eller er

Det er i alt fald ikke unormalt, og du kan godt ændre nogle indstillinger så
den lukker hurtigere. Problemet er bare at du risikere at få andre istedet
for.
Men hvad er problemet, sidder du med en bærbar eller?

Mvh
//zigge

Fra : Leony

Dato : 17-10-03 13:20

> Har XP proff. installeret på min pc. Men jeg er godt træt af at den er
> utrolig lang tid om at lukke ned.

Første tip er at sætte den tid ned hvorpå XP venter på at applikationer
skal lukke. Dette gøres i registreringsdatabasen på følgende måde:
http://www.winguides.com/registry/display.php/199/
Prøv at ændre værdien i "WaitToKillAppTimeout" til 4000.

Nvidia drivere kan også være syld i langsom luk af computeren:
http://www.activewin.com/winxp/tips/shutdown/1.shtml

Endvidere kan det også tage tid hvis maskinen sletter sidefilen ved luk:
http://www.winguides.com/registry/display.php/244/

Slet i øvrigt den melodi der spilles ved nedlukning. Det tager jo også
tid at loade den.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Edmund

Dato : 17-10-03 23:48

Peter Christiansen skrev:

> Hej NG
> Har XP proff. installeret på min pc. Men jeg er godt træt af at den er
> utrolig lang tid om at lukke ned.

Du kan lave et hot shutdown (tror jeg det hedder) ved at trykke
Ctrl+alt+del.
I menulinjen vælg luk computer og tryk Ctrl samtidig med at du vælger
sluk eller genstart.
Husk at afslutte alle åbne programmer inden brug af hot shutdown

På en microsoft web side( som jeg ikke kan finde igen ) skriver de, at
indstillinger ikke gemmes når man bruger hot shutdown, men de skrev ikke
hvilke indstillinger det drejer sig om.
Det eneste jeg har fundet ud af er , at den ikke husker hvis man flytter
ikoner på skrivebordet.
--
Mvh Edmund