MS Windows
briani 27239
Xp pro utrolig langsom i både start og luk~
Fra : NoOne

Dato : 09-10-03 23:21

hey!

Nogen foreslag til hvad jeg kan gøre for at gøre min xp pro meget
hurtigere til at starte og lukke?? går nemt 3-4 min inden den er helt
oppe, og det samme når den skal lukke ned????

MVH

NoOne

Fra : Daniel

Dato : 10-10-03 08:03

> Nogen foreslag til hvad jeg kan gøre for at gøre min xp pro meget
> hurtigere til at starte og lukke?? går nemt 3-4 min inden den er helt
> oppe, og det samme når den skal lukke ned????

Hej NoOne

Jeg har samme problem, jeg køre primært med Norton Antivirus og Firewall,
hvilke tager meget lang tid for at starte op.

Jeg efterlyser stadig en løsning på problemmet, men indtil nogen kommer med
en rigtig god løsning, kan du prøve at læse dette link, som sikkert hjælper
lidt:
http://www.tweak3d.net/tweak/winstartupnew/print.shtml

/Daniel

Fra : jv

Dato : 10-10-03 09:56

min "opstartsbjælke" kørte igennem 13 gange før xp startede op.

så ændrede jeg fra fat32 til ntfs - ikke andet - bjælken kører nu 2 1/2
gang.

Fra : Daniel

Dato : 10-10-03 10:06

> min "opstartsbjælke" kørte igennem 13 gange før xp startede op.
>
> så ændrede jeg fra fat32 til ntfs - ikke andet - bjælken kører nu 2 1/2
> gang.

Hej JV

Jeg køre selv ntfs med en 2,4c@3,1ghz med 1 MB ram, men XP er stadig utrolig
langsom - d.v.s. tager flere minutter om opstarten.

/Daniel

Fra : Søren Blom

Dato : 10-10-03 14:35

"Daniel" <danieldk121@hotmail.com> skrev

> Jeg køre selv ntfs med en 2,4c@3,1ghz med 1 MB ram, men XP er stadig
utrolig
> langsom - d.v.s. tager flere minutter om opstarten.

Du har da forhåbenlig mere end 1 MB ram for så kan jeg sku godt forstå at
din computer er langsom

Når du skriver at den er langsom, er det så fra du tænder maskinen til
skrivebordet kommer frem, eller er det til maskine er klar til brug?

Hvilken Netforbindelse har du, for den kan godt sinke opstarten XP, hvis
netforbindelsen er sat forkert op.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : NoOne

Dato : 10-10-03 16:37

Jeg kører også med ntfs!!
Min er ufatbar langsom, hos mig er det fra jeg tænder til skrivebordet
kommer frem, skærmen: velkommen, står bare i lang tid. Jeg høre med
Lan 512/128 - nogle løsnings modeller??+

Hilsen

NoOne

Fra : Leo.E

Dato : 11-10-03 04:39

NoOne <ask@me.com> wrote in message news:<fdkdovcuunl31ie3hqt0oieuij5vi8q0s9@4ax.com>...
> [...]
> kommer frem, skærmen: velkommen, står bare i lang tid. Jeg høre med
> Lan 512/128 - nogle løsnings modeller??+

Prøv med Bootvis til opstarten: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664
Lige inden du lukker ned, så tryk ctrl+alt+del for at se om der er programmer
der stadig kører.
Leo

Fra : NoOne

Dato : 11-10-03 13:57

tak skal du have, det vil jeg så prøve, har hentet bootvis

MVH

NoOne

Fra : NoOne

Dato : 11-10-03 14:07

Hej Leo

Så er bootvis installeret, og hvad så?? (sorry hvis jeg er lidt
fatsvag) er bare ude i noget jeg intet kender til!!

Fra : Leo.E

Dato : 12-10-03 07:28

NoOne <ask@me.com> wrote in message news:<s00gov0ni328l62scr9taqjolhh5r65l7n@4ax.com>...
> [...]
>
> Så er bootvis installeret, og hvad så?? (sorry hvis jeg er lidt
> fatsvag) er bare ude i noget jeg intet kender til!!

Så skal du aktivere den dvs tryk på programmet, så virker den fra
næste start/genstart
Leo