MS Windows
briani 27239
.jpg ikon er væk
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 08-10-03 16:14

mit jpg ikon på alle mine billeder er væk hvordan får jeg ikonet tilbage..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-10-03 16:53

In article <3f84299f$0$29384$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, rune@rtk-
design.dk says...
> mit jpg ikon på alle mine billeder er væk hvordan får jeg ikonet tilbage..??

Installerer TweakUI og vælger "Repair Icons".

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 08-10-03 17:52

> Installerer TweakUI og vælger "Repair Icons".

hvor installere jeg den via kontrolpanel?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 08-10-03 18:12

Rune Thougaard Kristensen skrev:

> hvor installere jeg den via kontrolpanel?

Øhh. Du downloader det? Og så kan du installere det.
Hvis du skriver dit operativsystem og tweakui i google,
mon ikke du så får et link du kan bruge?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : KH

Dato : 08-10-03 18:16

Hent den her:
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

Klaus

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 08-10-03 18:32

kan man gøre det på anden måde? da jeg ikke kan finde ud af det og den
stadig siger at den skal køser vi kontrolpanel.

mvh. Rune Thougaard

Fra : Henrik Dissing

Dato : 08-10-03 20:02

On Wed, 8 Oct 2003 19:32:27 +0200, Rune Thougaard Kristensen wrote:

>kan man gøre det på anden måde? da jeg ikke kan finde ud af det og den
>stadig siger at den skal køser vi kontrolpanel.

Ja, TewakUI er lidt speciel, men blot gør som vejledningen siger. Det er
noget med at pakke den ud, højreklikke på tweakui.inf og vælge "Installer".
Derefter vil den være tilstede som et ikon på linje med de andre i
Kontrolpanelet. Dobbeltklik som normalt.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-10-03 18:43

On Wed, 8 Oct 2003 17:13:37 +0200, "Rune Thougaard Kristensen"
<rune@rtk-design.dk> wrote:

>mit jpg ikon på alle mine billeder er væk hvordan får jeg ikonet tilbage..??
>
>mvh. Rune Thougaard

Er det filtypenavnet så: fjern flueben i.
Stifinder-funktioner-mappeindstillinger-Vis-skjul filtypenavne
for kendte filtyper
mvh Ebbe
eller har jeg misforstået det

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 08-10-03 18:59

Alle mine jpg billeder har ikke noget ikon og hvordan får jeg så jpg. ikonet
tilbage som det var før..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : KH

Dato : 08-10-03 19:10

> Alle mine jpg billeder har ikke noget ikon og hvordan får jeg så jpg.
ikonet
> tilbage som det var før..??

Hvis jeg forstår det rigtigt, har du/eller andre ændret hvilket program som
skal åbne *.jpg filer. Højre klik på filen og vælg åbn med og vælg så det
program som du plejer at kikke billeder med og der vil du få et ikon på
billedet.

Klaus

Fra : Leo.E

Dato : 09-10-03 06:34

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> wrote in message news:<3f845062$0$29343$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Alle mine jpg billeder har ikke noget ikon og hvordan får jeg så jpg. ikonet
> tilbage som det var før..??
>
> mvh. Rune Thougaard
Hvis du kører med xp, henter du Tweakui her:
http://www.annoyances.org/exec/show/tweakui
Og hvis det er w98, har du den selv på din w98 cd under reskit
og her følger du instruktionerne ovenfor
Leo

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 09-10-03 10:51

www.rtk-design.dk/JPEG-billede.jpg

nederst kan man se hvordan min JPEG ikon ser ud og når jeg går ind i mappe
indstillinger kan jeg ikke bare skifte ikonet for JPEG ikonet er der ikke er
der nogle som vil sende det til mig eller hvordan skal jeg gøre..?

Håber i forstår bedre nu...

mvh. Rune Thougaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-03 17:01

> [...]

>indstillinger kan jeg ikke bare skifte ikonet for JPEG ikonet er der ikke er
>der nogle som vil sende det til mig eller hvordan skal jeg gøre..?

Der er ikke noget standardikon for billedfiler.

Det afhænger af, hvilket program, du har sat til åbne filerne.

Klik på skift ikon og browse dig frem til det pågældende programs
exefil og der skulle komme et ikon frem.
--
Knud

Fra : Leo.E

Dato : 09-10-03 17:41

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> wrote in message news:<3f852f8d$0$29379$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> indstillinger kan jeg ikke bare skifte ikonet for JPEG ikonet er der ikke er
> der nogle som vil sende det til mig eller hvordan skal jeg gøre..?

Ind i mappeindstillinger (igen)-vis-filtyper-find jpeg-ny-
filtypenavn-skriv: jpeg- ok- avanceret, nederst til højre, skift ikon.
Leo

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 09-10-03 19:31

> Ind i mappeindstillinger (igen)-vis-filtyper-find jpeg-ny-
> filtypenavn-skriv: jpeg- ok- avanceret, nederst til højre, skift ikon.

hvor finder jeg mit ikon?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Leo.E

Dato : 10-10-03 06:00

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> wrote in message news:<3f85a970$0$29343$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> hvor finder jeg mit ikon?
>
> mvh. Rune Thougaard

Får du slet ingen ikoner frem?
Leo

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 10-10-03 10:13

> Får du slet ingen ikoner frem?

Jo, men ikke .jpg ikonet kun disse www.rtk-design.dk/ikon.jpg

mvh. Rune Thougaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-10-03 10:39

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev :

>Jo, men ikke .jpg ikonet kun disse www.rtk-design.dk/ikon.jpg

Hvis nu du læste det svar, jeg sendte tidl. så vil du finde det.

Ikonet afhænger af det program, du har sat til at åbne *.jpg og
du fortæller desværre ikke, hvilket det er.

Brug gennemse og find det pågældende program og dets exefil.
--
Knud

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 10-10-03 11:22

Jeg vil have alle mine jpg filer til at have dette ikon
www.rtk-design.dk/jpg.gif

mvh. Rune Thougaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-10-03 11:38

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev :

>Jeg vil have alle mine jpg filer til at have dette ikon
>www.rtk-design.dk/jpg.gif

Jeg ved ikke, hvor du har det billede (icon) fra, men hvis du har
det liggende et sted på din harddisk som **.ico, så er det da
bare at bruge gennemse knappen til du når frem til det.

Har du det ikke liggende som en *.ico, så må du først lave det i
en ikoneditor.
--
Knud

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 10-10-03 11:46

> Har du det ikke liggende som en *.ico, så må du først lave det i
> en ikoneditor.

Jeg har det ikke på min PC men er den nogle XP brugere som kan sende det til
mig?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 10-10-03 23:25

Nu fandt jeg næsten ud af det...

www.rtk-design.dk/1.jpg
Jeg skulle bare vælge det markerede program her og så kommer alle .jpg filer
tilbage som normal med ikonet.

MEN
www.rtk-design.dk/2.jpg
Når jeg nu vælger det markerede program til at åbne .jpg filerne ændre
ikonerne sig tilbage igen ??? hvorfor det??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Leo.E

Dato : 11-10-03 04:12

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> wrote in message news:<3f8731d3$0$29409$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Nu fandt jeg næsten ud af det...
>
> www.rtk-design.dk/1.jpg
> Jeg skulle bare vælge det markerede program her og så kommer alle .jpg filer
> tilbage som normal med ikonet.

Når du er derinde, så gå hen til-vis og tryk på - anvend på alle mapper.
Leo