Hyyl - A-drev stået af !!
Fra : Bigfoot

Dato : 13-04-01 08:37

Hej gruppe.

Lige pludselig kan jeg ikke bruge mit A-drev.
Går jeg ind i egenskaber, står der at alt er OK.

Prøver jeg at læse/skrive en diskette,
får jeg blot beskeden: Indsæt diskette i A-drevet.
Jeg har ladet en diskette sidde i drevet under boot-up,
og det er der heller ingen reaktion på, der bootes bare
op som sædvanligt.
Nogen der ved havd der kan være galt?

Vh Bigfoot

Fra : Mathias Christensen

Dato : 13-04-01 10:44

Kontroller at floppykablet ikke sidder løst i drevet.

Mvh

Mathias

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 13-04-01 14:22

Prøv at vende floppykablet. Umiddelbart kan det sidde på fire forskellige
måder (to måder på bundkortet, to i diskdrevet). På min er der kun en der
virker, så prøv at bytte lidt rundt på det.

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 13-04-01 15:00

"Anders Rasmussen" <andersege@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Prøv at vende floppykablet. Umiddelbart kan det sidde på fire forskellige
> måder (to måder på bundkortet, to i diskdrevet). På min er der kun en der
> virker, så prøv at bytte lidt rundt på det.

Når manden skriver "lige pludselig virker drevet ikke længere" tyder det
ikke på at kablet er vendt, det tyder mere på at selve drevet er defekt.

Han skriver jo heller ikke noget om drive A error under opstart, hvilke
burde være tilfældet ved forkert monteret kabel.

Har du mulighed for at prøve med et andet floppydrev ?

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Carsten

Dato : 13-04-01 18:58

Det kunne godt være at kablet har løsnet sig på selve MB eller drevet
og måske bare skal skubbes på plads igen.

Det sker tit for mig, når jeg roder, men også "af sig selv".

Hvad ved jeg - på grund af varme eller det sædvanlige spark, når jeg
bliver træt af maskinens og Microsofts finurligheder

Carsten

Fra : mighty

Dato : 14-04-01 19:37

pas PÅ med at vende kablet, får men det vendt forkert kan man sagtens brænde
controlleren af ! ( har selv prøvet det)
Et fif: hvis floppylampen lyser kortvarigt når man tænder er alt ok, hvis
lampen bliver ved med at lyse, skynd dig og sluk, så er der ugler i mosen.
/mighty

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 15-04-01 12:17

Jeg tror nu ikke den ligefrem kan brænde af ved at vende den forkert. Det
har jeg da ihvertfald kommet til flere gange uden at der skete det store ved
det.

Fra : Jeep

Dato : 16-04-01 09:32

Prøv at kigge lidt på din bios opsætning !!!
se om a drevet er (sat til ) !!

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 15-04-01 03:33

"mighty" <dobo_please-no-spam_@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
> lampen bliver ved med at lyse, skynd dig og sluk, så er der ugler i mosen.

Jeg har aldrig set en controller dø ved at sætte data kablet forkert, og det
bør heller ikke kunne ske!

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen