MS Windows
briani 27239
hvor er "brugere og adgangskoder"
Fra : jk

Dato : 06-10-03 17:35

Hej på nettet

Jeg har haft en computer, som jeg lige har skiftet ud med en anden.
xp pro på begge maskiner, samme programpakke
Før (på den gamle) havde jeg et icon på mit skrivebord der hed "brugere og
adgangskoder"

begge er med samme styresystem og programmer, men jeg kan altså ikke finde
dette icon / program, der bl.a. kan slettet .net konti osv.

Når man åbner det kommer det til foroven at hedde brugerkonti, men ser
anderledes ud end 'normal'.
Og her er det muligt at redigere de enkelte brugere.
kig evt. på følgende :

--
mvh.
jk

Fra : OZ

Dato : 06-10-03 18:42

"jk" <j.k@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ser
> anderledes ud end 'normal'.
> Og her er det muligt at redigere de enkelte brugere.

Du skulle gerne kunne finde dine "Brugerkonti" i kontrolpanelet.

Mvh.

Fra : jk

Dato : 07-10-03 14:31

OZ wrote:

> Du skulle gerne kunne finde dine "Brugerkonti" i kontrolpanelet.

men det ser 'kun sådan ud !
http://www.sitecenter.dk/jkroyer/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10008

når jeg trykker på denne knap på den gamle computer - ser også anderledes ud
(har Access nøgle ???)
http://www.sitecenter.dk/jkroyer/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10010

og så ser bruger kontoen sådan ud
http://www.sitecenter.dk/jkroyer/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10009

og det er det jeg ikke kan finde ud af.
Det er også her man evt. kan slette .net konti
Håber du/andre kan hjælpe

--
mvh.
jk

Fra : KH

Dato : 07-10-03 15:18

> [...]
>
> og det er det jeg ikke kan finde ud af.
> Det er også her man evt. kan slette .net konti

Ok, jeg var lige inde i kontrolpanelet for "lege" lidt med
mulighederne..
Du går som sagt ind i kontrolpanelet og klikker dig videre til
"Brugerkonti".
Derefter kliker du på "ændring af en konto".
Og så vælger du derpå den konto, du ønsker at ændre på.
Her får du så ale mulighederne for den valgte konto.

Håber, jeg kunne være til hjælp.
Mvh. KH/OZ.

Fra : jk

Dato : 07-10-03 15:49

KH wrote:
> [...]
> Og så vælger du derpå den konto, du ønsker at ændre på.
> Her får du så ale mulighederne for den valgte konto.

Hej igen

Ja, du har ret i, at man der kan ændre og også slette .net konti,
men jeg undrer mig over at 2 (så vidt jeg kan finde ud af ) identiske
systemer har hvert sit 'system' og jeg synes nemlig, at det var væsenligt
nemmere med det 'gamle'.
men tak for hjælpen

--
mvh.
jk

Fra : KH

Dato : 07-10-03 16:55

> [...]
identiske
> systemer har hvert sit 'system' og jeg synes nemlig, at det var

Jamen velbekomme da.

Mvh. KH/OZ.

Fra : Jens

Dato : 08-10-03 07:30

"jk" <j.k@.dk> skrev i en meddelelse

> og så ser bruger kontoen sådan ud

http://www.sitecenter.dk/jkroyer/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10009

Start - kør -/ control userpasswords2
Får den frem, hvis du vil have den i kontrolpanelet på en xp kan du få en
lille fil som installerer den.

Mvh Jens

Fra : jk

Dato : 08-10-03 14:17

Jens wrote:
> Start - kør -/ control userpasswords2
> Får den frem, hvis du vil have den i kontrolpanelet på en xp kan du
> få en lille fil som installerer den.
>
> Mvh Jens
Hej Jens

Lige hvad jeg søgte
Hvordan mon jeg har fået den frem tidligere ???
Men har du evt. det lille program, der kan lave mig en genvej til mit
skrivebord ?
Men ellers mange tak for hjælpen

--
mvh.