MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
HD lukker ikke ned i XP
Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 06-10-03 08:50

Hej

Jeg har sat en gammel 500MHz bærbar op som bl.a. webserver og ftp-server. Et
andet formål med den er at den altid er tændt og jeg derfor let lige kan
tjekke mail og Messenger, uden at starte min rigtige PC op. Grunden til at
det ikke er min rigtige PC der blot altid står tændt er pga. strømforbruget
og støjen. Sådan en bærbar bruger ikke så meget støj og den siger
ingengting.

Mit problem er at HD ikke kan lukke ned i mere end ca 20sekunder af gangen.
Den lukker ned når den ikke har været i brug i 3minutter, men starter igen
efter ca. 20seunder.

Det skal lige siges at der ikke er den store trafik til fra hverken web
eller ftp server.
Jeg har prøvet at lukke både ftp- og webserver, men problemet er det samme.
PC'en kører win XP og har 192MB Ram
Jeg har haft sat swapfil til "Ingen", men det hjalp heller ikke

Er der noget i XP jeg kan slå fra eller stille på, så jeg kan få den HD til
at stå stille det meste af tiden?

/Jacob

Fra : Mariusz C

Dato : 06-10-03 13:53

Windows XP benytter sig hele tiden af din HDD, den skriver frem og tilbage
til din page fil osv og indexerer dine filer. Den kan simpelthen ikke stoppe
din HDD helt medmindre du sætter din PC på standby eller i dvale men det er
jo ikke lige hensigten vel??
Derfor vil jeg først og fremmest anbefale flere RAM i dette vil bevirke at
din windows ikke skal skrive så meget i din pagefil. Man skal helst have den
for når den ikke er der opnås der en meget stor system ustabilitet.

//XoDeus

Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 06-10-03 14:55

Hej

Jeg har allerede forsøgt mig med at slå "page file" fra, men det hjalp ikke.
Er der flere ting jeg kan skrue på?

/Jacob

Fra : Leo.E

Dato : 07-10-03 05:13

"Jacob Saksvold Mortensen" <jacob@saksvold.dk> wrote in message news:<3f81743a$0$24642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Hej
>
> Jeg har allerede forsøgt mig med at slå "page file" fra, men det hjalp ikke.
> Er der flere ting jeg kan skrue på?
>
> /Jacob
Der er måske noget du kan deaktivere:
Hard Disk - Activity
Run the Task Manager, go to the Processes tab, and turn on the
following columns: "I/O Read Bytes" and "I/O Write Bytes." This will
give you details as to which process is accessing the disk. Although
many processes will be accessing the disk a lot, look for one with a
high total or a fast rate of increase, especially when you hear the
drive being accessed.
Hilsen: Leo

Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 07-10-03 17:19

Jeg har prøvet nedenstående. Der kører jo en del processer. 4 af dem tæller
hele tiden op i I/O tælleren. Det drejer sig om følgende:

ccpxysvc.exe
svchost.exe
ccapp.exe
services.exe

Er det noget der er mulighed for at stoppe, eller er det en del af windows
og krævet for i det hele taget at køre XP