MS Windows
briani 27239
At finde strenge i registreringsdatabasen
Fra : Dan Andersen

Dato : 04-10-03 20:17

Når jeg åbner WIN2000 får jeg flg. 2 meddelelser:

"Det drev eller den netværksforbindelse, som genvejen "Registration-STUDIO
8.LNK2 referer til, er ikke tilgængelig. Kontroller, at disken er sat rigtig
i, eller at netv.......
-----------------------
Søger efter RegTool.exe
------------------------
Disse 2 tekststrenge har jeg forgæves forsøgt at finde på alle mulige måder
via regedit, men uden at programmet har kunnet finde bare noget der ligner.

Det er rester af et prg. som jeg har installeret og afinstalleret på den
"rigtige" måde og en geninstallation hindres af dette snavs, der ligger og
spærrer.

Er der andre steder eller andre programmmer, man kan finde snavs med?

Jeg har en formodning om, at dette snavs hindrer en reinstallation af STUDIO
DV ver. 7 og upgrade til version, hvor ver. kan installeres men upgrade
ikke kan, da den ikke kan finde installationen af ver. 7 og derfor
forhindres yderlige installation af upgrade.
----------------
Er der nogen, der kan løse dette problem?
På forhånd tak?

--
Med venlig hilsen, Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.regnvand.dk -

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 05-10-03 19:55

On Sat, 4 Oct 2003 21:17:06 +0200, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

> [...]
>8.LNK2 referer til, er ikke tilgængelig. Kontroller, at disken er sat rigtig

"Registration-STUDIO8.LNK2 skal vel være "Registration-STUDIO8.LNK"?

Det ligner noget i Start -> Programmer - Start.

> [...]
>via regedit, men uden at programmet har kunnet finde bare noget der ligner.

De plejer at ligge i:
HKLM\Software\Microsoft\windows\currentversion\run
og
HKCU\Software\Microsoft\windows\currentversion\run

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.