MS Windows
briani 27239
[XP Home] Messenger starter med OE
Fra : Janus Høi

Dato : 03-10-03 21:09

Tilskyndet af det fine og brugbare svar jeg lige har modtaget, kaster jeg
mig straks ud i endnu et spørgsmål.

Når jeg starter Outlook Express kommer der et Messenger-ikon i sys-tray'en.

Jeg har afinstalleret Windows Messenger i "Tilføj/fjern Windowskomponenter".
Eller det vil sige, at det slet ikke var markeret da jeg fik computeren. Men
jeg har både installeret og afinstalleret det for at se om problemet blev
løst. Det gjorde det ikke.

Jeg har også været inde i OE og fjernet fluebenet i "Log automatisk på
Windows Messenger".

Hvad skal man gøre, så messengeren fatter, at den er uvelkommen?
--
Janus

Fra : Jens

Dato : 03-10-03 21:16

"Janus Høi" <Hoi@***jagi.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal man gøre, så messengeren fatter, at den er uvelkommen?

Åben messenger, funktioner - indstillinger - gennerelt , fjern øverste 4 "v"
og luk den igen.

Vær opmærksom på at fjernsupport er afhængig af msn 4.7, men den udløser en
advarsel om at opdatere til msn 6.0 pga sikkerhedshuller.........

Mvh Jens

Fra : Janus Høi

Dato : 03-10-03 21:25

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> advarsel om at opdatere til msn 6.0 pga sikkerhedshuller.........

Den starter stadig op sammen med OE, men nu kører den da ikke videre når OE
er lukket.

Men den burde jo slet ikke være der. Jeg har jo prøvet at afinstallere den.
--
Janus

Fra : Jens

Dato : 03-10-03 21:37

"Janus Høi" <Hoi@***jagi.dk> skrev i en meddelelse

> Den starter stadig op sammen med OE, men nu kører den da ikke videre når
OE
> er lukket.

Oe - funktioner - indstillinger / fjern 4. "v" og tryk "ok".

> Men den burde jo slet ikke være der. Jeg har jo prøvet at afinstallere
den.

Du kan ikke afstallere den, du kan slette den, men lad være med det

Mvh Jens

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-10-03 23:54

> [...]
> Windows Messenger".
>
> Hvad skal man gøre, så messengeren fatter, at den er uvelkommen?

Du kan slippe af med Windows Messenger ved at oprette et ny tekstdokument
som du kalder "et-eller-andet.bat" og indsætter flg. linier:

@echo off
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove
@echo REGEDIT4>%TMP%\RemoveMsgr.reg
@echo.>>%TMP%\RemoveMsgr.reg
@echo [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook
Express]>>%TMP%\RemoveMsgr.reg
@echo "Hide Messenger"=dword:00000002>>%TMP%\RemoveMsgr.reg
@echo.>>%TMP%\RemoveMsgr.reg
regedit /s %TMP%\RemoveMsgr.reg

Gem filen på skrivebordet og dobbeltklik (eller enkeltklik alt efter din
opsætning) og WM vil blive fjernet helt fra din maskine uden problemer, har
selv lige gjort det.
Hvis du er i tvivl om ægtheden i overstående linier kan du kigge en tur
forbi denne side der bekræfter at alt er ok:
http://www.virus112.dk/index.php?page=artikel&artid=778

Mvh
Benjamin

Fra : kurt lund

Dato : 04-10-03 06:58

> Hvad skal man gøre, så messengeren fatter, at den er uvelkommen?
> --
> Janus

Hej

du skal bruge en tesktstreng

gør følgende
1. tryk på start
2. tryk på kør
3. skriv eller kopier denne tekst

Run Dll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

du skal nu genstarte din pc.
Så er Windows Messenger helt ude af din pc, og det virker og det er
ufarligt.

Mvh
Kurt

Fra : kurt lund

Dato : 04-10-03 07:02

Fra : Ole Jansen

Dato : 04-10-03 11:52

Hej Janus
Jeg havde samme problem, det blev løst ved at hente denne fil.
http://messenger.jonathankay.com/downloads/stopmessenger_oe.reg
Der efter har jeg ikke set mere til Messinger
Hilsen
Ole Jansen