MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kolonner i stifinderen
Fra : Jørgen Staun

Dato : 03-10-03 07:56

Jeg har bemærket at man i stifinderen kan højreklikke på Kolonnenavnene og
få vist et utal af informationer, hvilket er lige hvad jeg skal bruge. Mit
problem er bare, hvor pokker henter Windows disse informationer, så jeg selv
kan proppe noget data i disse attribut-felter??

Fra : Asle Bjerva

Dato : 03-10-03 11:56

"Jørgen Staun" <js@_REMOVE_odin.hgmf.dk> skrev i melding
> [...]
selv
> kan proppe noget data i disse attribut-felter??

Det er ikke alle filtyper som kan inneholde alle slags informasjoner. Hvis
du oppretter en TXT fil i notepad vil du ved å høyreklikke på filen og velge
egenskaper, kunne legge inn informasjoner om forfatter og merknader etc.
For EXE og COM filer vil det være versjon forfatter etc. fra produsenten av
programet.
For bildefiler *.jpg er det EXIF bildeinformasjoner som brukes. Ved
høyreklikk på kolonner kommer ALLE de muligheter som Windows har fram, for
alle mapper, selv om mappene ikke inneholder filtyper med muligheter for
kommentarer.
Tips:
Man kan også lage egne kommentarer på ikoner (den gule merkelappen som
kommer fram når man kun peker på en snarvei.)
Høyreklikk på snarveien og skriv inn ønsket tekst i kommentarer. Hvis dette
ikke er utfylt, viser Windows sti til plasseringen av programmet.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Jørgen Staun

Dato : 03-10-03 14:36

"Asle Bjerva" <abuse@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Asle Bjerva,Oslo
> For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

ok - takker for info, havde lige satset på jeg kunne sætte en kommentar på
en filmappe.

Jørgen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 03-10-03 20:42

> ok - takker for info, havde lige satset på jeg kunne sætte en kommentar på
> en filmappe.

Det tror jeg ikke er mulig i Windows, men kanskje det kan finnes tredjepart
addons for det ? Noen som vet ?

Fra : Leo.E

Dato : 03-10-03 14:32

"Jørgen Staun" <js@_REMOVE_odin.hgmf.dk> wrote in message news:<3f7d1c67$0$97254$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> problem er bare, hvor pokker henter Windows disse informationer, så jeg selv
> kan proppe noget data i disse attribut-felter??
Du kan vælge en fil-højreklik-egenskaber-dokumentinfo, der skriver du,
så op i-vis-vælg detaljer- så afmærker du det der skal stå.
Leo