MS Windows
briani 27239
Auto-Visning af indhold på cdrom
Fra : Klaus Petersen

Dato : 01-10-03 20:30

Hej NG.

Jeg bruger Windows XP og vil meget gerne slå den feature fra, der gør, at
indholdet på CDRom'en vises automatisk når den puttes i drevet.

Hvem ved hvordan man gør det?

Klaus.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-10-03 21:05

Klaus Petersen wrote:
> [...]
der
> gør, at indholdet på CDRom'en vises automatisk når den puttes i

Det nemmeste er at bruge programmet Tweakui - kan downloades fra
Microsoft og flere andre hjemmesider - søg evt efter det i
Google.

Husk at hente XP-versionen.

Alternativt skkal du vistnok ind og rode i
registreringsdatabasen - og så er det nemmere at lade Tweakui
gøre det for dig.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-10-03 21:59

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger Windows XP og vil meget gerne slå den feature fra, der gør, at
> indholdet på CDRom'en vises automatisk når den puttes i drevet.

1. Gå ind i Denne Computer.
2. Højreklik på dit/dine cd-rom drev.
2. Vælg fanebladet "Automatisk afspilning".
3. I rullemenuen findes forskellige fil-typer, musik, billeder, video osv.
vælg den type du ikke vil have til at starte automatisk.
4. Gå derefter til "Handlinger" hvor du skal sætte mærke ved "Vælg handling"
og markere "Foretag intet".
5. Gentag punkt 3-4 for de forskellige fil-typer.
6. Tryk OK og så skulle det gerne virke.

Jeg foretrækker selv denne metode selvom den virker lidt besværlig, jeg vil
f.eks. gerne have at mine musik-cd'er starter op automatisk mens mine
billed-cd'er ikke skal startes af andre end mig selv.
Men valget er jo dit, du kan også vælge at hente Tweak UI hvor du kan slå
den automatiske afspilning for alle fil-typer fra med et tryk

Mvh
Benjamin

Fra : KsNa

Dato : 02-10-03 17:53

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> f.eks. gerne have at mine musik-cd'er starter op automatisk mens mine
> billed-cd'er ikke skal startes af andre end mig selv.

Ja det vil jeg også gerne, men jeg har _aldrig_ fået en skive til at
starte når den puttes i, selv om jeg har sat indstillingerne til det.

Men sådan er det vel med Microsoft, noget virker nogle steder - noget andet
virker andre steder.

Mvh.
Kim