Indsætte array-data i db
Fra : rane

Dato : 31-10-03 18:26

Ved ikke om dette er den rigtige nyhedsgruppe eller om den skal
andetsteds, men here goes:

Har følgende kode:

tekst = split(request.form("information"), vbCrLf)
for i=0 to UBound(tekst)

'SQL sætning mangler

next
-------

tekst-variablen kommer fra en <textarea> med flere linjer, hvor hver
linje er en række der skal indsætte som en række i Access tabellen.
Eksempel:

9 B. Iversholt Go 0 0 5 0 6 1
4 L. Dessau De 0 0 17 9 0 16
2 W. Bresann De 0 0 3 4 0 4
....osv

Men hvodden laver jeg det, således at alle linjer indsættes korrekt i
tabellen - er ovenstående loop godt nok? Der mangler liige noget
ASP/SQL i det loop eller noget.

mvh
rane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-10-03 21:25

rane skrev:

> tekst = split(request.form("information"), vbCrLf)

Dvs. hvert element i dit array svarer til en linje af inputdata.

> 9 B. Iversholt Go 0 0 5 0 6 1
> 4 L. Dessau De 0 0 17 9 0 16

Har du ikke nogle skilletegn i inddata? Man kan skille på
mellemrum, men det kan give problemer med tekstfelter (hvis en
person har et tredelt navn).

> Men hvodden laver jeg det, således at alle linjer indsættes
> korrekt i tabellen - er ovenstående loop godt nok?

Det er da en start. For hver linje skal du så igen køre split for
at få feltværdierne adskilt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : rane

Dato : 31-10-03 21:45

On Fri, 31 Oct 2003 21:25:21 +0100, "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Har du ikke nogle skilletegn i inddata? Man kan skille på
>mellemrum, men det kan give problemer med tekstfelter (hvis en
>person har et tredelt navn).

Nej. Det er allerede forudbestemt at der ikke er mellemnavne med, så
det skulle ikke være et problem :)

>Det er da en start. For hver linje skal du så igen køre split for
>at få feltværdierne adskilt.

Jeps, har lige fået det til at virke.

Men hvodden kan jeg slette/udelukke bestemte data, der sniger sig ind
i rækken af tal?

Det kan f.eks. godt forekomme på følgende måde:

9 B. Iversholt Go 0 2 500% 2 55 2 <-- Her skal 500% så fjernes

Dvs. at en streng indeholdende %-tegnet, skal fjernes. But how?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-10-03 21:56

rane skrev:

> Men hvodden kan jeg slette/udelukke bestemte data, der sniger
> sig ind i rækken af tal?

Hvad er kendetegnet for de uønskede data?

Står de på bestemte pladser?
Indeholder de bestemte tegn?

> Dvs. at en streng indeholdende %-tegnet, skal fjernes. But
> how?

Regex kan klare det (men spørg mig ikke hvordan). Der er
dokumentation på Google. Ellers er en mindre elegant måde at tjekke
alle elementer i dit array for uønskede tegn.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : rane

Dato : 31-10-03 22:36

On Fri, 31 Oct 2003 21:55:34 +0100, "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Hvad er kendetegnet for de uønskede data?
>
>Står de på bestemte pladser?
>Indeholder de bestemte tegn?

De står ikke nødvendigvis på samme pladser, men indeholder alle et %
tegn.

>Regex kan klare det (men spørg mig ikke hvordan). Der er
>dokumentation på Google. Ellers er en mindre elegant måde at tjekke
>alle elementer i dit array for uønskede tegn.

Jeps det er præcis det jeg ønsker. At fjerne alle elementer der
indeholder et % tegn. Men hvordan dette gøres, kan jeg ikke lige
overskue?