QNX og bootmanager
Fra : The Amazing Grace

Dato : 12-01-01 18:15

Hejsa,

i tråden Boot manager / Fdisk problemer... nævner Bent Nielsen QNX:

"
Jeg kan heller ikke bruge OS/2 Bootmaneger, da QNX realtime laver om på
disken.
"

Hvad går det ud på? Jeg har nemlig en QNX liggende, jeg gerne ville lege
med på et eller andet tidspunkt - men det lyder som om jeg skal tage
mine forholdsregler?

Mads Hansen

--
Never ascribe to malice that which is
adequately explained by incompetence.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 13-01-01 09:13

The Amazing Grace skrev:

> [...]
>
> Hvad går det ud på? Jeg har nemlig en QNX liggende, jeg gerne ville lege
> med på et eller andet tidspunkt - men det lyder som om jeg skal tage
Du kan godt bruge OS/2 Boot maneger, hvis du vil, men det kræver at du
max har 3 primær drev hvoraf det ene kan bruges til logiske, men der
skal være et ledig afsnit på disken til qnx som kan blive et primært.
Ved install laver den om på mbr, men når du er færdig med insatll, så er
der 4 primært afsnit. Boot på OS/2 bootdisk og forny mbr og til føj all
bootabel til den.
Der er også noget med at der skal være en hvis størelse på afsnittet.
Hvis det er QNXrtp du vil prøver. så kan den installere i win 95/98 men
ikke ME. så laves der et vagl ved boot af winXX.

BN