Textboxs Baggrund
Fra : Jens Andersen

Dato : 12-04-01 21:18

Jeg har et lille trip for tiden hvor jeg gerne vil have en anden baggrund på
den textbox som curseren står i, problemet opstår når man med musen klikker
på en textbox så skulle den gerne skifte baggrund med det samme...

Hvordan klare man sådan en lille opgave ?????

Jeg sminker tit skod programmer med et fancy look i håb om tryghed fra
brugeren *LOL*

Mvh
Jens
til@infojens.dk

Fra : Niels

Dato : 13-04-01 05:27

Prøv med:

Private Sub Text1_GotFocus()
Text1.BackColor = vbBlue
End Sub

Private Sub Text1_LostFocus()
Text1.BackColor = vbWindowBackground
End Sub

Her er en anden fancy lille stykke kode (hvis du da ikke allerede kender
det):

Private Sub Form_Paint()
Dim lngN As Long
With Me
.ScaleMode = vbPixels
.DrawStyle = 5 'Transparent
.DrawWidth = 1
End With
For lngN = 0 To ScaleHeight
Line (-1, lngN)-(ScaleWidth, lngN), _
RGB(0, 0, 255 - (lngN * 255 \ ScaleHeight)), BF
Next lngN
End Sub

- Niels.

Fra : Jens

Dato : 13-04-01 12:42

Tak Niels det virker

Mærkligt jeg ikke selv kom på svaret så nemt det var.....

Mvh
Jens