Empati=medfølelse er stærkt opreklameret
Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-03 20:14

Empati=medfølelse er stærkt opreklameret

Når godhedsindustri-stridsfolket skal nedsable en debattør, så er det
umoderne at kalde ham ond, egoistik ellere nazi. Idag kaldes skurkene for "
uden empati" og godhed består i at hykle empati.

De frihedsglade tænker ud i fremtiden, om hvilke love gør gavn.

Se sentimentale belønner dem der ynker de svage her og nu.

MODERKÆRLIGHED er al grundformen af spontan sympati mellem mennesker. Mødre
har haft delvis fælles blodcirkulation med barnet i de 9 måneders
fostertilstand, og efter fødslen fortsætter moderen at fornemme med stor
sikkerhed, hvad barnet har brug for.

Moden har MEDGLÆDE, empati, og behøver ikke regler og moral - hun gør hvad
er det rette for barnet pr instinkt.

Sådan bør vi fortsætte. Moral skal komme indefra - spontant. Man skal
realisere sig selv ved at være sig selv og ikke påduttes pligt-etik.

Det modne, forudseende menneske vil så af empati med sit folk indse, at
muslimer skal udvises. Det er det sikreste i det lange løb. Og det er også
gavnligt for ulandene at den initiativrige , veluddannede overklasse med
lægetitler bliver hjemme i stedet for at køre som taxachafør her, mens de
nasser integrationspenge fra de danske skatteydere.

"Naturen har givet mange evne til medlidenhed, men få evnen til medglæde.
Hebbel

"De medlidende: -De medlidende naturer,der til enhver tid er
parate til at komme ulykken til hjælp, er sjældent tillige de sig
medglædende: under andres lykke har de intet at gøre, er
overflødige, føler sig ikke i besiddelse af deres overlegenhed og
kommer derfor let til at ytre misfornøjelse.Nietzsche

"Den, der giver mig små gaver, vil, at jeg skal leve. Engelsk
Ordsprog

"I kærligheden er der endnu egoisme, ikke i moderkærligheden.
Balzac

!Du vil også ønske at hjælpe, men kun dem hvis nød du forstår, fordi de har
en lidelse og et håb sammen med dig . jeg vil lære dem det, som få nu
forstår, og allermindst disse medlidenhedens prædikanter:medglæden
Nietzsce

"We can not win the weak by sharing our wealth with them, they feel our
generosity as oppression. Eric Hoffer

Ingen kan tvinge mig til at blive lykkelig på hans måde.
Immanuel Kant

"Nydelse skal stjæles, nydelse følger viljen. Den skal ikke påtvinges
os. Man kan ikke tvinge folk til at blive lykkelige . Rousseau.

A virtue has to be OUR invention, OUR most personal defence and
necessity. Nietzsche

Intet ødelægger et menneske så meget som at skulle /tænke og føle uden
indre nødvendighed - uden glæde - som en automatisering af pligt. Nietzsche

All that is good is easy; everything devine runs with light feet. .
Nietzsche

People who are masters in their own house, are never tyranst.
Napoleon i

Der er kun én sand moral for hver menneske: men hvert menneske har ikke den
samme sande moral. Bernard Shaw

Hundrede mænd, der vil, er mægtigere end hundredtusinde, der skal.
Schopenhauer

Hemmeligheden ved succes er stadig at ville noget. Benjamin
Disraeli

A man convinced against his will is not convinced.
Laurence J. Peter

De bedste ting bliver uappetitlige, når de bliver en påtvunget.
Madame de Sévigné

Everything must come out of ones own nature Oscar Wilde

For mig er det umuligt at anerkende storhed, som ikke er forbundet
med ærlighed og oprigtighed mod ens eget jeg" Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N