Ble, tampon- og deodorant ulemper
Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-03 15:10

Legemets sundhed beror på balance, hvor ting løber væk efterhånden som de
dannes. Undertiden skal der meget lidt til at forstyrre.
En lille steril glasperle indlagt i blæren vil give alle børn og voksne
blærebetændelse, fordi de potentielt patogene mikrober, der normalt l
udskilles så hurtigt som de dannes, pludselig får et ståsted.

Tilsvarende kan man få infektion i talgkirtler i armhulen af at bruge
deodorant, der jo får kirtlerne til at snerpe sig sammen, så det farlige
ophobes og pludselig kan vinde slaget mod vort immunforsvar.

Og mange tampon-brugende kvinder har feåt "Toxisk Schok Syndrom" af at
bakterier nåede grænsen til at kunne skabe infektion i hele legemet -
undertiden er kvinder døde af TSS (men idag sjældent, selvom tamponerne er
cirka de samme).

Bleer har fanden skabt.
Det er et erotisk kyskhedsbælte der skal mindske onani, oprindeligt, ligesom
omskæring, og det er unaturligt at klemme pis og lort op ad barnets hud, med
risiko for hudirritation og infektion, selvom nutidens fine sugende
cellulose kombinationer gør, at det gør an et par timer længere end før.

Kineserne er klogere end os, når de lader barnet havde stor udgang og
forklædeflap i benklæderne, så barnet bare kan sætte sig på hug.og
ekskrementere frit, mens det snakker videre med legekammeraten udendørs (at
"stort" skal udlades på afstand af legeplads, læres let).

Jeg tror mine børns selvtillid er blevet gavnet af at jeg tillod nøgenhed
extrem ofte og tørrede op efter dem. Væg-væg tæpper er pjattet snobberi.

Når inkontinensproblemer, kan bleløsninger måske tilgives, men en plastikkop
der stikkes ned under urinlederens åbning, er det eneste rigtige.Altid, når
man ikke kan nå til toilet eller have.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N